جنگ ستارگان سال ۲۰۱۵ را به مهم‌ترین سال تاریخ باکس آفیس تبدیل کرد

۲۲ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جنگ ستارگان

به لطف فروش نجومی جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد، ۲۰۱۵، پردرآمدترین سال در تاریخ باکس آفیس شد.

فیلم‌های دیگری هم مثل «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World)، «انتقام‌جویان: عصر آلترون»، «پست و رو» (Inside Out) و «خشن ۷» (Furious 7) در این رکورد تاثیر داشتند.

جنگ ستارگانِ «جی. جی آبرامز» (J. J. Abrams) از آغاز اکران‌اش تا به اکنون رکوردهای زیادی را، شکسته است. با این حساب دیگر تعجبی ندارد که یک رکورد دیگر هم قبل از پایان سال ۲۰۱۵ بشکند. به لطف جنگ ستارگان جدید، ۲۰۱۵ به پردرآمدترین سال تاریخ باکس آفیس در آمریکا تبدیل شد. به گزارش Deadline، درآمد کل باکس آفیس آمریکای شمالی از ۱۱ میلیارد دلار رد شده و برآورد می‌شود که تا پایان این سال به ۱۱٫۱ میلیارد دلار برسد.

رکورد قبلی در سال ۲۰۱۳ شکسته شده بود. با فیلم‌هایی مثل The Hunger Game: Catching Fire و Frozen درآمد هالیوود در آن سال به بیش از ۱۰٫۹ میلیارد دلار رسید. علاوه بر جنگ ستارگان، فیلم‌های دیگری هم مثل «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World)، «انتقام‌جویان: عصر آلترون»، «پشت و رو» (Inside Out) و «خشن ۷» (Furious 7) در این رکورد تاثیر داشتند. البته که تاثیر هیچ فیلمی به اندازه‌ی جنگ ستارگان بزرگ نبوده. این فیلم از روز یکشنبه ۵۴۰ میلیون دلار فروش خانگی و بیش از یک میلیارد دلار فروش جهانی داشته است.

جنگ ستارگان جدید به نویسندگی و کارگردانی جی. جی آبرامز روز هفدهم آذر ماه اکران شد و از هر نظر مورد استقبال و تمجید منتقدان قرار گرفت. جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان اصلی، در مراحل اولیه‌ی تولید فیلم نقش مشاور را داشت. در نیرو برمی‌خیزد شاهد هنرنمایی بازیگرانی مثل «هریسون فورد»، «مارک همیل»، «دیزی ریدلی» و «جان بویگا» هستیم. داستان قسمت هفتم ۳۰ سال پس از «بازگشت جدای» شکل می‌گیرد و ماجرای مبارزه‌ی «ری» و «فین» را علیه قدرت پلید به تصویر می‌کشد.

منبع: Deadline

اخبار مرتبط:

جنگ ستارگان جدید رکورد فروش روز کریسمس را شکست

جنگ ستارگان جدید در روز اول اکران رکورد زد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar عباس

    ایا جنگ ستارگان ۲۰۱۵ رکورد اواتار و تایتانیک میزند اگه بزنه خوب میشه ..

  2. Avatar موسیقی متن

    J. J. Abrams کارگران به شدت تواناایه

  3. Avatar FEIZ

    دور از انتظار نبود چرا که امسال سال مرگ نام داشت البته متاسفانه خیلی از فیلم ها افتاد سال های بعد وگرنه آگه اون فیلم ها امسال اکرام میشد ۲۰ میلیارد رو شاخش بود.
    طبق چیز هایی که معلوم سال ۲۰۱۹ هم سال مرگ میشه،البته مرگ تر از امسال و سال ۲۰۱۷.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه