گیرمو دل تورو طلسم شده است

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

« گیرمو دل تورو» (Guillermo Del Toro)، کارگردان معروف فیلم‌های «هزارتوی پن» (Pan’s Labyrinth) و «پسر جهنمی» (Hellboy) گفته است که دیگر پای‌اش را در صنعت بازی‌های ویدیویی نخواهد گذاشت. دل تورو گفته است: “اگر دوباره بخواهم بازی بسازم، احتمالا جنگ جهانی سوم می‌شود.”

کارگردان فیلم «هزارتوی پن» می‌گوید که دیگر نمی‌خواهد بازی ویدیویی بسازد.

دل تورو این حرف‌ها را در حالی زده است که دو پروژه‌ی بازی‌سازی او، هر دو پس از به‌خاطر مشکلاتی لغو شدند. طوری که بازی‌کننده‌ها او را طلسم شده می‌خوانند. او در این باره گفته: “ثابت کرده‌ام که در بازی‌های ویدیویی طلسم شده‌ام. وارد شرکت بازی‌سازی THQ شدم، این شرکت ورشکست شد. با هیدئو کوجیما همکاری کردم، کوجیما شرکت کونامی را ترک کرد. تصمیم گرفته‌ام برای اینکه زندگی دیگران را خراب نکنم، دیگر هرگز درگیر بازی‌های ویدیویی نشوم.”

او ادامه داده است: “احتمالا اگر با شخص دیگری بخواهم بازی بسازم‌، خانه‌اش منفجر می‌شود یا اتفاق دیگری می‌افتد.”

با این حال، کارگردان فیلم Pacific Rim درباره‌ی تجربه‌های‌اش دیدگاهی مثبت دارد: “در حال یاد گرفتن بودم. از کوجیما بسیار یاد گرفتم. از تجربه‌ای که در THQ داشتم بسیار یاد گرفتم. دیدگاه‌ام را نسبت به داستان روایی عوض کرد. دو سال تمام در THQ کار کردیم. واقعا دیوانه‌کننده بود. تمام بازی را برنامه‌ریزی کرده و تمام محاسبات را کرده بودیم، فیلم‌نامه را نوشته بودیم. کارهای مختلفی کرده بودیم.”

دل تورو درباره‌ی کوجیما ادامه می‌دهد: “سپس با کوجیما کارم را شروع کردم، چون استاد او است. می‌توانم با خوشحالی بگویم که با هم دوست هستیم و من هم کارهای‌اش را دوست دارم و به عنوان یک دوست هنوز هم از او یاد می‌گیرم. ولی دیگر بازی نخواهم ساخت.”

Del_Toro_Kojima

با تمام این اوصاف، دل تورو می‌گوید که شاید نخواهد بازی بسازد، اما اجازه‌ی ساخت بازی از روی فیلم‌های‌اش را به استودیوهای بازی‌سازی خواهد داد.

گیرمو دل تورو در حال ساخت دو بازی ویدویی بود. بازی اول InSane نام داشت که با ورشکستگی شرکت THQ ساخت آن لغو شد. ساخت قسمت بعدی از مجموعه بازی‌های Silent Hill هم به او و هیدئو کوجیما سپرده شده بود که با تغییرات سازمانی شرکت کونامی و اخراج هیدئو کوجیما، این بازی هم در نهایت کنسل شد.

صنعت بازی‌های ویدیویی، در برخورد با کارگردان‌ها و افراد معروف حتی بی‌رحمانه‌تر از سینما است. طوری که شاید در سینما افراد برای خود اسم‌هایی بزرگ دست و پا کرده و به قدرتی بزرگ رسیده باشند، اما در صنعت بازی‌های ویدیویی استودیوها در ثانیه‌ای از هم می‌پاشند و افرادی مثل «هیدئو کوجیما» که از بزرگ‌ـترین و معروف‌ترین اسم‌های این صنعت هستند، به‌راحتی اخراج می‌شوند. کارگردان‌ها و نویسنده‌های مختلفی تا به حال سعی کرده‌اند وارد صنعت بازی شوند، اما متاسفانه بیشتر آن‌ها نتوانسته‌اند بیش از یکی دو پروژه در این صنعت دوام بیاورند.

منبع: Shack News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه