مهم‌ترین قابلیتی که اینستاگرام نیاز داشت به آن اضافه شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اینستاگرام از بدو ورودش به صحنه‌ی شبکه‌های اجتماعی با تصاویر مربعی هم‌معنی شده است. حتی پس از این که فیس‌بوک آن را تصاحب کرد، اینستاگرام همچنان به تصاویر مربعی وفادار ماند؛ به طوری که حتی امکان انتشار تصاویر پرتره یا لنداسکیپ (landscape) را هم به کاربران نمی‌داد.

اینستاگرام بالاخره این امکان را برای کاربران فراهم کرد که تصاویرشان را به همان شکلی که هستند، پرتره یا لنداسکیپ، به اشتراک بگذارند.

این محدودیت باعث می‌شود برخی از قسمت‌های تصاویر غیرمربعی برای اینکه در چارچوب اینستاگرام جای گیرند، حذف شوند. از همین رو، سر و کله‌ی برنامه هایی پیدا شد که تصاویر را به طور کامل در چارچوب اینستاگرام جای می‌دادند؛ بدون اینکه قسمتی از تصویر را حذف کنند. اما همه‌ی اینها دیگر مربوط به گذشته است. اینستاگرام تایید کرده است که از این به بعد کاربران می توانند علاوه بر تصاویر مربعی، تصاویر پرتره یا لنداسکیپ هم به اشتراک بگذارند. این تغییر در مورد ویدیوهای اینستاگرام هم صدق می‌کند.

Insta1

این خبر می‌تواند بسیاری از کاربران اینستاگرام را به وجد بیاورد، زیرا سال‌ها منتظر چنین به‌روزرسانی بودند. البته مسوولان اینستاگرام می‌گویند که علاقه‌شان به فرمت مربعی را از دست نداده‌اند، “فرمت مربعی اینستاگرام همیشه بخشی از هویت ما بوده است” و اضافه می‌کنند داستان مصوری که کاربران‌شان می‌خواهند بازگو کنند برایشان اولویت دارد؛ به همین دلیل اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها را برای آنها آسان‌تر کرده‌اند.

انتخاب میان فرمت های متفاوت بسیار آسان است. کافی است هنگام انتخاب تصویر یا ویدیو روی آیکون فرمت تپ کنید تا تصویر را با جهت گیری مورد نظرتان آپلود کنید.

برنامه‌ی به‌‌روزرسانی شده‌ی اینستاگرام، نسخه‌ی ۷.۵، را می‌توان از اپ استور اپل و پلی استور گوگل برای iOS و اندروید دانلود کرد.

Insta2

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه