[نظرسنجی] آیا فروشنده‌ی اصغر فرهادی برنده‌ی اسکار می‌شود؟

۸ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی در لیست ۵ نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان قرار دارد. این لیست پنج‌تایی از بهترین‌های دنیا هستند. مراسم اعلام نتایج اسکار، بامداد فردا حدود ۵ صبح برگزار می‌شود.

  1. Land of Mine از دانمارک
  2. A Man Called Ove از سوئد
  3. The Salesman (فروشنده) از ایران
  4. Tanna از استرالیا
  5. Toni Erdman از آلمان

این دومین بار است که فیلم اصغر فرهادی در لیست نامزد‌های اسکار قرار گرفته. فیلم «جدایی نادر از سیمین» (A Separation) ساخته‌ی این کارگردان نیز در سال ۲۰۱۱ توانست اولین اسکار تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. فیلم «گذشته» (The Past) هم در سال ۲۰۱۳ بعنوان نماینده‌ی ایران به آکادمی اسکار معرفی شده بود.

بشنوید: فروشنده اصغر فرهادی برای بردن اسکار چقدر شانس دارد؟

فیلم «فروشنده» پیش از این توانسته جایزه‌ی «بهترین بازیگر مرد» و «بهترین فیلم‌نامه» را در «جشنواره‌ی کن» بگیرد. این فیلم همچنین نامزد جایزه‌ی «نخل طلا» و «بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان گلدن گلوب» نیز بوده و این‌ها بخشی از افتخارات فیلم فروشنده است.

مراسم فرش قرمز «اسکار ۲۰۱۷» فردا (دوشنبه ۹ اسفند) از ساعت ۲ بامداد آغاز می‌شود و تقریبا تا ساعت ۴:۳۰ ادامه خواهد داشت. بعد از آن باید منتظر آغاز مراسم و اعلام نتایج باشیم.

به‌نظر شما، اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زیان به فروشنده‌ی اصغر فرهادی می‌رسد؟ در نظرسنجی زیر شرکت کنید.

[CP_POLLS id=”126″]

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar براتعلی حُذّار

    حضور نماینده ای از ایران، جایزه ای که به ایران می آید. شادی و خوشحالی همه ایرانی ها، افتخاری است که برای آن تلاش و کوشش فراوان شده است. پاس می داریم زحمات آقای فرهادی و همه کسانی که نقش آفرینی کردند..

  2. Avatar سینا

    خیلی دوست دارم فروشنده برنده باشه
    ولی خب از نظرم فیلم تونی اردمن (نماینده آلمان) جذاب تر بود و من شخصا ترجیچش میدم به فروشنده
    ولی خب چون اسکار شدیدا تحت جو سیاسی قرار داره باتوجه به اسکار بردن فیلم هایی مثل ۳۰۰ و (مخصوصا) آرگو امید به این پیروزی با قدرت بیشتری به حیاتش ادامه میده
    من متاسفم بخاطر تفکرات عجیب داوران سایر جشنوراه ها مثل گلدن گلوب که فیلم Elle رو به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب کردن که اصلا و ابدا در حد هیچ یک از ۵ فیلم نامزد اسکار نیست و به حق هم خودش به نامزی اسکار در نیومده
    از اونجا که تونی اردمن از ۳ ۴ تا جایزه مطرح موجود در سطح جهان جایزه خاصی رو نبرده اگه اسکار رو نبره بنظرم در این سال به حقش ظلم شده ولی خب بخاطر پیام سیاسی ای که بر گزیده شدن فروشنده به دنیا میده هم واقعا قابل تامله و اگ جایزه ب فروشنده نرسه یه فرصت خوب برای کوبیدن جنبش ها و تفکرات خارجی ستیزی و عوام گرایانه است

  3. Avatar حامد

    البته اینم فراموش نکنیم که فروشنده در زمره بهترین فیلم های فرهادی مانند جدایی قرار نمیگیرد و نماینده المان رقیب بسیار سرسختی است اگر سیاست به کمک فرهادی بیاید احتمال برنده شدن او زیاد و گرنه نماینده المان به احتمال زیاد برنده میشود
    درود

  4. Avatar یه مسافر

    امیدوارم ببره برای اعتبار جهانی ایران بسیار عالی میشه دو تا اسکار در پرونده ایران

  5. Avatar امیر اسدی

    قبل از فرمان منع ورود مسلمانان ترامپ به امریکا، نه امیدی نبود بهش، چون پیچیدگی و جذابیت « جدایی » رو نداشت و تنها نقطه اوج فیلم فقط تغییر پلاتش بود! البته بازی علیدوستی و حسنی هم خیلی خوب بود، ولی بازی حسینی در « جدایی » قوی تر بود (نظر شخصی). اما از اونجایی که هالیوود و آکادمی با ترامپ مخالفت دارند، و از طرفی اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی تحریم کردند اسکار رو به خاطر این فرمان ترامپ، احتمالش میره که برای سیاسی کردن و یه جورایی جنگ با ترامپ، ایران رو انتخاب کنند به عنوان برنده امسال، وگرنه در حالت معمولی «فروشنده» شانسی نداشت و « ابد و یک روز » تاثیر گذار تر و عمیق تر بود.

    1. Avatar محمد

      حسنی کیه 🙂 بعدشم ابد و یک روز کجا فروشنده کجا

    2. Avatar عماد

      ابد و یک روز بد نبود ، اما هیچ داستان جذابی در روایتش وجود نداشت که بشه به عنوان یک فیلم بهش نگاه کرد ، ابد و یک روز بیشتر شبیه یک مستند بود که با گوشی موبایل تهیه شده ، روایت زندگی گروه مشخصی از مردم که این روزها بسیار شاهدش هستیم ، اما فروشنده با اینکه فاصله زیادی با جدایی داشت از نظر داستانی ، به مراتب قوی تر از ابد و یک روز بود . در سینما آدم دوست داره کشف بکنه ، در ابد و یک روز هیچ چیزی برای کشف وجود ندارد .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه