قیمت هدست واقعیت مجازی Oculus Rift مشخص شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که شرکت Oculus قول‌اش را داده بود، پیش‌خریدهای هدست واقعیت مجازی Rift از دیشب آغاز شدند. با باز شدن امکان پیش‌خرید هدست، قیمت آن هم مشخص شده است. هدست واقعیت مجازی Oculus Rift قرار است قیمتی ۵۹۹ دلاری داشته باشد. قیمت این هدست در انگلستان هم ۴۹۹ پوند و در دیگر مناطق اروپا ۶۹۹ یورو خواهد بود.

تقاضا برای خرید هدست Oculus به قدری زیاد بود که در ۱۴ دقیقه‌ی آغاز پیش‌فروش، هدست‌هایی که قرار است در ماه مارس به دست مشتریان برسند تمام شدند.

کسانی که هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را پیش‌خرید کنند، در ماه مارس (اسفند-فروردین) آن را دریافت خواهند کرد. با این حال کسانی که از پیش‌خرید جا بمانند، باز هم توانایی خرید این هدست را خواهند داشت. از ماه آوریل (اردیبهشت) هم قرار است Oculus Rift در فروشگاه‌ها به‌صورت محدود عرضه شود.

شرکت Oculus گفته است کسانی که هدست را پیش‌خرید کنند، به‌صورت اتوماتیک هم‌چنین یک کنترلر Oculus Touch را برای خود رزرو خواهند کرد.

OculusRiftBox

بسته‌ی Oculus Rift شامل محتویات زیر خواهد بود:

  • هدست Oculus Rift
  • سنسور
  • ریموت کنترل Oculus
  • کابل‌ها
  • یک دسته‌ی ایکس‌باکس وان
  • بازی EVE: Valkyrie
  • بازی Lucky’s Tale

قرار است تا پایان سال جاری میلادی، ۱۰۰ بازی برای هدست Oculus Rift عرضه شوند. شرکت Oculus می‌گوید که برای استفاده از این هدست، سیستم زیر پیشنهاد می‌شود:

OculusRIFT

تقاضا برای خرید هدست Oculus به قدری زیاد بود که در ۱۴ دقیقه‌ی آغاز پیش‌فروش، هدست‌هایی که قرار است در ماه مارس به دست مشتریان برسند تمام شدند. در حال حاضر هم وب‌سایت Oculus زمان عرضه را برای کسانی که الان پیش‌خرید کنند، ماه ژوئن سال جاری میلادی (خرداد ۱۳۹۵) اعلام کرده است.

منبع: AllGamesBeta

CES_2016_Slider_Final

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar Amirhossein

    ایا به ایکس باکس ۳۶۰ می خوره?

  2. Avatar محمد

    قیمتش خیلی بالاست قیمت دلار که رفت بالا بدتر الان این هدست واقعیت مجازی به ریال حدود ۲.۳ میلیون تومنه ولی ای کاش ارزش ریال بالا میرفت

  3. Avatar يوسف

    جهت اطلاع دوستانی که این هدست را به هدست PS VR مقایسه میکنند، باید گفت که روش های “ایجاد” دنیای واقعیت مجازی توسط دو هدست مذکور، کاملا متفاوت است:
    -هدست Oculus دارای مجموعا رزولوشن صفحات ۲K است که برای هر کدام از چشمان انسان به علت داشتن۲ صفحه نمایش، رزولوشن ۱۰۸۰×۱۲۰۰ پیکسل را عرضه میکند، پس نباید آن را با PS VR که دارای یک صفحه ۱۰۸۰×۱۹۲۰ هست در یک کفه ترازو قرار دهید
    -زاویه دید این هدست نیز براساس صفحه ویکی پدیا، کمی بیشتر از PS VR که دارای ۱۰۰ درجه است، با ۱۱۰ درجه عرضه میگردد (با وجود اینکه چشم انسان حداکثر قادر به مشاهده ۹۰ درجه است)
    -حداکثر نرخ فریم این هدست برخلاف PS VR که ۱۲۰Hz است، ۹۰Hz برای هر یک از چشمان انسان است
    -لوازم جانبی این هدست نیز برخلاف تصور، مجموعا دارای قیمت ۱۰۰ دلار هستند که Oculus آنها را نیز همراه با هدست، عرضه میکند در حالی که PS VR به تنهایی و به عنوان یک لوازم جانبی برای کنسول PS4 ارائه میگردد (البته در آینده از PS VR نیز میتوان استفاده های دیگر غیر از اتصال به PS4 کرد، و به احتمال بسیار در مدت کوتاهی پس از عرضه، بر روی PC/Mac نیز قابل استفاده خواهد شد)

    1. Avatar سيد رضا

      لطفاً چندتا pc که بتونن هدست اکولوس رو با بهترین تجربه از واقعیت مجازى مهیّا کنه معرفى کنید

  4. Avatar يوسف

    اون درازه چی بود؟!

  5. Avatar محمد مهدی

    ایا به لپ تاپ هم میخوره؟

  6. Avatar Ahmad

    مال ایکس باکس وانه.

  7. Avatar سامان

    ایا این از هدست از مال شرکت سونی که قرار برای پلی استیشن بیاد قدرت مند تر و بهتر؟؟!!!بعد این سنسور دقیقا کارش چیه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه