ضرر هنگفت ال‌جی در بخش گوشی‌های هوشمند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ال‌جی از اولین ضرر مالی گوشی‌های هوشمند خود در سه‌ماه‌ی سوم امسال خبر داد.

این شرکت بزرگ که در زمینه‌ی طراحی و تولید وسایل الکترونیکی فعالیت می‌کند، فقط در فاصله‌ی تیر تا شهریور ماه امسال ۶۸ میلیون دلار کاهش سود در بخش گوشی‌های هوشمندش تجربه کرده است؛ علی رغم فروش ۱۵ میلیون دستگاه گوشی در همین دوره، فروش نهایی آن‌ها کم‌تر از سال پیش بوده است.

در بخش تکنولوژی اندرویید هم ال‌جی نمایش خوبی نداشته: سود نازل، افت فروش و ناکافی بودن محصولاتی که وارد بازار شدند از جمله دلایل این وضعیت بد بوده‌اند.

با وجود این‌که ال‌جی اعلام کرده در سه ماهه‌ی سوم امسال ۲۵۹ میلیون دلار سود داشته، این شرکت در تجارت کلی خودش هم افتی ۳۹ درصدی را تجربه کرده است. به علاوه، فروش کلی هم با ۵ درصد کاهش به میزان ۱۲٫۳ میلیارد دلار از طرف این شرکت اعلام شده است.

البته این شرکت پیش‌بینی کرده که با ورود گوشی‌های LG V10 و Nexus 5X و افزایش کشورهای مقصد، در سه‌ماه‌ی بعدی درآمد بیش‌تری داشته باشد.

در اطلاعات منتشر شده آمار مشخصی از فروش LG G4 اعلام نشده است. ولی فروش کلی ۱۵ میلیون دستگاه برای آن تخمین زده می‌شود که هنوز خیلی از اپل، سامسونگ و هوآوی عقب‌تر است.

ال‌جی از اعلام هر گونه خبر و آمار درباره‌ی فروش کالاهای پوشیدنی خود هم امتناع کرده. اما گزارش‌ها حاکی از نازل بودن سود این بخش در مقایسه با رقبایی مانند اپل و سامسونگ با محبوبیت بالاتر هستند.

final--__-mid-13

با این‌که بالاخره پس از یک‌ سال، سود خوبی از فروش تلویزیون عاید این شرکت شد و ۸۰ درصد از سود مالی سه‌ ماهه‌ی سوم ال‌جی هم به خاطر وسایل خانگی برقی آن بوده، اما هنوز سود مالی کلی خیلی پایین‌تر از انتظارات تحلیل‌گران است.

در بخش تکنولوژی اندرویید هم ال‌جی نمایش خوبی نداشته: سود نازل، افت فروش و ناکافی بودن محصولاتی که وارد بازار شدند از جمله دلایل این وضعیت بد بوده‌اند.

همچنین حالا این هوآوی و شیائومی هستند که بازار چین را به دست گرفته‌اند؛ البته به غیر از اپل که جایگاه اول فروش را در بازار این کشور در دست دارد.

این‌که ال‌جی بتواند در سه‌ماه‌ی بعدی این ضرر را جبران کند، هنوز مشخص نیست؛ چون LG V10 ویژگی‌های خیلی برتر و خاصی نسبت به LG G4 ندارد و Nexus 5X هم با رقبای بزرگ‌تری مثل Nexus 6P از شرکت هوآوی طرف است. علاوه بر این‌ها محصولات خوب دیگری مانند (Moto X Force (Droid Turbo ۲ و  OnePlus X هم به عنوان رقبای گوشی‌های هوشمند ال‌جی تا پایان امسال وارد بازار خواهند شد.

منبع: Digitaltrends

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar ممد

    ال جی مالی نیس همین دو سه تا طرفداراش سرپا نگهداشتنش وگرنه سامسونگ خیلی بالاتر و با کیفیت تر و زیبا تر گوشی میزنه

  2. Avatar shahab

    من گوشی های الجی g2 و g3 رو هر دو داشتم گوشی های فوق العاده خوبی هستن و تو این یک سالی که این دو گوشی داشتم یکی دو بار بیشتر ازشون هنگ ندیدم فقط خیلی افت قیمت دارن و یه خورده نسبت به بقیه برند ها قیمتشون نسبت به امکاناتی که دارن بالاست . مثلا همین g4 که الان حدود ۱۸۰۰ هست بجاش میشه سامسونگ نوت ۴ رو گرفت که خیلی از g4 سرتره و دارای امکانات بیشتریه ولی در کل شرکت الجی چون تازه گوشی های هوشمند روانه ی بازار کرده هنوز بصورت قطعی نتونسته بازار رو در دست بگیره و برای به دست گرفتن بازار تلفن های همراه باید هزینه ی هنگفتی رو بپردازه تا بتواند خود را در دل مردم جا کند .

    به امید روزی که پرچم الجی همیشه بالا باشه .

  3. Avatar Pooyan

    نمی دونم چرا مردم با گوشی های الجی بدبین هستن…
    من خودم الجی دارم…فوق العاده است..!!پسر عموم و دختر عموم هم الجی دارن خیلی راضین…

  4. Avatar یوسف

    آه ما پرادا دار ها ال جی دامن رو گرفت! دوسال پیش پولمونو با خریدن این گوشی زاغارت دور ریختیم! نه پشتیبانی نه چیزی الانم هیچ دست دوم فروشی حاضر نیست ورش داره!!! یعنی در این حداااااا!

  5. Avatar عابر پیاده

    کمپانی ال جی باید برای جلب اعتماد مردم کمی از قیمت گوشی های رده بالاش کم کنه تا برای مردم توجیه اقتصادی داشته باشه. در حال حاضر وقتی به مغازه های موبایل فروشی مراجعه می کنید و قراره مثلا ۱.۳ هزینه خرید گوشی بکنید مغازه دارها گوشی Note 3 یا S5 رو به شما پیشنهاد می کنند کاری ندارم که در دراز مدت این گوشی ها چقدر خوب هستند یا نه ولی در محل وقتی نگاه می کنید صفحه سوپرآمولد، قلم حرفه ای و در اس ۵، سنسور اثر انگشت و ضربان قلب، واقعا برای اینکه آدم اون رو انتخاب کنه دلایل خوبی هستند. علاوه بر اینکه از وجود سرویس کار و خدمات بهتر و کارکرد مطمئن تر هم به خاطر فروش بیشتر این محصولات سامسونگ در دنیا، مردم مطئن تر هستند. برای جلوگیری از همچین چیزی قیمت معقول برای ال جی جی ۳ حدود ۱ میلیون تومان و برای جی۴ حدود ۱.۳ هست. اگر ال جی بتونه با این قیمت گوشی وارد بازار کنه قطعا فروش گوشی هاش بالا میره.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه