[CES 2016] پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی Oculus Rift از فردا آغاز می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

طی یک سال گذشته حرف و حدیث درباره‌ی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift به اوج خودش رسیده بود. این محصول که به نوعی پرچم‌دار و پیشرو صنعت ساخت هدست‌های واقعیت مجازی به‌شمار می‌رود، طی سه چهار سال گذشته بارها با اخبار و حواشی مختلف و متنوعی روبه‌رو شد. در آخرین اخبار منتشر شده درباره‌ی Oculus Rift معلوم شده بود که عرضه‌ی آن تا سال ۲۰۱۶ میلادی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.

اما روز گذشته و در حالی که نمایشگاه CES 2016 به روزهای پرحرارت‌اش نزدیک می‌شود، مسوولان مجموعه‌ی Oculus رسما تایید کردند که پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی Rift از فردا آغاز خواهد شد. نکته‌ی جالب‌تر این‌که قیمت این محصول بعد از گذشت نزدیک به دو سال که از رونمایی‌اش می‌گذرد، هنوز مشخص نشده است. جالب‌تر این‌که مسوولان Oculus خبر داده‌اند که فردا و هم‌زمان با باز شدن پنجره‌ی پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی Rift قیمت این محصول را هم اعلام خواهند کرد.

سوولان Oculus خبر داده‌اند که فردا و هم‌زمان با باز شدن پنجره‌ی پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی Rift قیمت این محصول را هم اعلام خواهند کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، «پالمر لاکی»، طراح اصلی و مرد شماره‌ی یک پروژه‌ی Oculus Rift قرار است هم‌زمان با آغاز پیش‌فروش این هدست واقعیت مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی به سوالات کاربران درخصوص این محصول پاسخ بدهد. شاید انتشار این خبر برای مصرف‌کنندگان داخل کشورمان که امکان شرکت در این طرح پیش‌فروش را ندارند، خیلی جذاب نباشد؛ اما بدون شک شروع پیش‌فروش Rift لحظه‌ای تاریخی برای صنعت هدست‌های واقعیت مجازی به‌شمار می‌رود.

Oculus-Rift-2

پیش از این مشخص بود که این هدست در زمان عرضه به‌همراه یک بازی با نام Lucky’s Tale، باندل خواهد شد. هم‌چنین بازی EVE: Valkyrie هم به‌شکل رایگان در اختیار کاربرانی قرار خواهد گرفت که در این طرح پیش‌فروش شرکت کنند.

فراموش نکنید هفته‌ی گذشته خبری منتشر شده بود که تاخیر در عرضه‌ی کنترلر مخصوص هدست واقعیت مجازی Rift را تایید می‌کرد. بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده کنترلر Oculus Touch تا سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه نخواهد شد. هم‌چنین بر اساس برآوردهای انجام شده این هدست واقعیت مجازی در زمان عرضه‌ قیمتی بالا، چیزی در حدود ۱۰۰۰ دلار خواهد داشت. هم‌چنین برای این‌که امکان استفاده از این هدست را پیدا کنید باید رایانه‌ای با سخت‌افزار قدرتمند داشته باشید. تمام این‌ها را که کنار هم بگذارید، متوجه خواهید شد برای تجربه‌ی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift باید چیزی بیش‌تر از یک سال منتظر بمانید. به‌محض شروع پیش‌فروش این هدست واقعیت مجازی و مشخص شدن قیمت آن، اخبار تکمیلی را از طریق سایت خبری دیجی‌کالا مگ در اختیارتان قرار خواهیم داد.

منابع: The Verge ،Ubergizmo

CES_2016_Slider_02

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مسعود

    سلامم…واقعا فوق العاده هست…حالا که تحریم ها داره برداشته میشه نمیشه شرکت کرد برای پیش فروشش؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه