کونامی نسخه‌ی رایگانی از PES 2016 را عرضه خواهد کرد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

حدود یکی دو هفته‌ی پیش بود که از گوشه و کنار شنیدیم شرکت کونامی می‌خواهد نسخه‌ای مجانی از Pro Evolution Soccer 2016 را عرضه کند. این شرکت ژاپنی، دیروز با تایید این شایعه، اطلاعات بیشتری از نسخه‌ی رایگان PES 2016 ارایه کرد.

نسخه‌ی رایگان PES 2016 قرار است تمام بروزرسانی‌های نسخه‌ی اصلی را هم دریافت کند.

کونامی گفته است که نسخه‌ی رایگان بازی، بخش Exhibition Mode (همان بخشی که دو تیم بر می‌دارید و مقابل هم بازی می‌کنید) را به همراه هفت تیم دارد. این تیم‌ها، «بایرن مونیخ»، «یونتوس»، «آ اس رم»، «برزیل» و «فرانسه» را شامل می‌شود. دو بخش «تمرینی» و myClub هم در نسخه‌ی رایگان PES 2016 وجود خواهند داشت. امکان بازی کردن آفلاین و آنلاین بازی هم فراهم شده است و بازی‌کننده‌ها حتی می‌توانند کاملا از بخش myClub استفاده و در آن پول خرج کنند.

نمی‌دانیم چرا کونامی چنین تصمیمی گرفته است، اما می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم. مجموعه بازی‌های Pro Evolution Soccer در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند. این مجموعه بازی‌ها با فاصله‌ی زیادی از فیفا عقب افتاده‌اند؛ طوری که مجموعه بازی‌های فیفا برای تمام مدت سال، همیشه در لیست ده بازی پرفروش هفته جای دارند، اما بازی‌های پرو نتوانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند.

این احتمال که شرکت کونامی بخواهد با عرضه‌ی نسخه‌ای رایگان از بازی، ضررهایی که از سوی پرو متحمل شده است را جبران کند وجود دارد. این شرکت یکی دو سال اخیر را با تغییر اساسی مجموعه‌ی PES مشغول درست کردن این بازی بود، اما حتی با اینکه پیشرفت‌ها بسیار بزرگ و چشمگیر بودند، اما ظاهرا به مذاق بازی‌کننده‌ها خوش نیامده‌اند.

Bayern_PES

می‌توان از دیدگاه دیگری هم به روندی که کونامی پیش گرفته است نگاه کرد. بازی‌های رایگان یا Free-to-Play اخیرا در ژاپن بسیار محبوب شده‌اند؛ یعنی شرکت‌های بازی‌سازی توانسته‌اند در ژاپن بازی رایگان عرضه کنند و از آیتم‌هایی که در این بازی‌ها می‌فروشند، پول خوبی به جیب بزنند. این روند را می‌توانیم در بازی‌هایی مثل Dead or Alive، Soul Calibur یا حتی Dragon’s Dogma ببینیم. شرکت‌های بازی‌سازی ظاهرا روند ساخت بازی‌های کنسول را با بازی‌های موبایل قاطی کرده‌اند.

نسخه‌ی رایگان PES 2016 قرار است تمام بروزرسانی‌های نسخه‌ی اصلی را هم دریافت کند. فعلا معلوم نیست چه پلتفرم‌هایی قرار است نسخه‌ی رایگان پرو ۲۰۱۶ را دریافت کنند، اما ظاهرا پلی‌استیشن۳ و ۴ از پلتفرم‌های اصلی عرضه‌ی این نسخه رایگان هستند.

منبع: All Games Beta

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Direct Lender Loans

    personal loans calculators loan lenders money lender https://cashnow.cars – lender

  2. Avatar mohamad

    عالیه حداقل از FIFA16 که بهتره خدا وکیلی

  3. Avatar محمد

    Pes2013خیلی خوب بود باید همون رو بهتر می کرد نه این که کلا عوضش کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه