اسنپ‌دراگون ۸۲۰ عمر باتری گوشی را دو برابر می‌کند

۱۲ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نسل بعدی چیپست کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ که Kyro CPU، جدیدترین پردازنده‌ی مرکزی این شرکت‌ هم در آن جای گرفته، به گونه‌ای طراحی شده که در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۸۱۰، سرعت و عمر باتری دستگاه‌ را دو برابر می‌کند.

براساس خبر منتشر شده در وب‌سایت رسمی «کوالکام» (Qualcomm)، چیپست اسنپ‌‌دراگون ۸۲۰ بازدهی دو برابر خواهد داشت.

در وب‌سایت رسمی کوالکام نوشته شده که “با پردازنده‌ی Kyro CPU و اسنپ‌دراگون ۸۲۰ سرعت عملکرد و بازدهی دستگاه شما دو برابر خواهد شد.”

این شرکت می‌گوید برای دست‌یابی به این سطح از عملکرد هر هسته‌ی چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ را به‌طور مجزا و به گونه‌ای طراحی کرده که هسته‌های اصلی مثل پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی برای اجرای وظایف مختلف با هم ترکیب شوند تا “به عنوان یک سیستم جامع و یک‌پارچه به طور موثرتر و هماهنگ‌تر با دیگر اجزای چیپست کار کنند.” به این ترتیب دیگر بار اصلی تنها بر دوش پردازنده‌ی مرکزی نخواهد بود و پردازنده‌های دیگر مثل GPU هم نقش پررنگ‌تری ایفا خواهند کرد.

پردازنده‌ی Kyro CPU اولین پردازنده‌ی چهار هسته‌ای این شرکت است که به طور مجزا و متناسب با اسنپ‌دراگون ۸۲۰ طراحی شده است. این شرکت همچنین برای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ یک مدیر سیستم توسعه داده است که «مدیر سیستم سمفونی کوالکام» نام دارد. از انتخاب نام سمفونی کاملا برمی‌آید که چنین سیستمی برای ایجاد هارمونی و هماهنگی بیشتر میان پردازنده‌های مختلف چیپست توسعه داده شده است.
مسوولان کوالکام می‌گویند: “در حالی که در برخی از چیپست‌ها مدیریت سیستم تنها به هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی محدود شده، سمفونی با هدف مدیریت متفاوت کل مجموعه‌ی سیستم بر چیپ طراحی شده به طوری که ترکیب موثر و کارآمد هسته‌ها و پردازنده‌های مختلف بیشترین خروجی و بازدهی را داشته باشند و کار با بیشترین سرعت ممکن انجام شود.”

متاسفانه کوالکام اعلام اشاره‌ای به زمان عرضه‌ی نسل بعدی چیپست‌اش نکرده است.

منبع: Tech Radar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه