نسل بعدی سونی اکسپریا XZ پرمیوم کم حاشیه خواهد بود

۹ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سونی اکسپریا XZ پرمیوم

بیایید حقیقت را بپذیریم؛ در حال حاضر احتمالا سونی زشت‌ترین گوشی‌های موبایل را می‌سازد. در حالی که تقریبا تمام برندهای شناخته‌شده خود را به قافله‌ی طراحی صفحه‌نمایش کم‌حاشیه رسانده‌اند، سونی سرسختانه روی استفاده از طراحی قدیمی خود که نام آن را «امنی‌بالانس» (OmniBalance) گذاشته است پافشاری می‌کند.

نسل بعدی سونی اکسپریا XZ پرمیوم با وجود صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، بدنه‌ای کوچک‌تر و باریک‌تر خواهد داشت.

گرچه چند هفته پیش گزارش‌هایی مبنی بر طراحی مجدد و متفاوت گوشی‌های سال ۲۰۱۸ سونی منتشر شد، ما هنوز کاملا متقاعد نشده‌ایم که سونی قصد دارد مسیر خود را به سمت صحیح تغییر دهد. البته اطلاعات جدیدی که امروز به بیرون درز کرده است می‌تواند تا حدی نگرانی‌های ما را برطرف کند. به نظر می‌رسد سونی واقعا قصد دارد سیاست‌های طراحی گوشی‌هایش را تغییر دهد.

گفته می‌شود عکسی که می‌بینید، برگه‌ی مشخصات یکی از گوشی‌های معرفی‌نشده‌ی سونی با شماره مدل H8541 است. این تصویر به تازگی در چین منتشر شده است. به نظر می‌رسد گوشی H8541 اولین پرچم‌دار سونی در سال ۲۰۱۸ باشد. همان‌طور که می‌بینید این گوشی قرار است به یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۴K و شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز شود.

سونی اکسپریا XZ پرمیوم

این گوشی همچنین از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، چهار گیگابیت رم و ۶۴ گیگابیت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. با این حال چیزی که بیش از همه توجه ما را جلب می‌کند، اندازه‌های این گوشی است. سونی H8541 ابعادی برابر با ۱۴۹ در ۷۴ در ۷.۵ میلی‌متر دارد که آن را از گوشی اکسپریا XZ پرمیوم (با ابعاد ۱۵۶ در ۷۷ در ۷.۹ میلی‌متر) کوچک‌تر و باریک‌تر می‌کند. این در حالی است که اکسپریا XZ پرمیوم صفحه‌نمایش بسیار کوچک‌تری دارد.

البته متاسفانه این گوشی جدید از نظر مشخصات فنی، به جز صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر، پیشرفت چندان زیادی نسبت به اکسپریا XZ پرمیوم نکرده است. سونی H8541 همچنین از ابتدا با اندروید ۸.۰ اوریو عرضه خواهد شد، هر چند اکسپریا XZ پرمیوم هم در حال حاضر به این نسخه آپدیت شده است.

با این حال حداقل می‌توانیم با معرفی این گوشی، زبان طراحی جدید سونی را برای گوشی‌های هوشمندش ببینیم. به این ترتیب احتمالا سایر گوشی‌هایی که این کمپانی در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد، بیشتر برای طرفدارانش جذاب خواهند بود.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. محمد

    من خودم همیشه گوشی سامسونگ داشتم تا اینکه یه روز که حتی قصد خرید گوشی هم نداشتم و فقط تو این فکر بودم که چه گوشی باصفحه نمایش ۶ اینچ یا بالاتر واسه بازی بخرم چشمم به xa1 ultra سونی افتاد واقعا نتونستم چشم ازش بردارم(مال من رنگ مشکی هست) و به خودم که امدم گوشیه تو دستم بود واقعا شیک و خاصه و هنوزم بعد از چند ماه همون حس رو دارم

  2. Keiser

    زشت یا زیبا بودن را هر کس با سلیقه خودش تعیین می کند و نویسنده نمی تواند به جای دیگران کوچک ترین تصمیمی بگیرد.

    مشکل گوشی های ایکسپریا اینه که واقعا تکراری شده طراحیشون و نیاز به redesign داره. و الا زشت نیست.

  3. محمد رضا

    زشت ترین نه…. ولی خود خواهانه ترین طراحی رو داره به نظرم.
    اینکه سونی فقط به نظر خودش اهمیت میده و به طرفدارانش توجه نمیکنه فکر میکنم خیلی خود خواهانست.
    البته اینم باید قبول کرد که خیلی از طرفدار های محصولات سونی همین طراحی جذبشون کرده

  4. هانس زیمر

    اصلا و به هیچ وجه زشت ترین گوشی موبایل نیست بلکه خیلی هم زیبا و خاص پسند است…
    من که عاشق همین طراحی به قول برخی “پاور بانکی” سونی ام
    اما خوب خوبه اگه یکم هم صفحه نمایشش بزرگتر بشه (:

  5. Ebi

    آقای نویسنده نقد خودخواهانه خودت درباره ظاهر گوشی های سونی رو به بقیه تحمیل نکن. من خودم از این ظاهر با حاشیه بیشتر استقبال می کنم.

  6. EA

    پورشه هم زبان طراحی ماشین هاش یه شکله اما همه دوسش دارن اینکه دلیل نمیشه. تازه چراغاشم قورباغه ایه 😐 حالا چون اینجوریه زشت حساب میشه؟؟؟؟ توی تست های سرعتی که دیدم این گوشی توی باز کردن نرم افزار و بازیها جدیدترین گلکسی سامسونگ رو شکست داد.

  7. حبیب

    “بیایید حقیقت را بپذیریم؛ در حال حاضر احتمالا سونی زشت‌ترین گوشی‌های موبایل را می‌سازد”
    حقیقت اینه که گوشی های سونی کمترین خرابی رو چه تو نرم افزار و چه تو سخت افزار دارن
    و وارد کننده ها جنسی رو میارن که هر چند وقت یبار براشون سود داشته باشه
    مثل اینه که بگی MVM و لیفان زیبا هستن و رنج روور زشته. برای همین سونی نمیاریم و به جاش مدلای مختلف سامسونگ که همشون شبیه همن و دوربینای برامده دارن میاریم
    زشت گوشی بلک بریه که مربع ساخته و هیچ کجاش اثری از ارگونومی نیست و کیبورد فیزیکی داره
    زشت گوشی سامسونگه تاشوعه که تو این زمان گریز زده به طراحی عهد بووووق و می گه متفاوتم
    اینقدر تعصب نداشته باشید و هی تلاش نکنین یه برند و خراب کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه