مایکروسافت لومیا ۹۵۰XL را معرفی کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گوشی لومیا 950 اکس‌ال

همانند اپل، سونی، گوگل و سامسونگ شایعات بسیار زیادی دربار گوشی لومیا ۹۵۰XL منتشر شده بود. این گوشی که در کنار لومیا ۹۵۰ به‌نمایش در آمد، جدیدترین پرچم‌دارهای مایکروسافت در حوزه تلفن‌های همراه هستند.

گوشی لومیا ۹۵۰XL از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰، سه‌گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

این گوشی که مهم‌ترین محصول مایکروسافت به‌شمار می‌رود، از صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی بهره می‌برد و برای رقابت با آیفون ۶s پلاس، گلکسی نوت ۵ و نکسوس ۶P ساخته شده است. درحالی که در گوشی لومیا ۹۵۰ تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۸ قرار داشت، برای این گوشی از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ استفاده شده است. این تراشه باعث شده که لومیا ۹۵۰XL به عنوان پرچم‌دار اصلی مایکروسافت شناخته شود. این پردازنده در بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی قرار گرفته است.

صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی از دقت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰‌ پیکسل بهره می‌برد. سه گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است. لومیا ۹۵۰XL از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که می‌توان این مقدار را با کارت حافظه ارتقا داد. یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 در پشت و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی در این گوشی دیده می‌شود. محصول جدید مایکروسافت از شبکه ۴G، وای-فای و USB Type-C پشتیبانی می‌کند.

روی این گوشی از یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که می‌توان آن‌را تعویض کرد. لومیا ۹۵۰XL از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به ویندوز ۱۰ اشاره کرد. این گوشی با قابلیت Continuum به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر متصل می‌شود و می‌توان از آن همانند یک کامپیوتر ویندوزی استفاده کرد. در زمان استفاده از قابلیت Continuum ظاهر سیستم‌عامل گوشی به نسخه رایانه‌های شخصی شباهت پیدا می‌کند.

displaydock-1

این گوشی از قابلیتی به نام Windows Hello بهره می‌برد. یک سنسور مادون قرمز روی گوشی قرار گرفته که صورت کاربران را شناسایی می‌کند و سپس قفل گوشی باز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی که با قابلیت Windows Hello کار می‌کند، داشتن اسکنر عنبیه چشم است. این گوشی‌ها به دلیل نداشتن سنسور تشخیص اثر انگشت از این فناوری استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند گوشی را روبه‌روی چشم خود قرار دهند تا قفل آن باز شود. این ویژگی می‌تواند گوشی‌های لومیا را در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار متمایز کنند.

برای این گوشی از سیستم خنک کننده مایع استفاده شده است تا پردازنده‌ آن بیش از اندازه گرم نشود. این سیستم خنک کننده قبلا برای تبلت‌های سرفیس طراحی شده بود.

1

در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از این محصول را مشاهده کنید:

ms-evemt-lumia950XL-1 ms-evemt-lumia950XL-2 ms-evemt-lumia950XL-3

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar علی

    این گوشی قابلیت نصب برنامه های ویندوز اصلی را دارد یا نه مانند گرافیکهای دو بعدی و سه بعدی لطفا کسی که این گوشی را دارد و این کار را انجام داده اطلاع رسانی کند با تشکر

  2. Avatar bijan

    wooooooow

  3. Avatar وحید

    تقاضام از تیم دیجیکالا اینه که اپلیکیشن خودتو برای ویندوز۱۰ طراحی کنه و سریع تر گوشی های مایکروسافت رو موجود کنه و بهای بیشتری به این سیستم عامل بده

  4. Avatar amin

    منتظر نقد و بررسی کامل از دیجیکالا هستیم
    سرعتی رو که برای معرفی و عرضه محصولات اپل دارید را برای این هم به کار بگیرید

  5. Avatar Hesam

    مایکروسافت عالی کار میکنه.من سال دیگه حتما میخرم.الانم لومیا دارم.محشره.رو دست اپل و سامسونگ زد.اصلن نمیشه مقایسش کرد.بجای اثر انگشت اسکنر عنبیه گذاشت.فردا اپلو سامسونگ از روش کپی میکنن

  6. Avatar هادی

    واقعا گوشی محشری هستش و جای هیچ حرفی نیست برای نقدش جز؟؟؟
    ظاهرش . کاش به شکل و طراحی گوشی هک اهمیت میدادن

  7. Avatar سینا

    باطری این گوشی هم قابل تعویض هست که شما نوشتین قابل تعویض نیست

  8. Avatar میلاد

    واقعا پیشرفت مایکروسافت عالی بود جای هیچ بحثی باقی نمیزاره !
    از این طرف سخت افزار قوی و از یه طرف دیگه برنامه های اندروید و ios اجرا میکنه که یه چیز کامل هست !

    1. Avatar Hossein Khomideh

      کجا گفته شده که ویندوز ۱۰ موبایل قابلیت اجرای نرم افزار اندروید و آی او اس رو داره ؟؟

      لطفا اطلاعات غلط ندید !!

      نصب نرم افزار های اندروید روی بیلد ۱۰۵۲۱ ویندوز ۱۰ موبایل به خاطر وجود باگی بود که تو نسخه های پیش نمایش فنی (technical preview) طبیعی هست و تو نسخه های بعدی برطرف شده .

  9. Avatar آزیتا

    مایکروسافت اعلام کرده که این گوشی قابلیت Iris scanner (حسگر عنبیه چشم)رو داره که شما بهش هیچ اشاره ای نکردین
    آیا این خبر صحت نداره که شما ننوشتینش؟

    1. ممنون از توجه شما. این نکته هم به مطلب اصلی اضافه شد.

  10. Avatar alighamari

    این گوشی از خنک کننده مایع برای خنک کردن اسنپ دراگون استفاده میکنه که شما هیچ اشاره ای نکردید

    1. با تشکر از شما، این ویژگی هم به مطلب اضافه شد.

  11. Avatar فرزاد شریف زاده

    امیدوارم به زودی شاهد نقد کامل این گوشی در دیجیکالا باشیم. قابلیت continuum یکی از مهمترین ویژگی های این گوشی است که نباید نادیده گرفته شه. در حقیقت مایکروسافت با این ویژگی تحول بزرگی در دنیای گوشی و کامپیوتر برای همیشه ایجاد میکنه و استفاده از کامپیوترها تغییر خواهد کرد. عمده مردم دنیا تنها استفاده ای که از کامپیوتر دارن اینترنت گردی، آفیس و موزیک و فیلم و باز های سادست و از این پس دیگه مجبور نخواهند بود یک کامپیوتر یا نوت بوک ارزان بخرن و با استفاده از این ابتکار جالب و مهم مایکروسافت همین گوشی قابل اتصال به مانتیور و بکارگیری ماوس و کیبورد و استفاده دقیقا مشابه با یک نوت بوک معمولی دارای ویندوز ۱۰ خواهد شد. روی چنین کامپیوتری عکس ها، مایکروسافت مارکت، کورتانا، دوربین، موزیک، برنامه های آفیس و مالتی مدیا و حتی برنامه هایی مثل فتوشاپ و … قابل استفاده خواهد بود و دنیا یک قدم به سمتی که کامپیوترمون رو در جیبمون حمل کنیم نزدیکتر میشه. امیدوارم این تحولی رو که مایکروسافت در حال ایجادش است رو جدی بگیریم و صرفا به مقایسه معمولی این گوشی با سایر گوشی ها نپردازیم و یادمون باشه این گوشی، فقط یک گوشی موبایل با امکانات بالا نیست، بلکه یک کامپیوتر کامل برای بسیاری از مردم دنیاست. continuum برگ برنده مایکروسافت و شروع یک تغییر برای ما خواهد بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه