کدام گوشی‌ها سریع‌ترین دوربین را دارند؟

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

عکس‌برداری با موبایل آن‌قدر به موضوعی مهم و جدی تبدیل شده است که دیگر فقط به کیفیت عکس‌ها نگاه نمی‌کنیم؛ سرعت عکس‌برداری با موبایل هم یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های عکس‌برداری با گوشی است. گوشی هوشمند شما، همیشه در جیب‌تان است و اگر لحظه‌ای جذاب به چشم‌تان بیاید، می‌خواهید سریع دوربین گوشی‌تان را در بیاورید و آن را ثبت کنید.

ثبت لحظه‌ای خوب، یکی از مهم‌ترین بخش‌های عکاسی است؛ لحظه‌هایی که زیاد نمی‌مانند و دوام نمی‌آورند. بر و بچه‌های وب‌سایت Phone Arena، سرعت عکس‌برداری گوشی‌های مختلف را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند. آن‌ها در یک تست ساده، سرعت عکس‌برداری گوشی‌ها را مقایسه کرده‌اند. آن‌ها یک گوشی که قفل صفحه‌اش باز شده است را برداشته‌اند، اپ دوربین را از صفحه‌ی اصلی باز کرده‌اند و عکسی گرفته‌اند.

قبل از دیدن نتایج نهایی، نگاهی به مشخصات دوربین‌هایی که در این تست مورد بررسی قرار گرفته‌اند بیاندازید:

Camera Specs

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نتیجه‌ی نهایی، از این قرار است:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

GalaxyS7

۱- Samsung Galaxy S7  و Samsung Galaxy S7 Edge

این دو گوشی توانسته‌اند با اختلاف بسیار کمی، آیفون را شکست دهند و در رتبه‌ی اول قرار بگیرند. سرعت عکس برداری با پرچم‌دارهای سامسونگ، ۱.۵ ثانیه است.

‌‌‌‌‌‌‌

iPhone6S

۲-  Apple iPhone 6s Plus

آیفون‌ ۶s پلاس با سرعت عکس‌برداری ۱.۶ ثانیه، یکی از سریع‌ترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند. البته قابلیت اجرای سریع دوربین در گلکسی S7، عکس‌برداری با پرچم‌دار سامسونگ را حتی از آیفون‌ها سریع‌تر می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌

XperaiX

۳- Sony Xperia X و Apple iPhone 6s 

اگر بخواهید اپ دوربین را با استفاده از دکمه‌ی شاتر روی Xperia X اجرا کنید، باید کمی بیشتر از اجرای اپ دوربین از روی صفحه‌ی اصلی گوشی صبر کنید. عکس‌برداری با Xperia X حدودا ۱.۷ ثانیه طول می‌کشد. جالب این‌جاست که آیفون ۶s هم از این نظر با اکسپریا X در یک سطح قرار دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

Lumia950XL

۴- Microsoft Lumia 950 XL

گوشی ویندوزی مایکروسافت هم یکی از سریع‌ترین دوربین‌ها را بین گوشی‌های هوشمند دارد. با اینکه مایکروسافت روی دوربین این گوشی مانور نداده است، اما این گوشی هم می‌تواند در ۲ ثانیه، یک عکس بگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Nexus6P

۵- Nexus 6P و LG G5 و iPhone SE

هر سه گوشی نکسوس ۶P، LG G5 و iPhone SE سرعت عکس‌برداری‌شان برابر با ۲.۲ ثانیه است. گوگل در نکسوس‌های امسال‌اش هم‌چنین یک میان‌بر برای اجرای اپ دوربین قرار داده است؛ باید کلید پاور را دو بار پشت سر هم فشار دهید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

می‌توانید جدول کامل مقایسه‌ی گوشی‌ها را در ادامه ببینید.

Smart Phone Camera Speeds

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar ابوالفضل عظیمی

    در کنگره موبایل گوشیg5 بهترین گوشی انتخاب شده شک دارید میتونید سرچ کنید انقدر نیاز نیست منتظر بمونید تا این مقام رو به s7بدن.و از لحاظ کیفیت دوربین کهg5گل کاشته و در اون هیچ شکی نیست میتونید مقایسه های دیجی کالا رو ببنید از لحاظ سختافزار که جی۵ قویتریه چون نمره بنچمارک جی ۵ «۱۳۳۰۰۰»هستش ولی مالاس۷«۱۱۳۰۰»هستش اینو هم شک دارین میتونید یه سرچ بزنید خودتون ببینید تنها امید سامسونگ در حال حاضر غول تکنولوژِ«البته طبق شایعات» یعنی نوت ۷ باید باشه.ها راستی میزان رم قابل استفاده اس ۷ ۱گیگ هستش در حالی که جی۵ همون چهار گیگ یکم کمتر هستش.

  2. Avatar Next is Now

    جانم به پادشاه اسمارتفون ها Galaxy S7

  3. Avatar Nader

    الان باز اپلی ها میگن یه مقاله خوب راجب سامسونگ اومد سامسونگی ها ذوق زده شدن!!
    بزرگ که نمیشن اینا

  4. Avatar پدرام

    این تازه Xperia X با پردازنده اسنپدراگون ۶۲۰ است. ببینید Xperia X Performance با اسنپدارگون ۸۲۰ چه خواهد بود.

  5. Avatar علی جوادی

    افتخاری دیگر از سامسونگ…امسال بدون هیچ شکی مثل پارسال سامسونگ برترین گوشی ساز در کنگره ی جهانی موبایل شناخته میشه…دوربینهای اچ تی سی و ال جی هم تو همه ی زمینه ها هیچ حرفی برای گفتن نداشتن و ندارن.الان سپهر میاد یک آزمایش انجام میده و این آزمایش رو منسوخ اعلام میکنه…خخخخ
    با تشکر از استاد میرزایی گل

    1. Avatar sepehr

      جل الخالق چه افتخاری واقعا…..خخخخخ این یک دهم ثانیه اونقدر کمه که میشه به عنوان خطای انسانی و حتی تجهیزات ازش صرف نظر کرد … چه بسا اگه دوباره انجام بشه رتبه گوشیها عوض شه… بعد داداش یه نگاهی به camspeed هم مینداختی دانشمند …. شما نبودی گفتی ازمایش drop test سامسونگو htc دروغه!!!???! تازه اون ازمایش به اون خوبی که کاملا توی استفاده روزمره میتونه به چشم بیاد کشک بود ولی این یک دهم ثانیه اونم فقط توی عکس انداختن شده افتخار برای سامسونگیا. ,واقعا خنده داره خدایی خخخ.

      1. Avatar Ali S

        شاید جای رتبه بندی عوض شه؟
        من دیگه حرفی ندارم

      2. Avatar sepehr

        بله ممکنه عوض شه چون اختالاف بسار کمه در حده ۰ . با کوچیکترین خطا در تجهیزات و دست ممکنه نتیجه تغییر کنه .شما بیشتر دقت کن به کامنت ها

  6. Avatar Adam

    من که تست کردم چن بار ۶s از s7 سریع تر لانچ میشه و سریعتر عکس می گیره

  7. Avatar میلاد آریا

    با سلام به شما جناب امیر حسین میرزایی
    در قسمت نتایج اشتباهآ ۱- Samsung Galaxy S6 و Samsung Galaxy S6 Edge نوشته شده
    لطفا به S7 و S7Edge تغییر دهید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه