فیلم‌برداری دنباله‌ی بلید رانر تابستان سال آینده شروع می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

بیش از سی سال است که طرفداران بلید رانر، منتظر ساخت دنباله‌ی این فیلم هستند. طبق آخرین اخبار منتشر شده، فیلم‌برداری این دنباله بالاخره از تابستان سال آینده آغاز خواهد شد.

فیلم «بلید رانر» (Blade Runner) را به عنوان یکی از عناوین کلاسیک سبک علمی-تخیلی می‌شناسیم؛ فیلمی که ریدلی اسکات را به عنوان یکی از بهترین کارگردانان ژانر علمی-تخیلی تثبیت کرد. بلید رانر که کم و بیش از روی داستان کوتاهی نوشته‌ی «فیلیپ کی‌دیک» ساخته شده، با داستان و صحنه‌های شگفت‌انگیزش، به یکی از بهترین و محبوب‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی تاریخ تبدیل شده است.

ریدلی اسکات، کارگردان بلید رانر، نقشی در ساخت دنباله‌ی این فیلم ایفا نخواهد کرد.

فیلم بلید رانر به‌قدری بزرگ و معروف شد که یکی از دوستان فیلپ کی‌دیک، سه رمان به عنوان دنباله‌های این فیلم نوشت. طرفداران بلید رانر هم سال‌ها است که از اسکات درخواست می‌کنند تا دنباله‌ای برای این فیلم بسازد. در حالی که ریدلی اسکات تا به حال بارها تصمیم گرفته است دنباله‌ای برای بلید رانر بسازد، اما هنوز هم هیچ‌کدام از این تصمیمات نتیجه نداده‌اند.

پروژه‌ی ساخت دنباله‌ی بلید رانر دو سالی است که دیگر به دست ریدلی اسکات جلو نمی‌رود. شرکت فیلم‌سازی «برادران وارنر»، «دنیس ویلنو» (Dennis Villenueve) را به عنوان کارگردان دنباله‌ی بلید رانر انتخاب کرده و این طور که به نظر می‌رسد، تصمیم شرکت برادران وارنر هم حداقل باعث شده است تا پروژه‌ی ساخت فیلم با سرعت بیشتری پیش برود؛ طوری که ظاهرا قرار است از تابستان سال آینده، فیلم‌برداری دنباله‌ی بلید رانر آغاز شود.

RyanGosling

رایان گاسلینگ ممکن است نقش اصلی را دنباله‌ی فیلم بلید رانر بر عهده داشته باشد.

دنیس ویلنو مهارت خود در کارگردانی را با ساخت عناوینی مثل «زندانیان« (The Prisoners)، «دشمن» (Enemy) یا سیکاریو (Sicario) به خوبی ثابت کرده است.

هنوز هم هیچ اطلاعات بیشتری از دنباله‌ی بلید رانر نداریم، اما می‌دانیم که «هریسون فورد» و «رایان گاسلینگ» قرار است در فیلم ایفای نقش کنند. ظاهرا فورد نقش اصلی را در این دنباله بر عهده نخواهد داشت. داستان دنباله‌ی بلید رانر قرار است دهه‌ها پس از فیلم اصلی اتفاق بیافتد. هریسون فورد دوباره و پس از سی سال نقش‌اش را در قسمت هفتم جنگ ستارگان ایفا کرد و بازخوردهای خوبی هم گرفت. اگر بخواهیم به جنگ ستارگان نگاه کنیم، احتمالا یک بلید رانر جدید که در آن هریسون فورد پلیسی پیر و با تجربه است، می‌تواند حسابی بترکاند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. saeed

    بلید رانر پیچیده ترین و بدفهم ترین فیلمیه که تاحالا دیدم. اصلا معلوم نیست آخر فیلم چه اتفاقی افتاده …..

    1. امیر

      سوال اینجاست که چطور ما فهمیدیم؟
      و چطور شما…

  2. امین

    یک بازیقدیمی هم به همین اسم هست که توی زمان خودش یکی از بهترین بازی ها محسوب میشد که چندین پایان متفاوت برای بازی در نظر گرفته بودن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه