هوش مصنوعی گوگل سه مسابقه‌ی متوالی گو را پیروز شد

۱۶ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مسابقه‌ی گو (Go) بین هوش مصنوعی گوگل و قهرمان این بازی هنوز هم در سئول ادامه دارد. هوش مصنوعی Alpha Go شرکت Deep Mind، ساعتی پیش توانست برای سومین بار متوالی «لی سدول» (Lee Se-dol) را شکست دهد. در حال حاضر، Alpha Go با امتیاز سه هیچ، از سدول جلو زده است. با توجه به اینکه پنج بازی بین هوش مصنوعی گوگل و قهرمان بازی گول برنامه‌ریزی شده بود، لی سدول حتی اگر دو بازی آینده را برنده شود، برنده از میدان خارج نخواهد شد.

هوش مصنوعی Alpha Go توانایی یادگیری دارد.

تصور اینکه کامپیوترها بتوانند بازی «گو» را که متعلق به چین باستان است، با مهارت بالایی بازی کنند، تا به امروز دور از ذهن به نظر می‌رسید. محققان رشته‌ی هوش مصنوعی هم سال‌ها است که تلاش کرده‌اند قوانین ساده اما در عین حال دقیق بازی گو را به کامپیوترها بفهمانند. با این حال، هوش مصنوعی شرکت Deep Mind از پس بررسی حرکات زیاد بازی گو برآمده؛ طوری که برنده شدن این هوش مصنوعی در بازی سوم‌اش، قدرت محاسبه‌ی بالای آن را تایید کرده است.

هوش مصنوعی Alpha Go توانایی یادگیری دارد و بر اساس شبکه‌های عمیق عصبی (Deep Neural Networks) کار می‌کند. قرار بود اگر لی در مقابله با Alpha Go برنده شود، یک میلیون دلار جایزه دریافت کند.

مسابقه‌ی گو بین هوش مصنوعی Alpha Go و لی سدول هنوز هم در کره‌ی جنوبی ادامه دارد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه