شرکت امنیتی AVG به فروش داده‌های شخصی کاربران اعتراف کرد

۱۹ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت امنیتی AVG مستقیما گفته است که می‌تواند داده‌های کاربران‌اش را برای درآمدزایی بفروشد. این حرف AVG در قالب تغییراتی که به قوانین استفاده از آنتی‌ویروس‌های‌اش داده، زده شده است.

نرم‌افزارهای امنیتی AVG، به جای محافظت از کاربران، داده‌های آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

قوانین بروزرسانی شده‌ی AVG می‌گوید که آن‌ها حق دارند “داده‌های غیر-شخصی” را جمع‌آوری کنند و به شرکت‌ها بفروشند. این قوانین جدید قرار است از روز ۱۵ اکتبر اجرا شوند.

«الکساندر هانف»، متخصص امنیتی و مدیر شرکت Think Privacy می‌گوید که این عمل شرکت AVG، نرم‌افزارش را مستقیما در بخش «جاسوس‌افزار» یا Spyware دسته‌بندی می‌کند.

AVG-1

قوانین قدیم AVG گفته بود که می‌تواند لغاتی که جستجو می‌کنید را بررسی کند، اما به هیچ وجه واضح اعلام نکرده بود که می‌تواند تمام داده‌های گشت و گذار افراد در اینترنت را جمع‌آوری کند و آن‌ها را بفروشد.

یکی از سخن‌گویان این شرکت امنیتی به وب‌سایت Wired گفته است که نرم‌افزار امنیتی آن‌ها رایگان است و برای اینکه رایگان باقی بماند، ممکن است تبلیغ هم به کاربران‌شان نشان دهند.

نرم‌افزار AVG، سومین آنتی‌ویروس محبوب دنیا است. این شرکت پس از مایکروسافت و Avast، با در دست گرفتن ۸ درصد سهم بازار آنتی‌ویروس‌ها، در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرد.

منبع: Wired

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar babak

    واقعا جای تاسف داره !!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه