نسل جدید پردازنده‌های ۶۴ بیتی ARM برای ساعت‌های هوشمند طراحی شده‌اند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ARM

بیشتر تراشه‌هایی که در تلفن‌های همراه استفاده می‌شوند، از پردازنده‌های ARM استفاده می‌کنند. به‌تازگی پردازنده‌های ۶۴ بیتی ARM روی بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند موجود در بازار دیده می‌شوند و تا مدتی دیگر هم از این پردازنده‌ها در ساعت‌های هوشمند استفاده خواهد شد.

تراشه‌های ۶۴ بیتی جدید شرکت ARM روی ساعت‌های هوشمند هم قرار خواهند گرفت.

به‌تازگی مشخص شده که شرکت ARM‌ قصد دارد تغییراتی را در پردازنده‌ی Cortex-A35 به‌وجود بیاورد تا بتوان از آن‌ها در ساعت‌های هوشمند هم استفاده کرد. این شرکت گفته که پردازنده‌های ۶۴ بیتی جدیدی را تولید خواهد کرد که ۳۲ درصد انرژی کمتری در مقایسه با پردازنده‌ی میان‌رده‌ی Cortex-A53 مصرف می‌کنند. این پردازنده در مقایسه با پردازنده‌ی Cortex-A7 هم بین ۶ تا ۴۰ درصد سریع‌تر است. این پردازنده به شکلی طراحی شده که بتوان از آن درکارهای مختلف استفاده کرد. به‌طور مثال می‌توان آن را روی موبایل‌های رده پایین قرار داد یا می‌توان از آن در ساعت‌های هوشمند برای ثبت رکورد فعالیت‌های ورزشی استفاده کرد.

اولین نسل از پردازنده‌‌ی A35 تا سال ۲۰۱۶ راهی بازار نخواهد شد، اما تا چند ماه دیگر شاهد معرفی محصولات مختلفی با این پردازنده‌ها خواهیم بود. شرکت ARM گفته که این پردازنده‌ها به خوبی با دستگاه‌های پوشیدنی کار می‌کنند و کارایی آن‌ها را افزایش خواهند داد.
البته استفاده از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی به شکل خودکار سرعت دستگاه را افزایش نمی‌دهد و سازندگان گجت‌های مختلف باید با استفاده از روش‌های متفاوت از نهایت قدرت پردازنده‌ای که در اختیار دارند، استفاده کنند. اگر از این پردازنده‌ها به خوبی استفاده نشود، ممکن است محصولاتی راهی بازار شوند که سرعت آن‌ها از ساعت‌های هوشمندی که هم اکنون در بازار دیده می‌شوند هم کمتر باشد.

منبع: Anand TechEngadget

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه