موفق‌ترین فیلم‌های باکس آفیس تابستان

۱ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در باکس آفیس تابستان امسال فیلمی که بیشترین رکورد را کسب کرد «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) بود. اما با این حال میزان فروش بلیت‌ها در آمریکا از رکوردی که در سال ۲۰۱۳ ثبت شد، بالاتر نرفت. با این حساب، سال ۲۰۱۵ دومین سالی می‌شود که بیشترین میزان درآمد از فروش بلیت‌های سینما در تابستان‌ حاصل شده است.

با اینکه فیلم‌های تابستان امسال رکورد فروش خوبی ثبت کرده‌اند، اما امسال پس از ۲۰۱۳ در جایگاه دوم از نظر بیشترین فروش فیلم‌ها قرار دارد.

از اول ماه می میلادی تا اول ماه سپتامبر میلادی درآمد باکس آفیس در آمریکا ۴.۴۸ میلیارد دلار بود. نشریه‌ی Variety گزارش می‌دهد که حدودا بین ۵۱۸ تا ۵۳۰ میلیون نفر در این تابستان در سینماها به تماشای فیلم نشسته‌اند. سال گذشته فروش بلیت‌ها ۱۰.۴ درصد کمتر بود و ۴۹۵ میلیون نفر به سینماها رفتند. اما با این وجود، این تابستان ۲۰۱۳ است که با فروش ۴.۷۵ میلیارد دلاری بلیت‌ها رکورد دارد.

موفقیت سال ۲۰۱۵ به طور عمده از دو استودیوی فیلم‌سازی دیزنی و یونیورسال ناشی می‌شود. فیلم‌های این دو استودیو ۶۰ درصد درآمد تابستان را حاصل کردند. برای دیزنی فیلم‌های انتقام جویان: عصر آلترون» و «پشت و رو» بیشترین موفقیت را داشتند؛ هرچند که مرد مورچه‌ای هم چندان بد نبود و توانست به فهرست ۱۰ فیلم پرفروش جای بگیرد. فیلم‌های یونیورسال عملکرد بهتری داشتند. دنیای ژوراسیک در صدر فهرست قرار گرفت؛ و مینیون‌ها، Pitch Perfect 2 و Straight Outta Compton به فهرست ۱۰ فیلم برتر راه یافتند. پارامونت پیکچرز و برادران وارنر هر کدام به ترتیب با یک و دو فیلم از دیگر استودیوهایی هستند که در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش دیده می شوند. از پارامونت شاهد «ماموریت:غیرممکن – ملت یاغی» بودیم و برادران وارنر هم دو فیلم پرفروش «سان آندریاس» (San Andreas) و «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» را در کارنامه‌ی خود ثبت کرد.

inside out

از میان این ۱۰ فیلم پرفروش، همه به غیر از سان آندریاس و Straight Outta Compton یا دنباله‌ هستند، یا انیمیشن یا فیلم‌هایی براساس کتاب‌های کامیک. نکته‌ی جالب این است که در سال ۲۰۱۳ هم فیلم‌هایی از این دست مثل مرد آهنین ۳، مرد پولادین و انیمیشن «من نفرت انگیز ۲» Despicable Me 2 بیش‌ترین فروش را داشتند.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه