نقد و بررسی اپلیکیشن Paper؛ دفتر یادداشت همه‌‌فن‌حریف!

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اگر بخواهیم ساده بگوییم اپلیکیشن «پیپر» (Paper) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آیپد است که خوشبختانه چند وقتی است برای آیفون هم عرضه شده. اپلیکیشن Paper به ظاهر یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری ساده است ولی در واقع کارهای بسیار زیادی از آن برمی‌آید. با این اپلیکیشن می‌توانید یادداشت بردارید، طراحی کنید، چارت‌های ساده بسازید، چک لیست تهیه کنید و نکاتی را روی عکس‌ها بنویسید. Paper‌ از آن دست اپلیکیشن‌هایی است که نشان می‌دهد چرا استفاده از قلم‌های لمسی یا استایلوس کاری بامعنی است. البته اگر قلم لمسی هم نداشته باشید همچنان استفاده از Paper‌ مفید و لذت‌بخش خواهد بود. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن Paper‌ همراه باشید.

اپلیکیشن Paper ابتدا شبیه به اکثر اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری بر اساس ایده‌ی دفترچه‌هایی طراحی شده بود که هر کدام صفحات متعددی دارند. ولی در حال حاضر طراحی آن بر اساس فضاهایی مرکب از کارت‌های مختلف با محتوای متن، تصویر، طراحی، عکس یا ترکیبی از تمام آن‌ها است که گرید نامیده می‌شوند. برای استفاده از اپلیکیشن Paper نیاز به یک اکانت رایگان خواهید داشت. این اپلیکیشن به‌صورت خودکار از محتوای تمام گریدهای شما یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند تا بتوانید در موقع ضرورت با استفاده از اکانت خود آن‌ها را بازیابی کنید.

رابط کاربری اپلیکیشن Paper‌ فوق‌العاده ساده، زیبا و آسان است. کل محیط کاری به دو بخش کنار هم تقسیم شده که با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش به راحتی می‌توانید بین آن‌ها حرکت کنید. در پنل سمت چپ گریدها قرار دارند. می‌توانید به هر تعداد که بخواهید گرید جدید بسازید و از آن‌ها برای مدیریت یادداشت‌ها و ایده‌های خود استفاده کنید. در پنل سمت راست محتوای گرید فعال به نمایش درمی‌آید. ترتیب فهرست گریدها و نحوه‌ی چیدمان کارت‌ها در گریدها را هم می‌توانید به دلخواه تغییر دهید.

اپلیکیشن آیفون iOS - Paper

اپلیکیشن Paper‌ ابزارهای مختلفی را برای تولید محتوا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه این ابزارها بسیار بهتر و دقیق‌تری از چیزی هستند که در ظاهر به نظر می‌رسد. ابزار متن به سادگی و با کشیدن انگشت روی صفحه‌نمایش امکان تغییر فرمت بین حالت‌های تیتر، سوتیتر، متن عادی و چک لیست را می‌دهد. البته بسیار جای تاسف است که اپلیکیشنی به این خوبی هنوز از فرمت‌بندی صحیح زبان‌هایی مثل فارسی که نوشتار آن‌ها جهت راست به چپ دارد پشتبانی نمی‌کند. ابزارهای طراحی هم رفتار کاملا هوشمندانه‌ای دارند و به خصوص اگر از یک قلم لمسی حرفه‌ای مانند قلم لمسی آیپد پرو استفاده کنید کنترل فوق‌العاده خوبی را در اختیارتان قرار خواهند داد. ترکیب ابزارهای مختلف اپلیکیشن Paper نتایجی فراتر از جمع تک تک اجزای آن به وجود می‌آورد و می‌تواند دریچه‌ای را به سوی خلاقیت بیشتر بگشاید.

اما اگر نتوانید خلاقیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، تولید معنای زیادی نخواهد داشت. در اپلیکیشن Paper به‌صورت پیش‌فرض گریدها شخصی هستند و تنها خودتان به محتوای آن‌ها دسترسی دارید. ولی سازندگان Paper آنقدر هوشمند بوده‌اند که امکان خروجی گرفتن و انتشار گریدها در قالب عکس، فایل PDF یا پرزنتیشن را هم فراهم کنند. علاوه بر این اپلیکیشن Paper‌ به شبکه‌ی اجتماعی خاص خود هم مجهز شده که اجازه می‌دهد کارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و تولیدات دوستان و همکارن خود را ببینید.

جمع‌بندی: اپلیکیشن Paper

اپلیکیشن Paper فارغ از این که روی آیپد یا آیفون از آن استفاده می‌کنید یک اپلیکیشن واقعا عالی است. طبیعتا روی صفحه‌ی کوچکتر آیفون محدودیت بیشتری در زمینه‌ی طراحی خواهید داشت ولی خوشبختانه رابط کاربری برای اندازه‌ی کوچکتر آیفون به خوبی تنظیم شده است. ما دوست داشتیم بتوانیم این اپلیکیشن را روی گلکسی نوت یا مایکروسافت سرفیس هم استفاده کنیم. ولی تا زمانی که نسخه‌ی اندرویدی یا ویندوزی Paper عرضه نشده باشد به لطف این اپلیکیشن آیفون حتی بدون قلم لمسی هم یکی از بهترین گجت‌ها برای یادداشت‌برداری خواهد بود.

Pros

  • رابط کاربری ساده، زیبا و آسان
  • ابزارهای متنوع و قوی برای یادداشت‌برداری، طراحی، ساخت نمودار و …
  • امکان گرفتن خروجی‌های مختلف از جمله فرمت PDF
  • شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی
  • ذخیره‌ی نسخه‌ی پشتیبان روی فضای ابری

Cons

  • محدود بودن به سیستم‌عامل iOS

‌‌‌‌

دانلود از اپ استور

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar احمدرضا

    در پاسخ به دوستانی که میخوان یه اپلیکیشن مشابه توی اندروید داشته باشن ، باید بگم یه همچین چیزی وجود داره
    اپلیکیشن keep که توسط گوگل ارائه شده ، به راحتی به نیاز های شما ، در حد این برنامه یا فراتر از اون پاسخ بده
    همینطور ، keep رو میشه از طریق کروم ، روی ویندوز یا سیستم عامل های دیگه هم نصب کرد و هر جایی به یادداشت ها دسترسی داشت

  2. Avatar معین

    خب الان این یعنی اینکه سیستم آی او اس بیاد جلو بگه جای نوت رو می شه گرفت ؟! یا رقابت توی بازار با سری نوت سامسونگ ؟! بعید می دونم !

  3. Avatar امیر

    تمام این امکانات رو نرم افزار S Note روی گوشیهای سری نوت داره! من هم تو نوت ۳ هم نوت ۵ از این امکانات حسابی استفاده کرده ام و یجوری معتادشم!

  4. Avatar فاضل

    اصلا Paper کارایی اصلیش برای طراحی هستش، شما میگین “این اپ یادداشت برداریه که کارایی هایی دیگه ای هم داره، حتی طراحی و نقاشی” !! شاید کمتر از ۸ درصد کاربرا برا یادداشت ازین اپ استفاده کنن،مثل اینه که شما یه تخته شاسی با خودتون بیرون ببرین و روش یادداشت هاتونو بنویسین.

  5. Avatar علی

    اکثر این قابلیت ها در گلکسی نوت ۲ هم وجود داشت. چه برسه به نوت های جدید!!

    1. Avatar سام

      اندروید متاسفانه دارای چنین برنامه های با کیفیتی نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه