خداحافظ زندگی! نقدها و نمرات فال‌آوت۴ منتشر شدند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

هنوز هم باورمان نمی‌شود که هفت سالی از عرضه‌ی فال‌آوت ۳ گذشته است و امروز، از عرضه‌ی شماره‌ی چهارم این مجموعه سخن می‌گوییم. فال‌آوت۴، پس از رونمایی بزرگ پر سر و صدایی که در نمایشگاه E3 امسال و در کنفرانس مربوط خودش داشت، بالاخره امروز، دهم نوامبر، عرضه شده است.

فال‌آوت۴ امروز برای سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

استودیوی بازی‌سازی بتسدا هم از چند وقت پیش، نسخه‌ای را برای نشریات و وب‌سایت‌های بازی برای نقد فرستاده بود. منتقدین هم این فرصت را داشتند تا نقدهای‌شان را بعد از ظهر روز نهم نوامبر (دیروز) منتشر کنند.

همانطور که انتظارش را داشتیم، نقدها بسیار مثبت هستند. قبل از هر چیز به نمره‌های دو وب‌سایت معروف IGN و Gamespot اشاره می‌کنیم. منتقد وب‌سایت IGN به بازی نمره‌ی ۹.۵ از ۱۰ را داده و از اتمسفر بازی حسابی تعریف کرده است. این وب‌سایت هم‌چنین گفته است که بازی داستان و شخصیت‌های شگفت‌انگیز و بیادماندنی دارد. البته ظاهرا مثل شماره‌های قبلی فال‌آوت، مرحله‌های فرعی بازی، داستانی بهتر از روند اصلی آن دارند.

Fallout4

منتقد وب‌سایت Gamespot هم به بازی نمره‌ی ۹ را داده. او هم گفته است که بازی داستان و دنیایی جذاب دارد. در نقد Gamespot از مبارزات بازی هم حسابی تعریف شده است. این طور که از هر دو نقد پیدا است، فال‌آوت۴ هم‌چنین داستانی دارد که می‌تواند در خط‌های مختلفی حرکت کند.

تمام منتقدین، از وب‌سایت Polygon که به بازی ۹.۵ داده تا همان IGN و Gamespot، از بخش Crafting بازی که در آن برای خود از آت و آشغال‌هایی که پیدا کرده‌اید، آیتم‌های مختلف درست می‌کنید به عنوان یکی از بهترین بخش‌ها در روند بازی یاد کرده‌اند.

Fallout4-1

می‌توانید در ادامه، نقدها و نمرات فال‌آوت۴ را ببینید. میانگین نمرات بازی در وب‌سایت Metacritic در حال حاضر برای نسخه‌ی ایکس‌باکس وان برابر با ۹۱ است. بیشترین میانگین نمرات از بین بازی‌های امسال، هنوز هم در دست Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain قرار دارد که با نمره‌ی ۹۵، در صدر جدول بازی‌های امسال قرار گرفته است.

[list icon=”momizat-icon-pen” icon_size=”18″ icon_bg=”circle” margin_top=”1″ margin_bottom=”1″ ]Gamespot – ۹,Polygon – ۹.۵,IGN – ۹.۵,PCGamesN – ۸,PC Gamer – ۸۸%,Eurogamer – recommended,GamesRadar – ۵/۵,Destructoid – ۷.۵,PSU – ۹.۵,Videogamer – ۹,Digital Spy – ۵/۵,Stevivor – ۱۰,God is a Geek – ۹,Game Informer – ۹,Xbox Achievements – ۹,PSLS – ۸,Impulse Gamer – ۵/۵,JPS – ۹.۶,GameTrailers – ۹,GameReactor (Danish) – ۱۰,GameReactor (Swedish) – ۱۰,GameReactor (Norwegian) – ۹,RPGSite – ۹[/list]

‌‌‌‌‌‌‌

فال‌آوت۴ امروز برای سه پلتفرم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar کسری

    من که میخرمش صد در صد. خوشبختانه بازی خوبی در اومده. دقیقا اون چیزی که می خواستم نشده ( یه کم سیستمش رو ساده کردن) ولی بازم خیلی خوبه.

    توی ایران ولی یقینا طرفدار زیادی نداره چون یه کم تسلط روی زبان می خواد و آخرش جوری میشه که یه عده ازش زده میشن. یه عده هم که کلا نمی دونن rpg چیه و با cod و borderlands مقایسش می کنن میگن حوصله سربره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه