شهاب سنگ در زنجان پیدا شد، کارشناسان راستی‌آزمایی می‌کنند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پنج‌شنبه شب، گزارش‌های متعددی مبنی بر دیده شدن نور یک شهاب سنگ توسط منابع مختلفی منتشر شد. در حالی که مسوولان در ابتدا تمامی گزارش‌ها را شایعه خواندند و اقدام به تکذیب آن‌ها کردند، ظاهرا این شهاب دیروز پیدا شده است.

یکی از پژوهش‌گران تصویر منتشر شده از شهاب سنگ سه روز پیش را واقعی می‌داند

طبق خبری که باشگاه خبرنگاران جوان منتشر کرده است، کشاورزی در زنجان موفق به پیدا کردن شهاب سه روز پیش شده است. این کشاورز که نور شهاب را در بالای سر خود دیده بود، روز شنبه با جستجو موفق به یافتن این شهاب شده است.

 تصویری که باشگاه خبرنگاران جوان از شهاب پیدا شده ارایه کرده است را می‌توانید در پایین ببینید.

Meteor-Iran

با توجه به انتشار این تصویر، وب‌سایت نجوم «کانوت» مصاحبه‌ای با حامد پورخرسندی، پژوهش‌گر شهاب‌ سنگ کرده است. پورخرسندی درباره‌ی نحوه‌ی پیدا کردن شهاب‌ها به این وب‌سایت گفته است: “بهترین کار دسترسی به ویدیوهای ضبط شده با دوربین‌های مدار بسته در مناطقی با فواصل مکانی مناسب از هم دیگر است که هر کدام شهاب را از زاویه‌ای متفاوت دیده‌اند.”

او درباره‌ی شهاب سنگی که ظاهرا در ایران دیده شده گفته است: “به احتمال فراوان آن‌چه که در این تصویر دیده می‌شود یک شهاب‌سنگ است. بسیار اهمیت دارد این نمونه هر چه سریع‌تر به محققان سپرده شود تا ویژگی‌ها و مشخصات آن را کاوش کنند. زیرا این مشخصات به مرور زمان از بین می‌روند.”

پورخرسندی معتقد است که باید با پرسش و تحقیقات بیشتر، اطلاعاتی بیشتر در این باره به‌دست آورد.

منبع: کانوت

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه