[CES 2016] دوربین‌های جدید نیکون با توانایی فیلم‌برداری ۴K؛ D500، D5 و یک دوربین ورزشی

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

نیکون در نمایشگاه CES امسال سه محصول جدید معرفی کرد. یکی از آن‌ها دوربین DSLR فول‌فریمی به نام D5 است که مدل بعدی D4s و پیشرفته‌ترین DSLR این شرکت به حساب می‌آید. دیگری دوربین DSLR مدل D500 است که سنسور تصویر APS-C دارد و مدل بعدی D300s قدیمی محسوب می‌شود. سومی هم یک دوربین ورزشی با توانایی فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه است. این دوربین‌ها همگی توانایی فیلم‌برداری ۴K دارند.

نیکون D5

نیکون در ادامه‌ی سیاست تولید زیاد و پشت سر هم دوربین‌های DSLR، مدل D5 را معرفی کرد. این دوربین گران‌ترین و پیشرفته‌ترین DSLR این شرکت است که ۶۵۰۰ دلار قیمت دارد و مناسب عکاسی حرفه‌ای ورزشی و حیات وحش به حساب می‌آید. D5 مجهز به سنسور تصویر فول‌فریم ۲۱ مگاپیکسلی است و می‌تواند با سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه عکاسی کند. این درحالیست که مدل D4s می‌توانست با سرعت ۱۱ فریم عکاسی کند. در ضمن اکنون این دوربین توانایی فیلم‌برداری ۴K دارد. به جز دوربین کانن ۱Dc که مخصوص فیلم‌برداری ساخته شده بود، این اولین بار است که یک دوربین DSLR می‌تواند فیلم‌برداری ۴K بکند. به نظر می‌رسد که بزرگترین پیشرفت این دوربین نسبت به مدل قبلی در همین سرعت عکاسی، رزولوشن سنسور تصویر و البته فیلم‌برداری ۴K باشد. این دوربین رقیب مستقیم دوربین کانن ۱Dx به حساب می‌آید که سال ۲۰۱۲ به بازار آمد. کانن از آن سال تا کنون هنوز دوربین جدیدی در این سری معرفی نکرده است.

4993892501

نیکون D500

به نظر می‌رسد که نیکون دوباره به فکر ادامه‌ی سری دوربین‌های DSLR مجهز به سنسور APS-C که بدنه‌ی بزرگ و مستحکم دارند و می‌توانند با سرعت بالا عکاسی پیاپی کنند افتاده است. دوربین‌هایی که رقیب مستقیم سری ۷D کانن قرار می‌گیرند. آخرین دوربین نیکون در این سری، مدل D300s بود که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد. بعدها نیکون این دوربین را با دوربین D90 تلفیق کرد و مدل D7000 را به بازار عرضه کرد. حالا نیکون دوربین D500 را معرفی کرده که ادامه‌ی راه همان D300s قدیمی است. این دوربین سنسور تصویر APS-C با رزولوشن ۲۲ مگاپیکسل دارد و می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه عکاسی کند. در ضمن بدنه‌ی آن هم کاملا بزرگتر، سنگین‌تر و احتمالا مستحکم‌تر از D7200 است. D500 توانایی فیلم‌برداری ۴K و حدود ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد.

3705708940

کی‌میشن ۳۶۰

اگر در حال حاضر یک کلاس از دوربین‌ها خیلی در بورس باشند، آن سری دوربین‌های اکشن است. نیکون هم سعی کرده پا به این عرصه بگذارد و دوربین «کی‌میشن ۳۶۰» (Key Mission 360) را معرفی کرده است. این دوربین ضد آب و ضد ضربه، دارای دو سنسور تصویر و دو لنز در دو طرف بدنه است و بدین ترتیب می‌تواند به صورت ۳۶۰ درجه فیلم‌برداری ۴K بکند. به هر حال این هم در نوع خود خلاقیت جالبی به حساب می‌آید. فکر کنید که این دوربین را روی کلاه خود بسته‌اید و به هنگام مثلا انجام ورزش موج‌سواری،‌ منظره‌ی روبرو و پشت سر شما ثبت می‌شود. هنوز اطلاعات بیشتری از این دوربین بیرون نیامده است.

6545503940

منبع: dPreview

CES_2016_Slider_Final

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar دانیال

    از دیجی بعید بود اطلاعات ناقص !!!!! اولین دوربین DSLR با فیلم برداری ۴K دوربین Canon 1D-C بود … !!!

  2. Avatar ROCK WOLF

    امیدوارم نیکون بتونه برای اولین بار در ثبت تصویر با نویز کم , رقیب بی نویزش رو شکست بده ( کانن معمولا نسیت به نیکون در تمام رده ها نویز کمتری داره و البته داینامیک رنج کمتری نیز داره نسب به عکس های نیکون.
    من خودم طرفدار دو آتیشه ی نیکون هستم ولی کانن عجیب عکس هاش نویزه کمتری در ایزوهای بالا نسبت به نیکون دارن نمی دون چرا .
    بحث پیکسل و سایز سنسور نسیت. چون با یک سایز و یک نمره پیکسل عکس نیکون نویز مثلا ۲۲ داره ولی کانن ۱۲ داره !

    1. Avatar ۱

      دلیل نویز کمتر پردازشگر تصویر بهتره که یه قطعه خیلی مهمه

  3. Avatar ROCK WOLF

    هنوز من هیچ عکسی توی هیچ سایتی بجز سایت رسمی نیکون از D500 و D5 ندیدم ولی از نظر تیوری باید عکس های Nikon 5D در ایزوی ۱۰۰ و ایزوی ۱۰۲۴۰۰ هیچ فرقی با هم نکنن البته شاید نیکون تونسته باشه وجود نویز رو تا ایزوی ۲۰۴۸۰۰ در این دوربین پایین نگه داره بعید نیست از نیکون.

  4. Avatar ROCK WOLF

    در ضمن Nikon D5 دارای دو مدل است یکی با قابلیت نصب دو کارت CF و دیگری قابلیت نصب دو کارت XQD است.

  5. Avatar ROCK WOLF

    Nikon D5 که هیولایی عکاسی در تاریک ترین نقاط کهکشان هست!

    افزایش ۴ مگاپیکسلی نسبت به مدل قبلی . دارای ۱۵۳ نقطه ی فکوس . ۹۹ نقطه متقاطع هستند! دارای سیستم نورسنجی جدید ۱۸۰/۰۰۰ پیکسلی

    دارای رنج استاندارد ۱۰۰ تا ۱۰۴/۴۰۰ , و قابل افزایش از ۵۰ تا رقم بسیار خیره کننده ی ۳/۲۸۰/۰۰۰ است که تا الان بین تمام دوربین های دنیا دومه
    البته دوربین اول از نظر ایزو دوربین فول فریم ۲ مگاپیکسلی کانن هست که توان ثبت عکس تا ایزوی ۴/۰۰۰/۰۰۰ را دارد ولی به هیچ عنوان با این غول جدید
    نیکون قابل مقایسه نیست مگر در رکورد ایزوی بالاتر.

  6. Avatar ROCK WOLF

    سلام.
    Nikon D500 دارای صفحه ی چرخشی و کیفیت عکس های بسیار عالی تر از حد انتظار خانواده ی خود ( منظور خانواده ی سنسورهای APS-C ) است.
    در ضمن دارای رنج ISO استاندارد ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ و قابل افزایش از ۵۰ تا ۱/۶۴۰/۰۰۰ است. که در خانواده ی خود و حتی غیر خانواده ی خود یک رکورد هست.

  7. Avatar علی

    اگر امکان تنظیمات دستی در هنگام فیلمبرداری وجود داشته باشد این دوربین شاهکار خواهد بود و می شود باهاش حتی فیلم سینمایی در سطح عالی ساخت البته باید به محدودیت شاتر های رولینگ در این نوع دوربین ها که در پن دردسر افرین هستند هم توجه کرد ما که رفتیم بخریم

  8. Avatar رضا

    تشکر از مطالب بروزتون.
    باید خاطر نشان کنم که ..« این موج سواری رو کجای دلم بذارم »..
    کجای ایران این ورزش وجود داره مام بریم اونجا بعد اگر اجازه دادن کلاه بذاریم!!!! بعد ۴k فیلمبرداری کنیم…

  9. Avatar پدرام

    اون چیزهایی که شما به عنوان مهمترین تفاوت این دوربین نسبت به d4s ذکر کردید مهم هستن ولی مهمترین اپگرید افزایش میزان حساسیت سنسور یا همان ایزو هست که این دوربین را به سلطان عکاسی در تاریکی تبدیل کرده . در ضمن مهمترین قشر عکاسانی که از این دوربین استفاده میکنن عکاسان خبری هستند علاوه بر حیات وحش و ورزشی.(ورزشی هم زیرمجموعه خبریست )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه