نسل جدید پردازنده‌های اینتل چه مشخصاتی خواهند داشت

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آنطور که شرکت اینتل برنامه ریزی کرده است قرار شده این شرکت در ماه‌های آینده پردازنده‌هایی را با معماری Kaby Lake عرضه کند. پردازنده‌های دسکتاپ‌هایی که براساس معماری Kaby طراحی شده‌ باشند از سوکت ریزپردازنده LGA 1151 استفاده می‌کنند.

این مدل سومین نسلی از پردازنده‌ها خواهد بود که اینتل در آن از معماری ۱۴ نانومتری استفاده می‌کند. پردازنده‌های Kaby Lake جانشین پردازنده‌های Skylake می‌شوند و نسبت به آن‌ها بهینه‌تر هستند.

اینتل سه سوکت ریزپردازنده متفاوت هم که براساس مصرف انرژی‌شان دسته‌بندی شده‌اند و در پردازنده‌ها به کار می‌روند عرضه می‌کند. LGA1151-Standard Power که مصرف استاندارد دارد، LGA1151-Low Power که کم مصرف است و LGA1151-Ultra Low Power که بسیار کم مصرف است.

اما پردازنده‌های جدید اینتل با معماری Kaby Lake چه ویژگی‌هایی دارند؟ برای نمونه پردازنده Core i7 7700K یک مدل چهارهسته‌ای است که با فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز کار می‌کند و می‌تواند تا فرکانس ۴.۵ گیگاهرتز هم افزایش فرکانس داشته باشد. برای مقایسه و درک بهتر تفاوت این مدل جدید با مدل‌های قبلی باید بدانید که پردازنده Core i7 6700K که در آگوست سال ۲۰۱۵ عرضه شد با فرکانس ۴ گیگاهرتز کار می‌کرد و این فرکانس تا ۴.۲ گیگاهرتز هم قابل افزایش بود. البته کش هر دوی این پردازنده‌ها یکسان است. ۲۵۶ کیلوبایت برای هر هسته کش L2 و ۸ مگابایت برای هر هسته کش L3. در ادامه می‌توانید لیستی از این پردازنده‌ها را با جزییات بیشتر بررسی کنید:

Capture

منبع: Guru3d


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه