فیسبوک در دادگاه شکست خورد

۱۴ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بالاخره دادگاه جنجالی فیسبوک با شرکت بازی‌سازی Zenimax که بر سر هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در جریان بود به پایان رسید و شرکت فیسبوک در این دادگاه مجرم شناخته شد و حالا باید مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار خسارت پرداخت کند.

داستان از این قرار بود که «جان کارمک» (John Carmack) خالق مجموعه‌های Doom و رییس سابق استودیوی‌ بازی‌سازی id Software که قبلا در Zenimax کار می‌کرده، تمام اسناد و فایل‌های مربوط به این هدست واقعیت مجازی که از شرکت می‌دزدد و آن‌ها را در اختیار فیسبوک و شرکت Oculus Rift قرار می‌دهد. حتی بعدا خود کارمک هم در فیسبوک و شرکت Oculus استخدام می‌شود و هدست واقعیت مجازی Rift را می‌سازند و راهی بازار می‌کنند. شرکت Zenimax به همین دلیل از فیسبوک شکایت کرد و گفت که طرح اولیه‌ی این هدست برای آن‌ها بوده است.

امروز دادگاه به پایان رسید و فیسبوک در آن محکوم شد. حالا فیسبوک باید به شرکت Zenimax مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کند. مشخص شده که ۲۰۰ میلیون دلار برای از بین بردن پیمان‌نامه‌ی عدم افشا و ۵۰ میلیون دلار هم عدم رعایت حق کپی رایت بوده است. البته جریمه‌های دیگری هم به فیسبوک تعلق گرفته که جمع آن به ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه