همه‌ی آنچه در کنفرانس گوگل گذشت

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

شاید تصور کنید کنفرانس دیشب گوگل، به محصولات جدید این شرکت یعنی Pixel یا Google Home مربوط باشد، اما همانطور که «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل در ابتدای کنفرانس گفت، مرکز همه چیز قرار است هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باشد. ساندار پیچای با همان لهجه‌ی هندی‌اش روی سن آمد تا بگوید که می‌خواهند از پلتفرم جدید گوگل، یعنی Google Assistant رونمایی کنند و محصولاتی که در ادامه می‌بینید، این پلتفرم هوش مصنوعی را در خودشان دارند.

google-conference-10

اولین اتفاق پس از صحبت‌های پیچای، رونمایی از گوشی جدید گوگل بود. همانطور که ماه‌ها است می‌شنویم، این گوشی Pixel نام دارد. کاملا واضح بود که گوگل با گوشی هوشمند جدیدش، اپل و آیفون را هدف گرفته. این شرکت به هنگام معرفی Pixel مثل مراسم‌های اپل صحبت کرد و حتی قابلیت‌هایی که گوشی آن‌ها دارد، اما در آیفون پیدا نمی‌شود، مثل بیرون نزدن لنز دوربین را بزرگ کردند.

google-conference-15 Google Conference (31)

با این حال، باز هم تمرکز روی Google Assistant بود. گوشی Pixel قرار است اولین گوشی هوشمندی باشد که از این سرویس گوگل پشتیبانی می‌کند. می‌توانید به Pixel بگویید که برای مثال آهنگ فلان گروه را پخش کند یا اینکه عکس‌های ماه پیش‌تان را نشان دهد. گوگل تمام این قابلیت‌های Siri مانند را در کنفرانس‌اش به صورت زنده نمایش داد.

Google Conference (27)

سپس نوبت به صحبت درباره‌ی دوربین خفن Pixel رسید. قبل از هر چیز، از نمره‌ی بالای این گوشی در وب‌سایت DxOMark صحبت کرد. گوشی Pixel گوگل، بالاترین نمره را از سوی متخصصان این وب‌سایت گرفته است؛‌ طوری که می‌توان با استناد به این وب‌سایت، Pixel را بهترین گوشی برای عکاسی معرفی کرد. دوربین پیکسل یک سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی دارد. گوگل سپس از قابلیت‌های دوربین Pixel حسابی صحبت کرد و گفت که کوتاه‌ترین زمان را در بین تمام گوشی‌های هوشمند برای ثبت تصاویر دارند. گوشی Pixel هم‌چنین لرزش‌گیر برای ثبت ویدیو دارد. تمام ویدیوها و تصاویر ضبط شده هم فقط در گوشی‌های Pixel با کیفیت اصلی‌شان، بدون هیچ محدودیتی در Google Photos ذخیره می‌شوند؛ حتی ویدیوهای ۴K.

Google Conference (2) google-conference-21 Google Conference (11) google-conference-16

گوگل هم‌چنین از قابلیتی رونمایی کرد که به خریداران Pixel اجازه می‌دهد تمام داده‌های آیفون خود را به راحتی به پیکسل منتقل کنند؛ طوری که در هر جعبه‌ی پیکسل، یک تبدیل پورت USB Type-C به لایتنینگ وجود دارد. قاب‌های شخصی‌سازی شده‌ی نکسوس‌ها هم برای Pixel عرضه خواهند شد.

Google Conference (4) google-conference-12

گوگل پس از اینکه از دو اندازه‌ی متفاوت Pixel ها گفت و به این موضوع اشاره کرد که مدل ۵ و ۵.۵ اینچی هیچ تفاوتی با هم ندارند، با هدف گرفتن آیفون، از رنگ‌های Pixel که اسم مسخره‌ای دارند رونمایی کرد. پیکسل در سه رنگ، «کاملا سیاه»، «خیلی نقره‌ای» و «واقعا آبی» عرضه می‌شود.

google-conference-5 google-pixel-colors

پس از گوشی‌های Pixel، نوبت به هدست واقعیت مجازی گوگل رسید. گوگل در ابتدا از پشتیبانی کامل Pixel از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream VR صحبت کرد و سپس هدست جدیدی که تولید کرده‌اند را به بیرون کشید. هدست واقعیت مجازی گوگل، Daydream View نام دارد. هدست واقعیت مجازی گوگل،‌ یک کنترلر هم دارد که شبیه به ریموت تلویزیون است. این دسته، حسگرهای مختلفی دارد و گوگل می‌گوید آن‌قدر دقیق است که می‌توانید با آن نقاشی کنید. قرار است گوشی‌های متعدد دیگری هم با قابلیت پشتیبانی از Daydream VR عرضه.

google-conference-26 google-conference-28 google-conference-19

پس از رونمایی از هدست واقعیت مجازی، گوگل این بار از مودم وای-فای که خودش ساخته رونمایی کرد. مودم Google Wi-Fi به افراد اجازه می‌دهد تا با افزودن هاب‌های بیشتر، پوشش وای-فای را در خانه‌شان بیشتر کنند.مدل جدید Chromecast هم بخشی از کنفرانس دیشب گوگل بود. Chromecast Ultra می‌تواند محتوای ۴K و HDR پخش کند. سرویس Google Play Movies هم قرار است از ماه نوامبر، فیلم ۴K پخش کند.

Google Conference (13) google-conference-8 Google Conference (7)

منشی هوشمند گوگل یا همان Google Assistant، قرار است در قالب دستگاه جدیدی به خانه‌های افراد بیاید. دستگاه Google Home به افراد اجازه می‌دهد تا تمام بخش‌های خانه‌شان را، از تلویزیون گرفته تا پخش کننده‌ی موسیقی، با فرمان‌های صورتی کنترل کنند. سرویس Google Assistant آن‌قدر هوشمند است که می‌توانید برای مثال به آن بگویید “آن موسیقی که در Frozen بود را پخش کن” و موسیقی اصلی فیلم Frozen را بشنوید، یا اینکه به Google Home بگویید که “جدیدترین کلیپ فلان خواننده را پخش کن” و روی تلویزیون‌تان، آن چه می‌خواستید را ببینید.

Google Conference (18) Google Conference (23) Google Conference (14)

گوگل در نهایت هم کنفرانس‌اش را با جملات زیبا و اینکه آینده را ما این گونه می‌بینیم، کنفرانس‌اش را به پایان رساند. می‌توانید از دیجی‌کالامگ، تمامی اخبار مربوط به محصولات جدید گوگل مثل Pixel یا Google Home را دنبال کنید.

Google Conference (22)

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهراد

    از سازنده گوشی اسمی نبرده شد که خیلی بی انصافیه
    گوشی که حتی یه پیکسل ش رو هم گوگل نساخته و تماما ساخت htc بوده
    و اینکه باز یه عده کارشناس که ظاهرا بیشتر از کارشناسان dxo mark اطلاعات دارن میگن دوربین اس ۷ بهتره!

    1. Avatar محمدعلي بهراميان

      اچ تی سی فقط نظارت داشته رو ساختش از کیفیت اسپیکرا هم مشخصه و به هر حال این گوشی بهترین امتیاز ثبت شده رو در dxo mark داشته

  2. Avatar مهدی

    dxo mark s7 edge که ۸۸ بود خوب . یه امتیاز فرق دارن . به نظر من بازم دیافراگم سامسونگ از همه ی اینا بهتره چون هیچ کدومشون نمیتونن همچین چیزی بسازن ولی آفرین به گوگل که امتیاز بالایی آورده .

  3. Avatar آرش

    گوگل عصر جدید تکنولوژی هست و فکر کنم تا چند سال دیگه رقیب جدی برای دیگر برند ها میشه

    1. Avatar فرخ کاردان

      واقعا!

      1. Avatar محمد

        اصلا طرفدار هیچ گوشی خاصی نیستم ها ولی طراحی بدنه پیکسل خیعلی شبیه iphone 6 هستش و قیافش هم خیلی زشت و مزخرفه گوگل به جای مسخره کردن سایر برند ها باید جوری گوشیش رو معرفی کنه که مردم به خاطر خود گوشی اون رو بخوان نه به خاطر اینکه سایر برند فلان و فلان هستش

      2. Avatar میم

        مشخصه اصلا طرفدار متعصب هیچ برندی نیستی !

    2. Avatar Unknown

      عزیزم گوگل همین الآن بزرگترین کمپانی دره سیلیکونه
      رو دست کی میخواد بیاد؟!؟!؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه