نسل جدید پردازنده‌های AMD برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت AMD پس از معرفی کارت گرافیکی RX480 در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶، از نسل جدید تراشه‌های خودش برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. نسل هفتم تراشه‌های Bristol Ridge شرکت AMD یک پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی را در خودشان قرار داده‌اند. مدل FX‌ همچنان قوی‌ترین پردازنده‌ی این سری خواهد بود و این در حالی است که مدل‌های A12 و A9 هم به عنوان رقیب‌های پردازنده‌های Core i5 و Core i3 شرکت اینتل به حساب می‌آیند.

شرکت AMD از معماری Excavator در ساخت این تراشه‌ها استفاده کرده که باعث شده عملکرد پردازنده‌ها در مقایسه با نسل ششم بیش از ۵۲ درصد بهبود پیدا کند. همچنین عملکرد این تراشه در زمان پردازش کارهای گرافیکی ۵۳ درصد بهتر از پردازنده‌ی Core i7 است.

همچنین در حالی که عملکرد این تراشه در مقایسه با نسل قبلی خودش ۳۸ درصد بهتر شده، مصرف انرژی آن به یک سوم کاهش پیدا کرده که این میزان می‌تواند در مصرف باتری لپ‌تاپ‌ها صرفه جویی کند.

AMD-APU-2016

اولین محصولی که با تراشه‌های جدید شرکت AMD راهی بازار می‌شود مدل جدید لپ‌تاپ Envy X360 شرکت HP است. لازم به ذکر است که سال گذشته تراشه‌های Skylake شرکت اینتل هم برای اولین‌بار با این لپ‌تاپ‌ها راهی بازار شدند.

لپ‌تاپ Envy X360 شرکت HP از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی بهره می‌برد. شرکت AMD گفته باتری این محصول با استفاده از تراشه‌های جدید به ۱۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه