گوگل می‌خواهد برای خودش هدست واقعیت مجازی بسازد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌هایی مثل Oculus یا سونی می‌خواهند تا در چند ماه آینده‌، هدست‌های واقعیت مجازی خود را عرضه کنند. این طور که به نظر می‌رسد، گوگل هم نمی‌خواهد از این شرکت‌ها عقب بیافتد و تصمیم گرفته است پای‌اش را از هدست‌های مقوایی فراتر بگذارد.

شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک و مایکروسافت هر کدام برای خودشان هدست واقعیت مجازی دارند؛ گوگل هم نمی‌خواهد از آن‌ها عقب بیافتد.

بر اساس گزارش وب‌سایت Road to VR، گوگل اخیرا شروع به جذب متخصصان صنعت واقعیت مجازی کرده است. گوگل در تبلیغات‌اش برای جذب نیرو، اعلام کرده است که به “مهندسان سخت‌افزار دوربین‌های واقعیت مجازی” نیاز دارد.

در توضیحات این شغل آمده است: “تیم سخت‌افزاری ما در حال کار روی پروژه‌ای است که نحوه‌ی تعامل افراد با دستگاه‌های‌شان را تغییر می‌دهد و برای محقق کردن این هدف، به دنبال مهندسان است.” گوگل در حال حاضر هر گونه اشاره‌ای به دوربین‌های واقعیت مجازی را از روی تبلیغات‌اش برای جذب نیرو حذف کرده و کلمه‌ی “سخت‌افزار” را جایگزین آن کرده است.

GoogleCardboardVR

هدست واقعیت مجازی گوگل در حال حاضر مقوایی است و از یک گوشی به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کند.

اینکه گوگل بخواهد وارد صنعت هدست‌های واقعیت مجازی شود، اصلا موضوعی دور از ذهن نیست. این حقیقت را هم باید در نظر بگیریم که بهترین هدست واقعیت مجازی حال حاضر یعنی Oculus، متعلق به شرکت فیس‌بوک است. گوگل اخیرا هم‌چنین یک بخش مختص کار روی هدست‌های واقعیت مجازی به راه انداخته است. این شرکت حتی پلیر یوتیوب را هم به قابلیت پخش ویدیوهای ۳۶۰ درجه مجهز کرده.

همه‌ی مدارک، خبر از ساخت یک هدست واقعیت مجازی کامل، مثل هدستی که HTC ساخته است، از سوی شرکت گوگل می‌دهند. این موضوع می‌تواند رقابت بین هدست‌های واقعیت مجازی را در سال جاری میلادی حتی از قبل هم جذاب‌تر کند؛ طوری که امیدواریم نه تنها تکنولوژی این هدست‌ها بالا رود، بلکه قیمت آن‌ها هم پایین بیاید.

منبع: Road to VR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar آرش ادیبان

    گوگلجان موفق باشی…
    فقط ارزون بفروش ماهم بتویم بخریم

  2. Avatar گوگل

    فکر میکنم گوگل توی هر جایی که بوی تکنولوژی میاد واردش میشه و خب خیلی هاشم موفق بوده. بعضی هاشم موفق نبوده!!! این هدست مجازی هم من میگم میتونه موفقیت بزرگی کسب کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه