موسس اپل از فیس‌بوک خارج می‌شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«استیو وازنیاک» (Steve Wozniak)، از موسسان شرکت اپل، رسما از خروج خود از فیس‌بوک خبر داده است. وازنیاک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری USA Today از نگرانی‌های خود نسبت به داده‌هایی که فیس‌بوک و دیگر شرکت‌هایی اینترنتی از افراد در اختیار دارند، صحبت کرده است.

استیو وازنیاک در صحبت‌های خود از احترامی که اپل به کاربر خود می‌گذارد، حرف می‌زند.

موسس اپل در ایمیلی گفته است: «کاربران هر جزییات از زندگی خودشان را به فیس‌بوک ارایه می‌دهند، و فیس‌بوک هم با این اطلاعات از تبلیغات پول زیادی به دست می‌آورد. این مقدار سود زیاد به خاطر داده‌های افراد است، ولی کاربران هیچ سودی از این موضوع نمی‌برند.»

وازنیاک می‌گوید که حاضر است به خاطر سرویس‌‌های فیس‌بوک، به این شرکت پول پرداخت کند، تا ایانکه رایگان از این سرویس استفاده کند ولی اطلاعات شخصی‌اش مورد سو استفاده قرار بگیرند.

استیو وازنیاک هم‌چنین در صحبت‌های خود از احترامی که اپل به کاربر خود می‌گذارد، حرف می‌زند: «اپل از محصولات خوبش پول در می‌آورد، نه از افراد. فیس‌بوک شما را به عنوان محصول می‌بیند.»

پیش از حذف اکانت فیس بوک خود، استیو وازنیاک می‌گوید که اطلاعاتش را تغییر داده و برخی را پاک کرده. سپس اکانت فیس‌بوک خود را کاملا غیرفعال کرده است. با این حال، وازنیاک اکانت فیس بوک خودش را کاملا پاک نکرده است، آن هم چون نمی‌خواهد شخص دیگری از اسم کاربری stevewoz استفاده کند.

وازنیاک می‌گوید: «نمی‌خواهم شخص دیگری آن را داشته باشد. حتی اگر اسم آن شخص هم استیو وازنیاک باشد.»

دو هفته‌ی گذشته ایلان ماسک حساب‌های کاربری تسلا و اسپیس ایکس و اکانت خودش را از فیس‌بوک کاملا حذف کرد.

منبع: USA Today

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محسن

    فکر نمیکنم پاک کردن یا تغییر اطلاعات موجب از بین رفتن اطلاعات خصوصی ذخیره شده در دیتاسنترهای این شرکت ها بشه. و از طرفی هم فکر نمیکنم اپل و یا هر شرکت بزرگ دیگری هم آنچنان که ادعا میشه از اطلاعات خصوصی بهره برداری نکنه.
    به شخصه خیلی وقت پیش اکانت فیسبوکم رو پاک کردم، اما یادمه یکبار خیلی سال پیش چند پست پاک شده من برگشته بود که احتمالا به دلیل وجود مشکلات و ریکاوری فیسبوک بوده.

  2. مجتبی

    با سلام
    حالا اگه یکی از تو کشور ما می گفت اینو
    بهش می گفتن که ترسو و متوهم شدی!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه