محبوبیت ویندوز ۱۰ رو به افزایش است

۱۱ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بهترین نکته درباره‌ی ویندوز ۱۰، رایگان بودن آن است. کسانی که نسخه‌های قبلی ویندوز را به‌صورت قانونی خریداری کرده باشند، می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. در نتیجه مشاهده‌ی این موضوع که محبوبیت ویندوز ۱۰ با سرعت بالایی در حال افزایش است، عجیب به نظر نمی‌رسد.

ویندوز XP حتی با اینکه دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود، سهم ۱۱٫۶۸ درصد از ویندوزها را در دست دارد.

بر اساس آمار و ارقامی که موسسه‌ی Net Applications منتشر کرده، در حال حاضر ویندوز ۱۰ توانسته است ۷٫۹۴ درصد از سهم کامپیوترهایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند را به خود اختصاص دهد. یک ماه پیش، این رقم برای ویندوز ۱۰ برابر با ۵ درصد بود. ویندوز ۱۰ همین حالا هم ویندوز ۸ را پشت سر گذاشته است.

اگر این روند افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ با همین سرعت ادامه پیدا کند، احتمالا جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز به زودی جای ویندوز XP را هم خواهد گرفت. ویندوز XP حتی با اینکه دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود، سهم ۱۱٫۶۸ درصد از ویندوزها را در دست دارد.

مایکروسافت می‌خواهد حتی کاربران بیشتری را به ویندوز ۱۰ بکشاند. این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۱۶ هشدار بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را در نسخه‌های قبلی ویندوز از «اختیاری» به «پیشنهادی» تغییر دهد.

منبع: Venturebeat

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar sina

    بااین اپدیتایی که هرچندماه یکبار داره میاد معلومه که محبوبیت بیشترمیشه حیف این نسخه های بدردنخور کرک جاشون اومده واقعا افتضاحه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه