دیزی ریدلی؛ از «جنگ ستارگان» تا احتمال بازی در «توم ریدر»

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

«دیزی ریدلی» (Daisy Ridley) بازیگر ۲۳ ساله‌ای است که پس از اعلام حضورش در فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens ) در سال ۲۰۱۴، یک شبه از گمنامی به قله‌های شهرت رسید. ریدلی ایفاگر نقش «ری»، یکی از کاراکترهای سری جدید جنگ ستارگان است و دست کم این نقش را در دو فیلم دیگر از این سری بازی خواهد کرد. حال این بازیگر ممکن است به یک مجموعه فیلم دیگر بپیوندد؛ بر اساس یک شایعه جدید ممکن است ریدلی نقش «لارا کرافت» را در بازسازی مجموعه توم ریدر (Tomb Raider) ایفا کند.

به غیر از جنگ ستارگان، دیزی در یک فیلم ترسناک به اسم Scrawl هم حضور داشته است.

در این نوشته به معرفی مختصر این ستاره نوظهور هالیوود می‌پردازیم:

دیزی ریدلی در منطقه وست‌مینستر شهر لندن متولد شد و رشد کرد. دیزی ریدلی جوان ترین دختر در میان ۵ دختر خانواده بود. پدرش عکاس بود و مادرش در بخش ارتباطات داخلی یک بانک کار می‌کرد.

او تنها عضو خانواده نبود که استعداد بازیگری داشت. عموی بزرگش آرنولد ریدلی هم بازیگری شناخته شده است که در سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۷ در «ارتش پدر»، یک کمدی موقعیت معروف بریتانیایی، به ایفای نقش پرداخت. او در مدرسه هنرهای نمایشی Tring Park تحصیل کرد. تخصص او در دوران تحصیلش تئاتر موزیکال بود و در سال ۲۰۱۰ وقتی ۱۸ سال داشت فارغ التحصیل شد.

نقش‌های اولیه او به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد، او در یک اپیزود از کمدی انگلیسی جوانان (Youngers) و یک اپیزود از درام انگلیسی تلفات (Casualty) که برای سی فصل در حال پخش بود، به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۲۰۱۳ او در دو فیلم کوتاه نجات دهنده زندگی (Livesaver) و فصل آّبی (Blue Season) هم بازی کرد. فصل آبی فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای است که برای مسابقه چالش ۴۸ ساعته فیلم های علمی تخیلی لندن ساخته شد.

دیزلی ریدلی همچنین در موزیک ویدیوی «Lights On» از وایلی خواننده انگلیسی هم حضور داشته است.

star2

این ستاره نوظهور در سال ۲۰۱۴ در دو اپیزود سریال Silent Witness و در سریال کمدی Toast of London بازی کرد. او در فصل دوم سریال Mr. Selfridge همبازی ستاره آمریکایی این فیلم «جرمی پیون» بود.

ریدلی بخاطر بازی در نیرو بر‌ می‌خیزد، موفق نشد صحنه‌های بازی‌اش در «The Inbetweeners 2» را تکمیل کند و به این ترتیب صحنه‌های حضور او از فیلم حذف شدند. فیلمی که در صورت تکمیل، اولین حضور او در یک فیلم بلند سینمایی محسوب می‌شد.

این بازیگر انگلیسی سال گذشته به شبکه اینستاگرام پیوست و حالا در همین مدت بیش از ۱٫۵ میلیون فالوئر پیدا کرده. تا این لحظه تنها فیلم سینمایی دیگری که دیزی در آن ظاهر شده یک فیلم ترسناک به نام Scrawl است. به گفته این بازیگر، ملاله یوسف زی یکی از افراد الهام بخش او در زمینه سواد آموزی و تحصیل کودکان در سراسر دنیاست.

جالب است بدانید دیزی ریدلی یکی از شیفتگان مسابقه آشپزی «The Great British Bake Off» است. او حتی بعد از دیدن یکی از شرکت کنندگان این مسابقه در خیابان، به شدت ذوق زده شده بود.

ریدلی پس از پایان جنگ ستارگان در دوبله یک انیمیشن ژاپنی (Only Yesterday) که در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است و در ۱ ژانویه سال ۲۰۱۶ در نیویورک روی پرده آمد همکاری داشت.

احتمال دارد این بازیگر در مجموعه توم ریدر به ایفای نقش بپردازد. این نقش در دو فیلم قبلی این مجموعه به عهده آنجلینا جولی بود و بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده است. تمرین ها و آمادگی دیزی ریدلی برای فیلم جنگ ستارگان او را برای ایفای نقش لارا کرافت زن قهرمان پرخاشگر و از نظر بدنی نیرومند فیلم توم ریدر آماده کرده است.

منبع: Business Insider

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar آرمان

    دیجی کالا چرا دیگه خبری ای باکس آفیس نیست!؟ حسابی به مطالب خوبش عادت کرده بودیم. برگردونید تو رو خدا!

  2. Avatar پویا

    خبر یکمی گنگ بود و اول فکر کردم منظور بازی ویدیویی بود نه سری فیلم ها… تعجب هم کردم چون تازه بازیگر جدیدی برای بازی ها انتخاب شده!
    بعد آخر خبر متوجه شدم که منظور فیلم بود!

    1. Avatar h

      دقیقا.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه