آنچه باید در مورد کانال، گروه و سوپر گروه در تلگرام بدانید

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تلگرام

تلگرام درست از زمانی که راه‌‌اندازی شده با بروزرسانی‌های متعدد، همه‌ی کاربران را هیجان‌زده کرده است. بد نیست به عنوان یک کاربر تلگرامی، بیشتر درباره‌ی این سرویس رایگان و امن بدانید. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

تفاوت گروه با سوپرگروه و کانال

گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که می‌توانید از طریق آن، به‌راحتی یک اجتماع ۲۰۰ نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگی‌های گروه است.

زمانی که یک گروه، به اندازه‌ی ۲۰۰ نفر برسد، شما می‌توانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپرگروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپرگروه شود، می‌توان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپرگروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپرگروه را خواهند داشت.

در گروه و سوپرگروه، امکان تعامل دو طرفه وجود دارد، اما وقتی بخواهید طی یک ارتباط یک طرفه، با کاربران در تماس باشید می‌توانید از امکان کانال (Channel) استفاده کنید. تعداد اعضای کانال نامحدود است و می‌توانید با لینک عضویت مستقیم، افراد را به کانال فراخوانی کنید. مدیر ارشد کانال، تنها قادر است به‌طور دستی تا ۲۰۰ کاربر را به کانال بیفزاید و بقیه‌ی اعضا باید با لینک عضویت وارد کانال شوند. ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های تراز دوم، فراهم است. هر گونه پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد، دیگر مدیران و کاربران غیرقابل‌نمایش خواهد بود.

چگونه گروه را به سوپرگروه تبدیل کنیم؟

برای این کار کافی است که به بخش اطلاعات گروهی که تعداد اعضای آن به ۲۰۰ رسیده است، بروید. در چنین شرایطی، امکان Upgrade to Supergroup فعال است. با کلیک بر این گزینه، گروه به سوپرگروه تبدیل می‌شود. روال تصویری ارتقای گروه به سوپرگروه به‌صورت زیر است:

تلگرام-۱

در اینجا می‌بایست بر روی دکمه‌ی آبی بالا کلیک کنید تا پیام دریافت تایید از شما نمایان شود:

تلگرام-۲

بعد از دریافت این پیام بر روی OK کلیک کنید تا سوپرگروه ایجاد شده و پیام موفقیت نظیر این پیام برای شما ظاهر شود:

تلگرام-۳

حالا گروه شما به سوپرگروه تبدیل شده است. با ایجاد سوپرگروه، اعضای جدید قادر خواهند بود تمام مطالب گذشته‌ی گروه را مشاهده کنند همچنین سوپرگروه به‌طور معمول MUTE است. اعلان‌های مربوط به عضویت اعضا و ترک گروه توسط اعضا نیز غیرفعال است.

از دیگر تغییرات سوپرگروه که به مذاق بسیاری از افراد خوشایند نیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در سوپر گروه، برخلاف گروه، امکان مشاهده‌ی افراد آنلاین و آخرین زمان بازدید آن‌ها وجود ندارد. افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتب‌سازی شده‌اند؛ در گروه، مرتب‌سازی بر اساس آخرین زمان بازدید افراد صورت می‌گیرد. همچنین در سوپرگروه افراد تنها می‌توانند پیام‌های خود را پاک کنند. از همه مهم‌تر امکان عضویت اعضا تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان اکانت تلگرام را حذف کرد؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۳۸ دیدگاه
  1. Avatar آیلار

    سلام یکی ب من کمک کنه یه گروه تبدیل کردم ب سوپر گروه همه پیاماش پرید راه نداره بازیابی بشه؟؟!

  2. Avatar محمد حسن فدائي تبريزي

    سلام
    آیا در گروه ادمین قابلیت اینو داره که بفهمه یک عضو چه کسانی رو به گروه دعوت کده؟

  3. Avatar محمد حسن فدائي تبريزي

    سلام آیا در گروه ادمین قابلیت اینو داره که بفهمه یک عضو چند نفر رو به گروه دعوت کرده؟

  4. Avatar روزبه

    سلام،
    چرا بعضی از گروههای تلگرامی گزینه clear history دارند و برخی ندارند؟

    درصورت نبودن چگونه می توان آنرا به گروه اضافه کرد؟

  5. Avatar مسلم حسینی

    سلام . چطوری نذارم سوپر گروه چتم فیلتر بشه؟

  6. Avatar reza

    سلام با تشکر از زحمتهای شما من میخوام یک کنالی بزنم که در آن تعداد اعضای کانال دیده نشود یعنی برای اعضا معلوم نباشد چند نفر در گروه (کانال) حضور دارند
    آِیا این امکان در تلگرام وجود دارد؟

  7. Avatar تاجری

    سلام
    من ادمین یه سوپر گروه هستم و اشتباها پیامهای یکی از اعضای گروه رو حذف کردم. توی recent action تمام پیامها رو دارم. چجوری میتونم اونها رو به گروه برگردونم؟

  8. Avatar مریم

    سلام دوستان
    چجوری میتونم اعضای گروهم رو غیر قابل نمایش کنم تا هیچ کس نتونه ببینه اونها رو ؟؟؟
    لطفا کمک کنید

  9. Avatar Agahi90.ir

    سلام بچه ها یه سوال میشه کانال رو به گروه یا گروه رو به کانال تبدیل کرد ؟

  10. Avatar صابر

    سلام ممنون بابت پاسخگوییتون به سوالات سایت شما عالیه

    امکان اضافه کردن چه تعداد ممبر از طریق مدیریت کانال تلگرام در telegram اصلی وجود داره؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه