گزارش دیجی‌کالا مگ از مراسم رونمایی گوشی‌های سونی اکسپریا Z5 در تهران + تاریخ و قیمت عرضه

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

امروز خیابان نیاوران تهران، میزبان مدیران ارشد سونی موبایل و اصحاب رسانه برای رونمایی از گوشی‌های سونی اکسپریا Z5 بود. این مراسم با کمی تاخیر، در ساعت یازده و نیم صبح، در رستوران «هرمو» (Hermo) آغاز شد.

Sony_Xperia_Z5_Event_02

در ابتدای مراسم، «رودیگر ادنباخ» (Ruediger Odenbach)، قائم‌مقام سونی موبایل در خاورمیانه، بدون مترجم و به زبان انگلیسی در مورد گوشی‌های سری اکسپریا Z5 توضیح داد. مشخصاتی مانند دوربین ۲۳ مگاپیکسلی، گواهی‌نامه‌های IP65 و IP68، اولین نمایشگر ۴K در جهان و سایر مشخصاتی که پیش‌تر هم چندین بار شنیده بودیم.

Sony_Xperia_Z5_Event_01

رودیگر ادنباخ قائم‌مقام سونی موبایل در خاورمیانه

سپس بنیامین یزدانی، مدیر بخش آموزش سونی موبایل میکروفن را به دست گرفت و با چند تصویر و ویدیو، برای بار دوم، مشخصات این سه گوشی را مرور کرد.

همانند ادنباخ، سخنان یزدانی هم بیشتر پیرامون امکانات و قابلیت‌های دوربین ۲۳ مگاپیکسلی این سه گوشی بود. در این قسمت، ویدئویی برای مقایسه‌ی لرزش‌گیر دوربین اکسپریا Z5 هنگام فیلم‌برداری و مقایسه‌ی آن با گوشی‌های آیفون ۶ پلاس و گلکسی S6 نشان داده شد. طبق رسم این‌گونه مراسم، در ویدیوهای نشان داده شده، اکسپریا Z5 دوربینی چند برابر بهتر از آیفون ۶ پلاس و گلکسی S6 داشت. البته برای نتیجه‌گیری نهایی در این مورد، باید منتظر ورود آن به بازار ایران و نقد و بررسی آن در دیجی‌کالا مگ باشیم.

Sony_Xperia_Z5_Event_06

تصاویر و ویدیوهای معرفی گوشی‌های اکسپریا Z5 در تلویزیون‌های ۴K سونی

پس از پایان معرفی گوشی‌های سری Z5، فرصتی یافتیم تا با مدل‌های اولیه‌‌ی این سه گوشی کار کنیم.

Sony_Xperia_Z5_Event_04

به دلیل اینکه پیش‌تر، مدل اکسپریا Z5 کامپکت را در اختیار داشته و نقد و بررسی اکسپریا Z5 کامپکت را انجام داده بودیم، مستقیم به سراغ جذاب‌ترین مدل این سه گوشی یعنی اکسپریا Z5 پریمیوم رفتیم.

از آنجایی که این گوشی‌ها جزو مدل‌های تست و اولیه بودند، هنوز از نرم‌افزار پایدار و کاملی استفاده نمی‌کردند. به هر صورت، کار کردن با پرچم‌دار عظیم‌الجثه‌ی سونی، تجربه‌ی لذت بخشی بود.

اکسپریا Z5 پریمیوم همان‌طور که از نامش مشخص است (پریمیوم به معنای اعلا) یک گوشی رده‌بالای تمام‌عیار است. بدنه‌ی این مدل، خوش‌ساخت و باکیفیت است و ارگونومی بالایی دارد. با توجه به نمایشگر ۵٫۵ اینچی‌اش، کار کردن با یک دست با Z5 پریمیوم عملا غیرممکن است. رابط کاربری اندروید ۵.۰ که به پوسته‌ی آشنای سونی مزین شده بود، به لطف تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 810 شرکت کوالکام، عملکرد فوق‌العاده روانی داشت و هنگام تست کردن این گوشی با هیچ‌گونه کاهش سرعتی مواجه نشدیم.

Sony_Xperia_Z5_Event_08

سونی اکسپریا Z5 پریمیوم

سپس یک مسابقه‌ی عکاسی در بین حاضرین مراسم با اکسپریا Z5 برگزار شد. شرکت‌کنندگان می‌بایست از اسباب‌بازی قطاری که در وسط رستوران در حال حرکت بود، عکس بگیرند.

Sony_Xperia_Z5_Event_05

مسابقه‌ی عکاسی از اسباب‌بازی قطار در حال حرکت با اکسپریا Z5

در نهایت، مسئولان سونی موبایل اعلام کردند که گوشی‌های اکسپریا Z5 از ماه نوامبر سال جاری میلادی (آبان ماه) وارد بازار ایران خواهند شد. قیمت دقیق این سه گوشی هنوز مشخص نشده ولی گفته شد که احتمالا اکسپریا Z5 با قیمت ۲ میلیون و صد هزار تومان و اکسپریا Z5 پریمیوم با قیمت دو میلیون و پانصد هزار تومان وارد بازار ایران خواهد شد.

Sony_Xperia_Z5_Event_07

مراسم رونمایی گوشی‌های سونی اکسپریا Z5 با صرف ناهار، در ساعت سه و نیم بعدازظهر به پایان رسید.

Sony_Xperia_Z5_Event_03

Sony Xperia Z5

Sony Xperia Z5

Sony Xperia Z5 Compact

Sony Xperia Z5 Compact

Sony Xperia Z5 Premium

Sony Xperia Z5 Premium

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۶ دیدگاه
  1. Avatar misagh

    گوشیی عالیه و از سامسونگ پر از مشکل و هنگی خیلی بهتره 🙂

    1. Avatar ali.s

      خنده داره
      پر از مشکل و هنگی
      جایی اینطوری نشنیده بودم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه