نرم‌افزارهای پیش‌فرض روی اندروید کمتر می‌شوند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا یکی از اولین کارهایی که پس از خرید یک گوشی جدید اندرویدی انجام می‌دهید، پاک کردن نرم‌افزارهای اضافی است که روی آن نصب شده؛ نرم‌افزارهایی که در پس قراردادهای تجاری یا تبلیغاتی نصب شده‌اند و هیچ کاربردی برای افراد ندارند.

گوگل تصمیم گرفته است از این پس نرم‌افزارهایی مثل گوگل پلاس یا گوگل بوکز را به‌صورت پیش‌فرض روی سیستم عامل اندروید نصب نکند.

حتی نرم‌افزارهای مختلف گوگل هم که به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه‌ها نصب هستند بیش‌تر از چند دقیقه روی یک گوشی نو دوام نمی‌آورند و کاربران آن‌ها را پاک می‌کنند.

کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار است از این پس نرم‌افزارهای بیهوده‌ی کمتری روی گوشی خود ببینند. بر اساس گزارشی که وب‌سایت Android Central داده، گوگل لیست نرم‌افزارهایی که شرکت‌های ساخت گوشی مجبور به نصب آن‌ها بوده‌اند را کوتاه کرده است. طوری که قرار است نرم‌افزارهایی مثل گوگل‌پلاس، گوگل‌پلی گیمز، Newsstand یا گوگل بوکز دیگر به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌ها نصب نشوند.

یکی از جدیدترین گوشی‌هایی که این قانون جدید را رعایت کرده، گلکسی نوت ۵ است که بدون نرم‌افزار گوگل‌پلاس عرضه شده.

با اینکه سیستم عامل اندروید تا حدودی متن باز است، گوگل شرکت‌های ساخت گوشی را مجبور به نصب نرم‌افزارهایی پیش‌فرض کرده است. قوانین مختلفی هم تا به امروز وجود داشتند. برای مثال، اگر شرکتی قصد داشت یک گوشی اندرویدی با نرم‌افزار جی‌میل عرضه کند، باید در کنار آن Newsstand و گوگل پلاس هم نصب می‌کرد.

نرم‌افزارهای بیهوده و ناکارآمدی که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌ها نصب هستند، نه تنها فضای گوشی را اشغال می‌کنند، بلکه امکان داشتن انتخاب را هم از افراد می‌گیرند. با اینکه گوگل تصمیم گرفته است نرم‌افزارهای خودش را کمتر روی گوشی‌ها ببیند، اما هنوز هم می‌توانیم انتظار نصب نرم‌افزارهای زیاد شرکت‌های مختلف را روی گوشی‌های اندرویدی داشته باشیم.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه