سه تراشه‌ی جدید اگزینوس سامسونگ در راه هستند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تراشه اگزینوس سامسونگ

براساس اخبار منتشر شده در وب‌سایت چینی Weibo، سامسونگ سه تراشه‌ی اگزینوس جدیدش را برای عرضه در سال ۲۰۱۶ آماده می‌کند.

براساس خبری که اخیرا منتشر شده، سامسونگ سه تراشه‌ی «اگزینوس» (Exynos) جدید را آماده می‌کند. اگزینوس ۸۸۹۰ تراشه‌ی قدرتمند جدید سامسونگ خواهد بود. گفته می‌شود این تراشه که قبلا نام کد Mongoose M1 داشت، در گوشی‌های سامسونگ گلکسی S7 بعضی از بازارها استفاده خواهد شد. از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در بازارهای چین و ایالات متحده‌ی آمریکا استفاده خواهد شد. در حال حاضر، بعضی از تست‌های بنچمارک نشان داده‌اند که از تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ در گوشی گلکسی S7 استفاده شده است.

گفته‌ می‌شود تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ حداکثر فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز خواهد شد. علاوه بر این، این تراشه با معماری ۱۴ نانومتری FinFET ساخته خواهد شد. این تراشه احتمالا در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی، تقریبا هم‌زمان با معرفی سامسونگ گلکسی S7 عرضه خواهد شد.

اگزینوس سامسونگ

تراشه‌ی اگزینوس ۷۴۲۲ هم یکی از همین تراشه‌‌های جدید است که به زودی ارایه خواهند شد. سومین تراشه احتمالا اگزینوس ۷۸۸۰ خواهد بود که با معماری big.LITTLE ساخته می‌شود. در این تراشه از هسته‌های Cortex-A72 و Cortex-A53 استفاده شده است. این بدین معنی است که از چهار هسته‌ی A72 برای کارهای سنگین و از چهار هسته‌ی A53 برای کارهای ساده‌تر استفاده خواهد شد. احتمالا تراشه‌های اگزینوس ۷۴۲۲ و اگزینوس ۷۸۸۰ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد. از اگزینوس ۷۸۸۰ در گوشی‌های میان‌رده گلکسی سری A استفاده می‌شود.

منبع: WCCF Tech

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه