مایکروسافت همچنان به‌فکر خرید AMD است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماه پیش شایعه‌هایی درباره اینکه مایکروسافت قصد دارد شرکت AMD را خریداری کند منتشر شده بود. به تازگی خبرهای جدیدی درباره این موضوع به گوش می‌رسد.

مایکروسافت با خرید AMD می‌تواند به رقیب NVIDIA تبدیل شود و حتی می‌تواند از پردازنده‌های این شرکت در محصولات خودش استفاده کند.

در این اخبار گفته شده که مایکروسافت همچنان قصد خرید شرکت AMD‌ را دارد. مایکروسافت با خرید این شرکت می‌تواند با NVIDIA رقابت کند. البته از سمت دیگر علاقه‌مندان به لینوکس از این اقدام خوشحال نخواهند شد، چرا که مایکروسافت به تازگی شرکت‌های متن‌باز (Open-Source) زیادی را خریداری کرده است.
خرید AMD می‌تواند در زمینه ساخت پردازنده برای محصولات مایکروسافت هم مفید باشد. تبلت‌های Surface این شرکت با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند و به تازگی هم مشاهده کردیم که شرکت‌هایی مانند دل یا حتی اپل با ساخت آیپدپرو قصد دارند با تبلت مایکروسافت رقابت کنند. پردازنده‌های AMD می‌تواند به شکل بهتری روی محصولات سخت‌افزاری مایکروسافت قرار بگیرند. از طرف دیگر AMD در زمینه سرور و خدمات شبکه‌ هم فعالیت می‌کند. مایکروسافت که در این حوزه هم حضور دارد، با خرید AMD می‌تواند از تمام پتانسیل این شرکت استفاده کند.

microsoft-amd-cpu-gpu-1

‌شرکت AMD به تازگی بخش جدیدی به نام Radeon Technology Group را راه‌اندازی کرده است. شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که به احتمال زیاد این شرکت به دو قسمت تقسیم خواهد شد. این احتمال وجود دارد که این شرکت بخش ساخت کارت‌های گرافیکی خودش را به فروش برساند، اما همچنان لایسنس نام تجاری خودش را نگه‌دارد تا بتواند محصولات دیگر خودش را بفروش برساند.
از طرف دیگر شرکت Intel هم یکی دیگر از خریداران احتمالی AMD‌ است. شرکت اینتل که در چند سال گذشته بخش زیادی از بازار را از دست داده، سعی دارد با خرید AMD دوباره به روزهای اوج خودش بازگردد. شرکت اپل دیگر از پردازنده‌های اینتل برای ساخت محصولات جدیدش استفاده نمی‌کند و سامسونگ هم از پردازنده‌های خودش برای موبایل و تبلت استفاده می‌کند. شرکت‌های کوالکام و مدیاتک هم در بازار موبایل حرف اول را می‌زنند و این شرایط باعث شده که اینتل به فکر راه حل جدیدی باشد.
این شایعات در حالی منتشر می‌شوند که هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی به شکل رسمی از سوی مایکروسافت، AMD و حتی Intel منتشر نشده است.

منبع: Guru3D

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    اگه بخره خیلی خوب میشه
    ماکروسافت رابطه نزدیکی با شرکایی نظیر AMD و Intel داره به به همین دلیل با خرید AMD و به کمک اینتل میتونه جان دوباره ای به این کمپانی داره
    از طرف دیگه هم پردازنده های هر دو کنسول Xbox One و PS4 از این کمپانی تامین میشه و با خرید AMD نه تنها هزینه کنسول خودش کم میشه بلکه سونی مجبوره تا آخر نسل و یا معرفی کنسول دیگه ای به پرداخت ۱۰۰ دلار برای هر کنسول به ماکروسافت پرداخت کنه و فروش بیشتر PS4 میتونه به نفع ماکروسافت تموم بشه

    با این که خرید این کمپانی برای ماکروسافت کار سختی نیست ولی نمیدونم چرا اینقدر تعلل میکنه !!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه