مایکروسافت با دسته‌ی جدیدش‌ بازی‌کننده‌های حرفه‌ای را هدف گرفته

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در چند روز گذشته مایکروسافت اطلاعات بیش‌تری درخصوص دسته‌ی Eliteایکس‌باکس وان که در جریان کنفرانس E3 از آن رونمایی کرده بود، منتشر کرده است. مایکروسافت ادعا می‌کند دسته‌ی Elite با همکاری عده‌ای از بازی‌کننده‌های حرفه‌ای مسابقات بازی‌های ویدیویی، ساخته شده است. مایکروسافت می‌گوید هدف اصلی از طراحی این دسته این بوده که دقت و سرعت بیش‌تری را در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار دهند.

دسته‌ی جدید مایکروسافت قرار است با ارایه‌ی کنترلی دقیق‌تر و در عین حال عمیق‌تر روی بازی‌ها، تجربه‌ی متفاوت‌ را برای بازی‌کننده‌ها فراهم کند.

یکی از قابلیت‌های جالب دسته‌ها‌ی Elite مایکروسافت امکان ‌تعویض کلیدهای جهت‌دار (D-Pad) با کلیدهای جایگزینی است که به‌همراه دسته ارایه می‌شوند. سه جفت آنالوگ‌ استیک هم در طول‌ها و اندازه‌های مختلف، به‌همراه دسته در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار می‌گیرد. قابلیت تغییر آنالوگ‌ها و کلیدهای جهت‌دار، به بازی‌کننده‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به سبک بازی‌ها (مسابقه‌ای، مبارزه‌ای یا اکشن اول‌شخص)، دسته‌ی خود را برای عمل‌کرد بهتر آماده کنند.

Xbox-Elite-2

Xbox-Elite-2 (2)

در قسمت پشتی این دسته‌ی جدید، چهار پدال برای برنامه‌ریزی حرکات مختلف وجود دارد. این پدال‌ها به‌راحتی و بدون نیاز به‌هیچ نوع ابزاری از دسته جدا می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که بازی‌کننده‌ها می‌توانند پدال‌ها را در صورت نیاز روی دسته قرار دهند. این پدال‌ها به بازی‌کننده‌ها اجازه می‌دهند تا کنترل بیش‌تری روی حرکات خود در بازی داشته باشند. برای مثال بازی‌کننده‌ها می‌توانند در بازی‌های اکشن اول‌شخص بدون برداشتن انگشتان‌شان از روی استیک‌ها، از این پدال‌ها به‌عنوان کلیدهای روی دسته استفاده کنند؛ یا این‌که در بازی‌های مبارزه‌ای چندضرب‌های سخت را روی این پدال‌ها برنامه‌ریزی کنند. دست بازی‌کننده‌ها در چگونگی استفاده از این پدال‌ها کاملا باز است و آن‌ها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزاری که برای برنامه‌ریزی دسته‌ی Elite ارایه می‌شود، این پدال‌ها را به‌صورت دل‌خواه برنامه‌ریزی کنند.

Xbox-Elite-3

ماشه‌های (Trigger)پشت این دسته قابلیت قفل شدن در موقعیت‌های مختلف را دارند. این امکان مختص بازی‌کننده‌هایی طراحی شده‌‌ است که نیاز به شلیک با سرعت بالاتری دارند. پس از تنظیم موقعیت قفل شدن ماشه‌ها توسط نرم‌افزار کنترل این دسته، ماشه‌ها پس از هر بار فشرده شدن در نقطه‌ی مشخص شده متوقف می‌شوند و به سرعت به حالت اصلی خود بازمی‌گردند.

Xbox-Elite-4

نرم‌افزاری برای دسته‌ی Elite مایکروسافت طراحی شده است که روی ایکس‌باکس وان و سیستم‌عامل ویندوز۱۰ موجود خواهد بود. توسط این نرم‌افزار، بازی‌کننده‌ها می‌توانند حساسیت استیک‌ها، نقطه‌ی دقیق قفل شدن ماشه‌ها و هم‌چنین برنامه‌ی پدال‌ها را به‌صورت دل‌خواه تنظیم کنند. حتی تمامی کلیدهای دسته هم (از جمله کلیدهای ABXY) قابل برنامه‌ریزی مجدد هستند. این نرم‌افزار این امکان را هم به بازی‌کننده‌ها می‌دهد تا برای بازی‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های متفاوتی داشته باشند. بازی‌کننده‌ها می‌توانند به‌صورت هم‌زمان دو برنامه‌ی متفاوت را روی دسته بارگذاری و توسط کلیدی که روی دسته قرار دارد، به سرعت برنامه‌ها را عوض کنند.

Xbox-Elite-5

مایکروسافت می‌گوید که این دسته و تمامی قطعات و بخش‌های آن به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا تمام فشارهایی که توسط بازی‌کننده‌ها به آن‌ها وارد می‌شود را تحمل کنند. بدنه‌ی متصل کننده‌ی استیک‌ها از جنس استیل بوده و دور استیک‌ها هم توسط حلقه‌هایی برای کنترل بیش‌تر پوشانده شده است. جنس خود دسته هم به گونه‌ای طراحی شده تا بازی‌کننده‌ها بتوانند برای مدت زمان طولانی‌تر و راحت‌تر دسته را در‌ دست بگیرند.

Xbox-Elite-6

تمام‌ برنامه‌ریزی‌هایی که بازی‌کننده‌ها برای دسته تنظیم می‌کنند به‌صورت آن‌لاین ذخیره می‌شود و خود دسته هم می‌تواند دو پروفایل را به‌شکل هم‌زمان ذخیره کند؛ به‌گونه‌ای که بازی‌کننده‌ها می‌توانند دسته را به‌همراه پروفایل‌های تنظیم‌شده‌شان همیشه به‌همراه داشته باشند. مایکروسافت برای حمل دسته هم تدابیری اندیشیده است و دسته را به‌همراه یک کیف محافظ که دسته و متعلقات‌اش در آن جای می‌گیرند، عرضه خواهد کرد.

Xbox-Elite-7

این دسته روی ایکس‌باکس وان و ویندوز۷ به بعد پشتیبانی خواهد شد؛ با این حال نرم‌افزار کنترل و برنامه‌ریزی دسته فقط روی ایکس‌باکس وان و ویندوز۱۰ موجود خواهد بود.

منبع: Xbox.com

دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar Sina

    دیجیکالا تو رو خدا خواهش میکنم این دسته رو بیار
    اگه بیاری من بذون شک میخرمش، خواهش میکنم
    تنها مارکت مورد اعتماد تویی، لطفا بیار این دسته رو

  2. Avatar Abolfazl

    اول از همه تشکر دارم از سایت خوب دیجی کالا
    سخت افزار بیشتر از نیاز PS4 جنبه تبلیغاتی داره هیچ تعصیری توی بازی نداره xbox one سخت افزار مورد نیاز و استاندارد رو داره
    تا اومدن نسل بعدی کنسول ها برای هر دوشون بازی میاد و از طرف شرکت سازنده بازی های انحصاری هم میاد

    پس لطفا هی نگید %۵۰ قدرت ps4 بیشتره
    در ضمن اگه با هر دوی کنسول ها بازی کرده باشید xbox one بازی ها رو بیشتر نزدیک به واقعیت اجرا میکنه کاری هم به کینکت ندارم اجرای بازی رو میگم

    1. Avatar احسان

      من با هر دو کنسول بازی کردم و کیفیت PS4 بدون تردید بالاتر بوده , بخصوص در روانتر بودن اجرا بازیها. در بعضی بازیها هم وضوح تصاویر و نورپردازی PS4 علاوه بر روانی و سرعت واکنش بازی, بیشتر و بهتر از Xbox One بود. اون دوستمون هم که میگه PS4 قویتر درست میگه , چون تعداد Core های پردازنده گرافیکی PS4 دوازده تا است در حالیکه برای Xbox One هشت تا است. البته رم GDDR5 هم که در PS4 استفاده شده سه برابر سریعتر از رم DDR3 کنسول Xbox One است. در کل حتی بعد از بررسی بسیاری از سایت ها هم میشه به این نتیجه بدیهی رسید که PS4 خیلی قویتر از Xbox One است . نکته ای دیگه اینکه با معرفی PS VR که طی دو سه ماه آینده با ارایه ۵۰ بازی و بر اساس PS4 به بازار میاد, موقعیت PS4 را بعنوان بهترین کنسول بازی محکمتر هم خواهد کرد. تایید صحبت ها استقبال بیشتر از PS4 است که با اینکه همزمان با Xbox One به بازار اومده, تاکنون نزدیک ۳۹ میلیون فروش داشته در برابر فروش ۱۹ میلیون فروش Xbox One.

  3. Avatar آرمان021

    سلام بچه ها به نظرتون اینا به ایکس باکس ۳۶۰ می خوره؟

  4. Avatar آرمان

    مشکل Xbox One جوی استیک یا همون دسته بازیش نیست…. مشکل خود کنسول هست که پنجاه درصد قدرت گرافیکش کمتر از PS4 هست. از آنجاییکه دیگه مایکروسافت تا پایان این نسل کنسول ها, هیچ کاری با قدرت کنسول ضعیفترش نمیتونه انجام بده, به اینجور کار ها روی آورده… با معرفی Playstation VR یا همون PSVR این اختلاف بین PS4 و Xbox One طی چند ماه آینده شدیدتر هم خواهد شد و مایکروسافت روزهای سختی خواهد داشت که شاید منجر به خداحافظیش از دنیای گیم و کنسول ها هم بشه.

  5. Avatar Ali

    اگه دیجی کالا از این دسته جدید ایکس باکس بیاره من اولین نفر می خرم!

  6. Avatar milad

    قراره بیاد!!!!! این دسته سه ماه پیش خریدم

  7. Avatar AmIn

    واقعا xbox با این نسخه ترکونده…من حتما میخرمش

  8. Avatar reza

    خیلی دسته باحالی باید باشد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه