دستیار صوتی کورتانا به‌صورت رسمی برای اندروید و iOS منتشر شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر از عملکرد دستیارهای صوتی «سیری» (Siri) و «گوگل ناو» (Google Now) رضایت ندارید، می‌توانید از امروز، دستیار صوتی شرکت مایکروسافت یعنی «کورتانا» (Cortana) را بر روی دستگاه‌های اندرویدی یا مبتنی بر iOS خود نصب کنید.

کورتانا چیست؟

کورتانا، دستیار صوتی انحصاری شرکت مایکروسافت برای سیستم‌های عامل ویندوز فون و ویندوز ۱۰ است. در ابتدای سال جاری میلادی، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد این دستیار صوتی را برای iOS و اندروید هم منتشر کند. امروز این نرم‌افزار از حالت نسخه‌ی آزمایشی (Beta) خارج شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

از مهم‌ترین قابلیت‌های کورتانا می‌تواند به یادآوری کارهای ثبت شده (حتی به‌صورت مکانی)، پاسخ به تماس‌ها و ارسال پیغام کوتاه (در صورت مشغول بودن‌تان) اشاره کرد. همچنین برای رزرو پرواز و انجام کارهایی مشابه هم می‌توان از این دستیار استفاده کرد.

کورتانا به‌صورت رایگان از Google Play و App Store قابل دانلود است.

App_Store_Download_Button

Google_Play_Download_Button

منبع: Microsoft

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar احمد

    با فیلتر شکن هم نشد. میگه این آیتم برای کشور شما موجود نیست.

  2. Avatar پویان

    متاسفانه آیتونز دوباره رو ایران بسته شد و دوباره کاربران ایرانی اجازه ی استفاده از آیتونز و اپ استور رو ندارن…

    […]

    1. Avatar پویان

      البته میتونیم با تغییر IP استفاده کنیم

      1. Avatar پویان

        حتما متوجه شدین که چند روزه وقتی تلاش میکنین از اپ استور برنامه ای دانلود کنین با یه ارور که با متن (your request cannot be processed error code:1009) مواجه میشین. که به این معنیه که آدرس IP شما مجاز به استفاده از آیتونز و اپ استور نیست. خوبیش به اینه که این خطا فقط هنگام استارته دانلود نمایش داده میشه و برای ادامه ی دانلود مشکلی ایجاد نمیکنه. برای استفاده از اپ استور:

        وقتی IP رو تغییر دادین برنامه ی مورد نظرتون تو لیست دانلود قرار بدین. دانلود رو متوقف (pause) کنین، وی_پی_ان رو قطع کنین، و دانلود رو دوباره آغاز (resume) کنین تا با سرعت واقعی اینترنت خودتون بتونین دانلود کنین

  3. Avatar SOROUSH

    سلام
    هنگام دانلود و نصب کردن اپلیکیشن ارور INCOMPATIBLE WITH YOUR DEVICE رو میده…
    باید چکار کرد؟
    ممنون

  4. Avatar amir

    من روی Ios نصب کردمش. ولی زیاد ازش خوشم نیومد، به نظرم هوش سیری بالاتره و جوابهای مناسبتری میده، البته باید گفت که به نظر کورتانا بهتر میتونه کلمات رو تشخیص بده ولی هنوز دارای لگ های نرم افزاری هست، که شاید به مرور زمان بهتر بشه. بعضی کارها رو کورتانا انجام میده مثل ترجمه کلمات به زبان های دیگه که از عهده سیری بر نمیاد. و بعضی کارها مثل تنظیم کردن یه ساعت برای بیدار شدن یا باز کردن یه اپ رو سیری انجام میده که از کورتانا بر نمیاد(نمیدونم در گوشی های ویندوز هم اینطوریه یا نه)
    به نظر من هر دو دستیار فان هستند و جوابهای جالبی میدن در بعضی سوالها جوابهای سیری تکراری میشد و بعضی سوالها جوابهای کورتانا.

    1. Avatar Amir

      سلام
      باز کردن برنامه های مختلف یا تنظیم ساعت به این دلیل کورتانا در iOS نمی تونه انجام بده چون دسترسی به تنظیمات سیستمی رو در iOS نداره ولی در گوشی های Windows Phone،ویندوز ١٠ یا اندروید این دسترسی داره و محدودیتی نداره.
      البته کورتانای اندروید و iOS هنوز تمام توانایی های کورتانا ویندوز ١٠ و ویندوز فون ٨.١ رو نداره و در حال تکمیله.
      ولی تجربه خودم طی ٣ سال استفاده از سیری و ١ سال ٧ ماهه استفاده از کورتانا،کورتانا به مراتب جالب تر و باهوش تره،بطوری که یادمه تمام بازی های جام جهانی ٢٠١۴ رو درست پیش بینی میکرد.

  5. Avatar رضا

    ما موندیم و حجم عظیم تکنولوژی …

  6. Avatar دادخواه

    لینک گوگل پلی خرابه

    1. لینک مشکلی ندارد. احتمالا باید IP خودتون را از ایران تغییر بدید.

      1. Avatar فریور قایدی

        سلام جناب حشمتی.وا وضعیت موجود ( ارور ۱۰۰۹ ) کسی که ف ی ل ت ر ش ک ن نداشته باشه نمیتونه چیزی از اپ استور دانلود کنه درسته؟

      2. Avatar ALI

        چجور ای پی رو تغییر بدیم؟؟

  7. Avatar Farid

    چرا تو کشور ما موجود نیست آخه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه