[نظرسنجی] کدام بخش کنفرانس Google I/O جذاب‌تر بود؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کنفرانس گوگل Google I/O 2016

کنفرانس گوگل I/O مراسمی است که هر ساله گوگل در آن برخی از مهم‌ترین دستاوردهای گذشته و پروژه‌های آینده‌ی خود را معرفی می‌کند. کنفرانس امسال یعنی Google I/O 2016 از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت (۱۸ تا ۲۰ مه) در ایالت کالیفرنیا برگزار شد. ما در دیجی‌کالا مگ مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های این مراسم را به طور کامل برای شما پوشش دادیم. در این نوشته قصد داریم علاوه بر مروری کوتاه بر مهم‌ترین اتفاقات آخرین کنفرانس گوگل از شما دعوت کنیم تا با شرکت در یک نظرسنجی به ما اعلام کنید کدام‌یک از اتفاقات این کنفرانس برایتان هیجان‌انگیزتر بوده است.

از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که در این کنفرانس افتاد می‌توان به تصمیم گوگل برای نام‌گذاری اندروید N توسط کاربران اشاره کرد. همچنین گوگل هم‌زمان با آغاز کنفرانس Google I/O 2016 نسخه‌ی بتای جدیدی از اندروید N را منتشر کرد که قابلیت‌های جدیدی نظیر کنترل بیشتر روی اندازه‌ی نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف و حالت تصویر در تصویر را شامل می‌شود. گفتنی است این نسخه‌ی بتای اندروید N در اختیار همه کاربران قرار گرفته است. گوگل در کنفرانس Google I/O امسال بروزرسانی جدید Android Wear را هم رسما رونمایی کرد. Android Wear 2.0 که بزرگ‌ترین بروزرسانی این سیستم‌عامل از زمان معرفی آن محسوب می‌شود به استقلال بیشتر ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی کمک خواهد کرد.

یکی از بخش‌های جالب دیگر کنفرانس گوگل معرفی زوج اپلیکیشن‌های Allo و Duo بود. Allo که یک اپلیکیشن پیام‌رسان مختص گوشی‌های هوشمند است علاوه بر امکانات معمول نظیر ایموجی‌ها و استیکرها اجازه می‌دهد اندازه‌ی فونت پیام‌های خود را نیز کنترل کنید. البته قابلیت متمایزکننده‌ی آن حضور دستیار گوگل است. اپلیکیشن دیگر یعنی Duo که مکمل Allo‌ برای برقراری تماس‌های تصویری است، قابلیت جالبی به نام Knock Knock دارد که اجازه می‌دهد شخصی که قصد تماس با آن را دارید پیش از پاسخ دادن به تماس پیش‌نمایشی از چهره‌ی شما را ببیند.

کنفرانس گوگل Google I/O 2016

گوگل همچنین در جریان مراسم افتتاحیه‌ی کنفرانس Google I/O 2016 از قابلیت جالبی به نام Instant Apps رونمایی کرد که با استفاده از آن کاربران اندروید می‌توانند اپلیکیشن‌ها را بدون دانلود کردن از پلی‌استور با استفاده از یک آدرس URL اجرا کنند. از دیگر اتفاقات جالب کنفرانس Google I/O 2016 می‌توان به معرفی دستگاه جدیدی به نام «گوگل هوم» (Google Home) اشاره کرد که در واقع یک اسپیکر کوچک با میکروفون‌های همیشه فعال است. با استفاده از دستیار گوگل هوم می‌توانید از طریق فرمان‌های صوتی بخش‌های مختلف یک خانه‌ی هوشمند را کنترل کنید و به سرویس‌های مختلفی دسترسی داشته باشید.

گوگل در کنفرانس Google I/O 2016 از پلتفرم جدید خود برای واقعیت مجازی هم رونمایی کرد. این پلتفرم که Daydream نام دارد بر مبنای اندروید N توسعه داده شده است. Daydream قطعا نسبت به گوگل کاربرد قوی‌تر خواهد بود و تکنولوژی واقعیت مجازی را چند گام به جلو خواهد راند. در نهایت در روز آخر کنفرانس Google I/O امسال شاهد اعلام جزئیات بیشتری در مورد زمان عرضه‌ی گوشی ماژولار پروژه‌ی آرا بودیم. بر اساس این اطلاعات نسخه‌ی اولیه‌ی این گوشی تا پاییز امسال در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و نسخه‌ی نهایی در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

[CP_POLLS id=”29″]

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Mehraevz

    معرفی اندروید N

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه