نسخه‌ی دیسکی فال‌آوت۴ روی کامپیوتر باز هم نیاز به دانلود دارد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شما هم از کسانی هستید که هنوز بازی‌های کامپیوترشان را روی دیسک می‌خرند، شاید بخواهید به این موضوع توجه کنید که نسخه‌ی دیسکی فال‌آوت۴، باز هم نیاز به دانلود بازی دارد.

نسخه‌ی PC شماره‌ی چهارم از مجموعه بازی‌های فال‌آوت، مثل تمام بازی‌های امروز، قفل نرم‌افزاری‌اش با استفاده از استیم (Steam) کار می‌کند. با این حال، شرکت بتسدا گفته است که نه تنها نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیاز به فعال‌سازی آنلاین توسط استیم دارد، بلکه امکان نصب بازی از روی دیسک هم وجود ندارد.

این سیستم فعال‌سازی از طریق استیم، روی دیگر بازی‌های بتسدا هم قرار داشته است

یعنی نصب بازی با استفاده از نرم‌افزار استیم و دانلود داده‌ی مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

«پیت هاینز»، مدیر بخش روابط عمومی بتسدا در توییترش گفته است: “نیاز به دانلود از استیم هنوز هم وجود دارد. تمام بازی روی دیسک نیست.”

او در پاسح به این موضوع که چرا نسخه‌های کنسولی، نیاز به دانلود ندارند گفته است: “نسخه‌ی PC نیاز به فعال‌سازی از طریق استیم دارد. نسخه‌ی کنسولی ندارد. نسخه‌ی کنسولی روی دیسک بلو-ری عرضه می‌شود. نسخه‌ی PC روی دی‌وی‌دی.”

هاینز در ادامه‌ی بحث توییتری‌اش، می‌گوید این کار را کرده‌اند تا از دزدی غیرقانونی بازی‌ها جلوگیری کنند. با این حال، نسخه‌های غیرقانونی بازی‌ها، هیچ وقت از روی دیسک‌شان کپی نمی‌شوند و همیشه نسخه‌ی دیجیتال بازی هستند.

Fallout_Anthology-1

بستدا چند وقت پیش تمام بازی‌های فال‌آوت را روی دیسک عرضه کرد

این سیستم فعال‌سازی از طریق استیم، روی دیگر بازی‌های بتسدا هم قرار داشته است. مدیر روابط عمومی بستدا می‌گوید که این کار را با اسکایریم و ولفنشتاین هم کردند، اما هیچ تاثیری روی فروش بازی نداشت.

این اولین بار نیست که نسخه‌ی دیسکی یک بازی، باز هم نیاز به دانلود دارد. همین چند وقت پیش نسخه‌ی PC متال گیر سالید ۵، روی دیسکی عرضه شده بود که تنها در آن، فایل نصبی استیم قرار داشت.

فال‌آوت۴ قرار است روز دهم نوامبر (۱۹ آبان) روی سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. پژمان

    از همین الان کرک بازی و نحوه استفاده از دیتا پیش ساخت شده 🙂
    دلشون خوشه ها

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه