گوگل می‌خواهد شما اندروید N را نام‌گذاری کنید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که احتمالا پیش‌تر هم خبردار شده بودید، امشب گوگل در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO از دستاوردهای جدیدش در حوزه‌های IT و تکنولوژی رونمایی می‌کند. در لحظه‌ی تنظیم این خبر کنفرانس IO گوگل به‌شکل زنده در حال برگزاری است.

یکی از بخش‌های این کنفرانس که تعداد زیادی از کاربران ایرانی درباره‌اش هیجان‌زده بودند و می‌خواستند درباره‌ی آن بیش‌تر بدانند، درباره‌ی سیستم‌عامل جدید گوگل یا همان اندروید N است. خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند گوگل در جریان این کنفرانس از نام جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب‌اش رونمایی خواهد کرد یا نه؟

البته گوگل همه را در جریان کنفراس‌اش غافل‌گیر کرد و رسما خبر داد که قصد دارد وظیفه‌ی نام‌گذاری سیستم‌عامل‌اش را به عهده‌ی طرفداران گوگل و اندروید بگذارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده گوگل وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده است که تمام کاربران و طرفداران اندروید می‌توانند به آن مراجعه کرده و نام‌هایی که به‌نظرشان می‌تواند برای نسخه‌ی بعدی انروید جذاب باشد را پیشنهاد بدهند. در نهایت هم نامی که بیش‌ترین رای را کسب کند به‌عنوان برنده و به عنوان نام اندروید بعدی انتخاب خواهد شد.

در حدود دو ماه پیش گوگل رسما از اندروید N با قابلیت‌هایی مثل امکان نمایش محتوا در حالت دو قسمتی (SplitScreen)، افزایش طول عمری باتری و ایموجی‌های جدید رونمایی کرده بود. هم‌چنین در خبرها آمده بود که به‌احتمال بسیار قوی نسخه‌ی نهایی اندروید N به قابلیتی مشابه ۳D Touch در آیفون ۶s مجهز خواهد شد.

حالا می‌توانید با مراجعه به سایتی که گوگل برای جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌اش درنظر گرفته در نام‌گذاری آن نقشی کلیدی بازی کنید و چه بسا نامی که شما پیشنهاد داده‌اید به‌عنوان نام این سیستم‌عامل انتخاب بشود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید در ابتدای فصل پاییز و احتمالا مهر ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Smash

    android.com/versions/name-n

    من زدم Noghl (نقل). البته تلفظ انگلیسیش درست در نمیاد ولی اگه میشد جالب میشد…
    درضمن از ایران نمیشه چیزی ثبت کرد. باید IP از جای دیگه باشه.

  2. Avatar ashina

    چرا لینک نمیزارین؟فقط خبر

  3. Avatar ...

    نشانی سایت چیه؟ما از کجا بدونیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه