گوگل تایید کرد: Pixel و Pixel XL ضدآب و گرد و غبارند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

درمورد گوشی‌های تلفن همراه چند سالی است که ضدآب بودن به‌عنوان یک قابلیت جدید و البته مهم معرفی شده است و شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و اپل هم همان‌طور که دیدیم، تصمیم دارند مصرانه از این قاعده پیروی کنند. گوگل که همین دو روز پیش گوشی‌های جدیدش را معرفی کرده، در همه‌ی ویژگی‌ها نشان داد کهPixel و Pixel XL را به رقابت با گوشی‌های مدعی امسال آورده است؛ اما با این‌حال تاییدی برای ضدآب بودن یا نبودن این گوشی‌ها نشنیده‌ بودیم. تا این‌که امروز گوگل شایعه‌ی یک ماه پیش را مبنی بر این‌که هر دو مدل پیکسل دارای گواهینامه‌ی IP53 هستند، تایید کرد.

گوگل شایعه‌ی یک ماه پیش را مبنی بر این‌که هر دو مدل پیکسل دارای گواهینامه‌ی IP53 هستند، تایید کرد.

به گزارش سایت Droid-Life این‌که گوگل از گواهینامه‌ی IP53 حرف می‌زند، به این معناست که Pixel و Pixel XLعلاوه‌بر این‌که ضدآب هستند، ضد گردوغبار هم هستند. البته ناگفته نماند درجه‌ی ضدآب بودن گوشی‌های دارای IP53 در این حد نیست که آن‌ها را به استخر ببرید یا زیر دوش با آن‌ها کار کنید. تنها می‌توانید مطمئن باشید که زیر باران یا مثلا وقتی می‌خواهید با دست خیس از گوشی‌تان استفاده کنید، هیچ مشکلی برای آن پیش نمی‌آید اما اگر انتظار دارید بعد از افتادن گوشی‌تان در عمق یک‌متری آب و یک ساعت تلاش برای پیدا کردنش، دوباره آن را سالم در دست‌تان بگیرید، سخت در اشتباهید! به‌هرحال این هم گام اولی است که گوگل برای مقاومت بیش‌تر گوشی‌هایش برداشته و احتمالا این‌طور قابلیت‌ها را در مدل‌های سال‌های آینده‌اش ارتقا دهد. این را هم در نظر بگیریم که شاید از هر هزار نفر یک نفر دوست داشته باشد با گوشی‌اش غواصی کند و ضمنا همین میزان مقاومت در برابر نفوذ آب هم واقعا به کار می‌آید.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Next is Now

    بهترین گوشی های ضدآب دنیا ساخت سامسونگ با گواهینامه IP68 هست و البته سونی، گوگل و اپل حالا حالاها کار دارن تا برسن

  2. احسان

    جالبه تو این زمینه اسمی از سونی بیان نمی کنید! در حالیکه پرچمدار گوشی های ضد آب بوده هست، فقط سامسونگ و اپل که جز کپی کاری چیز جدیدی برای رو کردن ندارند تبدیل شدن به الگو؟

    1. اسماعیل

      سونی گوشیهای خوبی داره ولی ضد اب نیستن.فقط مقاوم در برابر قطرات باران هستن.

  3. mha

    اما اگر انتظار دارید بعد از افتادن گوشی‌تان در عمق یک‌متری آب و یک ساعت تلاش برای پیدا کردنش، دوباره آن را سالم در دست‌تان بگیرید، سخت در اشتباهید!
    ????????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه