کد نرم‌افزاری که استیون هاوکینگ توسط آن صحبت می‌کند عرضه شد

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نرم‌افزاری که فیزیک‌دان معروف، استیون هاوکینگ، برای صحبت از آن استفاده می‌کند، اخیرا با همکاری شرکت اینتل به‌صورت متن-باز عرضه شده است. شرکت اینتل امیدوار است تا عرضه‌ی کدهای این نرم‌افزار برای توسعه‌دهندگان، بتواند به پیشرفت این نرم‌افزار و استفاده از آن برای انوع دیگر از معلولیت‌ها کمک کند.

نرم‌افزاری که استیون هاوکینگ توسط آن اقدام به صحبت کردن می‌کند، توسط اینتل ساخته شده است. اینتل اخیرا این نرم‌افزار را به‌صورت متن باز عرضه کرده و امیدوار است تا توسعه‌دهندگان آن را پیشرفت دهند.

این نرم‌افزار که Assistive Context-Aware Toolkit نام دارد، به معلولان اجازه‌ی استفاده از کامپیوترها را بدون حرکت زیاد می‌دهد. این نرم‌افزار برای کمک به استیون هاوکینگ ساخته شده است که از بیماری «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» یا ALS رنج می‌برد. هاوکینگ مجبور است با استفاده از حرکات عضلات صورت‌اش، فرمان‌هایی به کامپیوتر بدهد و آن‌ها را تبدیل به متن کند.

این نرم‌افزار در سه مرحله کار می‌کند: فرمان‌های ورودی با استفاده از حسگر فروسرخ یا یک وب‌کم که حرکات صورت را تشخیص می‌دهد دریافت می‌شوند؛ نرم‌افزار با استفاده از این فرمان‌ها حرف‌ها را انتخاب می‌کند؛ در نهایت هم این حرف‌ها توسط یک Auto-Complete تبدیل به لغت می‌شوند.

از صفحه‌کلید مجازی این نرم‌افزار می‌توان برای انتخاب و استفاده از نرم‌افزارهای مختلف هم استفاده کرد. یا اینکه توسط آن در اینترنت جستجو کرد.

Steve_Mag

مدیر پروژه‌ی این نرم‌افزار در اینتل، درباره‌ی متن-باز شدن کد آن گفته است: “امیدواریم که با متن باز کردن این پلتفرم، توسعه‌دهندگان آن را با اضافه کردن رابط‌های کاربری بیشتر، حسگرهای جدیدتر، سیستم‌های تشخیص لغات بهتر و قابلیت‌های دیگری، آن را گسترش دهند.”

این نرم‌افزار فقط برای کامپیوتر ساخته شده است. می‌توانید کد آن را از این جا دریافت کنید.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه