موبایل‌های ویندوزفونی جدید

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت مدتی پیش تعداد زیادی از کارمندان بخش موبایل خودش را اخراج کرد و همچنین به این موضوع اشاره شد که این شرکت تلفن‌های همراه کمتری را در سال راهی بازار خواهد کرد.

مایکروسافت تغییرات زیادی را در ویندوز ۱۰ برای موبایل به‌وجود آورده است و به همین دلیل قصد دارد چند موبایل ویندوزفونی هم عرضه کند.

البته برخی شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که مایکروسافت قصد دارد در آینده از سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های خوش استفاده کند که این موضوع در حال حاضر بعید به‌نظر میرسد.

ساتیا نادلا مدیرعامل شرکت مایکروسافت در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرده که این شرکت به محصولات اصلی خودش از جمله تلفن‌های همراه پایبند خواهد بود. به نظر میرسد که این صحبت‌های مدیرعامل مایکروسافت به آینده نزدیکی اشاره می‌کنند. براساس اطلاعات منتشر شده به احتمال زیاد مایکروسافت شش تلفن‌همراه جدید در دست ساخت دارد. موبایل‌هایی که قرار است با نسخه موبایل ویندوز ۱۰ عرضه شوند.

microsoft1

اما این تلفن‌های همراه مایکروسافت چه خواهند بود؟ تا این لحظه اخبار مختلفی درباره گوشی لومیا ۹۴۰ ایکس‌ال منتشر شده است. گوشی‌ای که از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ بهره می‌برد. همچنین یک صفحه‌نمایش QHD در اندازه ۵.۷ اینچ هم برای آن در نظر گرفته شده است. شایعات دیگری هم منتشر شده که از احتمال عرضه گوشی لومیا ۹۴۰ در سطح میان‌رده خبر می‌دهند. گوشی‌ای که در مقایسه با مدل لومیا ۹۴۰ ایکس‌ال از سخت‌افزار ضعیف‌تری برخوردار است و قیمت کمتری هم برای آن در نظر گرفته شده است.

هنوز تاریخ عرضه این گوشی‌ها مشخص نشده، اما به احتمال زیاد در اواخر سال ۲۰۱۵ شاهد عرضه آنها خواهیم بود. مایکروسافت اعلام کرده که نسخه مخصوص موبایل سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بعد از عرضه‌ی نسخه رایانه‌های شخصی آن منتشر می‌شود. نسخه رایانه‌های شخصی این سیستم‌عامل تا مدتی دیگر عرضه می‌شود و به احتمال زیاد در پاییز امسال شاهد عرضه نسخه موبایل آن خواهیم بود.

منبع: Techradar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه