قسمت دوم Guardians of the Galaxy اولین فیلمی است که ۸K ضبط خواهد شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بهترین دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال دنیا را بدون شک شرکت RED می‌سازد. در حال حاضر هم تمام فیلم‌های پر سر و صدای هالی‌وودی را با استفاده از دوربین‌های این شرکت می‌سازند. قرار است اولین فیلم سینمایی دنیا با وضوح تصویر ۸K هم توسط دوربین‌های RED ضبط شوند.

فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 قرار است در روز ۵ می سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) اکران شود.

دوربین Weapon شرکت RED که تا به امروز تنها توانایی ضبط تصاویر با حداکثر وضوح تصویر ۶K را داشت، قرار است برای ضبط قسمت دوم فیلم «محافظان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)، آن هم با وضوح تصویر ۸K ارتقا یابد. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 اولین فیلم سینمایی خواهد بود که با وضوح تصویر ۸K ضبط می‌شود.

«جیمز گان» (James Gunn)، کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy و دنباله‌ی آن، در فیس‌بوک خود درباره‌ی انتخاب دوربین‌شان نوشته است: “خیلی‌ها از ما می‌پرسند که چرا روی فیلم ضبط نمی‌کنیم. اکثر افراد هم تصور می‌کنند که به دلیل مسایل مالی است.

گان می‌گوید که بودجه‌ی فیلم به قدری بزرگ است که استفاده از دوربین‌های دیجیتال به جای فیلم، چندان تاثیری روی بودجه‌ی نهایی ندارد. کارگردان فیلم Slither می‌گوید: “انتخاب دوربین دیجیتال، کاملا برای من موضوعی شخصی است.

James_Gunn_1

جیمز گان، کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy

او ادامه می‌دهد که بسیاری از کارگردان‌ها از دوربین دیحیتال استفاده می‌کنند، اما در نهایت هم سعی می‌کنند تا نتیجه‌ی نهایی‌شان شبیه ضبط روی فیلم شود. او می‌گوید: “من می‌خواهم از افرادی باشم که به ورود جادوی جدیدی به سینمای آینده کمک می‌کنند.

با توجه به اینکه قسمت اول Guardians of the Galaxy از زمین تا آسمان با تمام مجموعه فیلم‌های مارول تفاوت داشت، اصولا از هر تصمیمی که «جیمز گان» بگیرد تا دنباله‌ی فیلم‌اش را مطابق نظر خود بسازد، پشتیبانی می‌کنیم.

برای دیدن نتیجه‌ی استفاده از دوربین ۸K جدید شرکت RED، باید تا سال ۲۰۱۷ میلادی صبر کنیم. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 قرار است در روز ۵ می سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶) اکران شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه