نقد و بررسی تبلت لنوو Ideapad Miix 700 + ویدیو

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه

تبلت‌های هیبریدی یا همان تبلت-لپ‌تاپ‌ها در چند سال اخیر به‌قدری پیشرفت کرده‌اند که این روزها مدام با لپ‌تاپ‌ها مقایسه می‌شوند و از آن‌ها به‌عنوان آینده‌ی دنیای تبلت‌ها یاد می‌شود. این دستگاه‌ها توانسته‌اند در مدت‌زمان نسبتا کوتاهی محبوبیت زیادی برای خود دست‌وپا کنند و فروش بسیار خوبی داشته باشند. بی‌شک باید مایکروسافت را برترین سازنده و سرفیس‌هایش را به‌عنوان برترین تبلت هیبریدی تولید شده تاکنون دانست. اما خرید این دستگاه‌ها به دلیل قیمت زیادی که دارند، برای خیلی‌ها امکان‌پذیر نیست. ازاین‌رو بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تولید تبلت‌هایی رفتند که اکثر ویژگی‌های کلیدی سرفیس‌های مایکروسافت را داشته باشد، اما درعین‌حال از قیمت مقرون‌به‌صرفه تری برخوردار باشند. لنوو با آیدیاپد میکس ۷۰۰ (Ideapad Miix 700) آمده تا این مدل را پیاده کند.

آیدیاپد میکس ۷۰۰ یک تبلت هیبریدی ویندوزی است که همچون سرفیس پرو ۴ با کیبورد قابل جدا شدن و قلم همراه شده است. همچنین بر قاب پشتی این دستگاه یک پایه‌ی نگه‌دارنده تعبیه شده که در زوایای مختلف قابل تنظیم است. تا این جای کار درمیابیم که میکس ۷۰۰ چیزی کمتر از سرفیس پرو ۴ ندارد. اما برگ برنده‌ی این محصول لنوو، قیمت رقابتی آن است که به‌طور قابل‌توجهی از سرفیس پرو ۴ کمتر است. لنوو برای پایین آوردن قیمت این محصول، از سخت‌افزار ضعیف‌تری در مقایسه با تبلت‌های خانواده‌ی سرفیس پرو استفاده کرده است. میکس ۷۰۰ برخلاف پرو ۴ از پردازنده‌های سری Core-i بهره نمی‌برد و در آن از پردازنده‌های نسل ششم اینتل مدل Core-m استفاده شده است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED اشاره کرد. علاوه بر این، میکس ۷۰۰ با نسخه‌ی Pro ویندوز ۱۰ همراه شده و امکان نصب تمام برنامه‌های ویندوزی در آن وجود دارد.

تبلت لنوو

حال بیایید تا با هم به بررسی دقیق‌تر آیدیاپد میکس ۷۰۰ بپردازیم و ببینیم که این محصول تا چه حد می‌تواند در رقابت با سرفیس‌ها پیروز باشد؟ آیا میکس ۷۰۰ می‌تواند با مشخصات سخت‌افزاری مطلوب، ظاهر جذاب و قیمت رقابتی‌تر، انتخاب ایده آلی در بین تبلت‌های هیبریدی باشد و عنوان «قاتل سرفیس پروها» را یدک بکشد؟ با دیجی‌کالا همراه باشید.

طراحی و ساخت

لنوو در طراحی میکس ۷۰۰ به‌قدری هنرمندانه و استادانه کار کرده که هرگز نمی‌توان ضعف مشهودی در آن مشاهده کرد. استفاده از بدنه‌ی فلزی و وجود پایه‌ی نگه‌دارنده‌ و کیبورد قابل جدا شدن، بخشی از بهترین عناصر در طراحی این تبلت به شمار می‌رود. تمام قسمت قاب پشتی این تبلت از جنس فلز است و مانند سرفیس پرو ۴ یک کالای مرغوب و باکیفیت است. پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این تبلت بسیار خوب طراحی شده و می‌توان آن را در ۱۵۰ زاویه‌ی مختلف تنظیم کرد. علاوه بر این، وجود لولای مستحکم در پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این محصول سبب شده تا تبلت را در هر زاویه‌ای که می‌خواهید، قرار دهید. این لولا دارای طرحی به نام Watchband (بند ساعت) است که هم‌خوانی زیادی با سایر قسمت‌های قاب پشتی ندارد. بنابراین ما این لولا را از لحاظ عملکرد تایید می‌کنیم ولی از نظر زیبایی چندان نمی‌پسندیم.

پایه تبلت

علاوه بر کیفیت ساخت بسیار بالا، باید ضخامت و وزن مناسب این محصول را به سایر نقاط قوت طراحی آن اضافه کنیم. میکس ۷۰۰، تنها ۹ میلی‌متر ضخامت و ۷۸۰ گرم وزن دارد. اما ضخامت و وزن این محصول به‌قدری نیست که آن را ظریف‌تر از سرفیس پرو ۴ بدانیم. پرو ۴ تنها ۶ گرم از میکس ۷۰۰ سبک‌تر و ۰٫۵ میلی‌متر از آن باریک‌تر است.

لنوو هر آنچه را که تاکنون سبب درخشش تبلت‌های مایکروسافت سرفیس پرو شده، در تبلت میکس ۷۰۰ به کار برده است.

اما اگر بخواهیم کمی سخت‌گیرانه و موشکافانه ظاهر این تبلت را بررسی کنیم، باید علاوه بر لولای نه‌چندان زیبا، به نگه‌دارنده‌ی قلم آن هم کمی انتقاد وارد کنیم.

از نظر ظاهری، قلم میکس ۷۰۰ شباهت‌های زیادی به قلم سرفیس دارد. این قلم به‌صورت استوانه طراحی شده و انرژی خود را از یک باتری AAAA می‌گیرد. لنوو برای جلوگیری از سر خوردن این قلم روی سطوح صاف، از گیره‌ای در قسمت بالایی آن استفاده کرده است. علاوه بر کاربردی که این گیره برای این قلم دارد، زیبایی خوبی به آن بخشیده است. لازم به ذکر است که تنها قسمت فلزی این قلم، بخش گیره‌ی آن است و مابقی قسمت‌های آن پلاستیکی است.

قلم لنوو میکس ۷۰۰

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین این قلم و بهترین قلم موجود برای طراحی یعنی مداد اپل (Apple Pencil) داشته باشیم، باید بگوییم که قلم لنوو اندکی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از قلم آیپد پروی ۱۲٫۹ اینچی است. این قلم ۱۸٫۳ گرم وزن دارد. همچنین راهنمای استفاده از این قلم نشان می‌دهد که قلم تبلت میکس ۷۰۰ توسط شرکت وکام (Wacom) ساخته شده است. در مورد عملکرد این قلم هم باید گفت که دقت و سرعت خوبی دارد و تاخیر قابل‌توجهی در آن وجود ندارد. اما لنوو در اقدامی عجیب برای این قلم از نگه‌دارنده‌ای استفاده کرده که در درگاه USB آن قرار می‌گیرد!

قلم

درست مانند کیبورد سرفیس پرو ۴، کیبورد میکس ۷۰۰ هم بسیار سبک و باریک ساخته‌شده و از کار کردن با آن حس خوبی خواهید داشت. به خاطر ضخامت بسیار کم این کیبورد، لنوو قادر به‌اضافه کردن هیچ درگاهی بر لبه‌های داک کیبورد نشده است. اما باید گفت که کار کردن با این کیبورد به دلیل جنس بدنه‌ی مطلوب و ضخامت کم، بسیار راحت است. کیبورد این تبلت از جنس پلاستیک شبیه به چرم است و اثرانگشت کمی به خود جذب می‌کند. کیبورد میکس ۷۰۰ برخلاف سرفیس پرو ۴ در بسته‌بندی محصول وجود دارد که با توجه به ماهیت هیبریدی دستگاه، وجود آن در بسته‌بندی می‌تواند اتفاق مثبتی باشد.

کیبورد میکس ۷۰۰ مانند کیبورد پرو ۴ به‌صورت جزیره‌ای طراحی شده و کلیدهای آن کمی با هم فاصله دارند. همچنین تاچ‌پد این کیبورد اندازه‌ی نسبتا کوچکی دارد و کار کردن با آن کمی سخت است. نکته‌ی منفی دیگری که در مورد کیبورد این تبلت به چشم می‌خورد، نبود نور پس‌زمینه برای کلیدها است.

درست همان گله و انتقادی که پیش از این در مورد کیبورد تبلت‌های سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو داشتیم، در مورد کیبورد تبلت میکس ۷۰۰ هم داریم. کار با کیبورد این تبلت روی سطوح صاف (مانند میز) کاملا بی‌دردسر و راحت است و به هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد. اما کار کردن با این کیبورد زمانی برایتان سخت خواهد بود که بخواهید آن را روی پایتان قرار دهید. در این صورت متوجه خواهید شد که آن حس تعادل و راحتی که در هنگام تایپ کردن با لپ‌تاپ‌ها دارید، با کیبورد این دستگاه نخواهید داشت.

میکس ۷۰۰ از نظر درگاه‌های ارتباطی در مقایسه با سرفیس پرو ۴ دستگاه کامل‌تری است. این دستگاه علاوه بر دو درگاه USB 3.0 و microHDMI، از درگاه USB 2.0 هم بهره می‌برد. بدین‌صورت می‌توان گفت که از هر دو سمت این تبلت می‌توان به آن فلش، موس یا کیبورد وصل کنید. علاوه بر این در قسمت پشت پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این محصول، شیار کارت حافظه‌ی microSD وجود دارد که دور از دید کاربر قرار دارد.

‌‌‌نمایشگر

لنوو آیدیاپد میکس ۷۰۰ به یک نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی مجهز شده است. صفحه‌نمایش این تبلت درست مانند سرفیس پرو ۴ دارای نسبت تصویر ۳ به ۲ است.همچنین این نمایشگر از رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد. اگر بخواهیم به‌تنهایی این میزان دقت تصویر را با توجه به ‌اندازه‌ی نمایشگر آن بررسی کنیم، درمیابیم که این تبلت هرگز از مشکل کمبود پیکسل رنج نمی‌برد و همه‌چیز در نمایشگر بزرگ این تبلت شفاف، طبیعی و پررنگ‌و‌لعاب است. اما با مقایسه‌ی نمایشگر دو تبلت میکس ۷۰۰ و سرفیس پرو ۴ درمیابیم که فاصله‌ی زیادی بین کیفیت نمایشگر این دو تبلت وجود دارد. هرچه باشد، سرفیس پرو ۴ یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین نمایشگرها را در بین تمام تبلت‌های‌ هیبریدی دارد. داستان برتری نمایشگر سرفیس پرو ۴ نسبت به نمایشگر میکس ۷۰۰ در همین‌جا ختم نمی‌شود. بیشینه‌ی میزان روشنایی و کنتراست میکس ۷۰۰ با توجه به استاندارد تبلت‌ها، ایده‌آل به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با نمایشگر کم نقص پرو ۴ حرف زیادی برای گفتن ندارد.

نمایشگر

از لحاظ تولید رنگ‌ها، نمایشگر میکس ۷۰۰ عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملا رضایت‌بخش است. صفحه‌نمایش این تبلت می‌تواند ۹۷٫۴ درصد طیف رنگ‌های sRGB و ۶۳٫۴ درصد از رنگ‌های AdobeRGB را پوشش دهد. البته ناگفته نماند که اندکی هاله‌ی آبی در نمایشگر این تبلت وجود دارد.

با توجه به بهره‌مندی نمایشگر میکس ۷۰۰ از فناوری IPS، می‌توان گفت تماشای این تبلت در زوایای دید مختلف بسیار لذت‌بخش است. همچنین کار با این تبلت در محیط‌های داخلی، راحت است و نوشته‌ها کاملا شفاف و روشن هستند. اما به دلیل نمایشگر نسبتا براق این محصول، کار با آن در زیر تابش نور مستقیم آفتاب کمی سخت خواهد بود. زمان پاسخگویی نمایشگر میکس ۷۰۰ مطابق با استاندارد است و در کوتاه‌ترین زمان به لمس شما پاسخ خواهد داد. اما اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای با این تبلت بازی کنید، زمان پاسخ نمایشگر این تبلت هرگز نمی‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

درمجموع باید گفت که به‌غیراز براق بودن نمایشگر این تبلت، ما به مشکلی دیگر با آن برخورد نکردیم و از لحاظ دقت تصویر، زاویه‌ی دید و کیفیت رنگ‌ها ما نمایشگر میکس ۷۰۰ را محصول کاملی می‌دانیم.

‌‌‌سخت‌افزار و باتری

لنوو به‌جای استفاده از پردازنده‌های قدرتمند سری Core-i در تبلت آیدیاپد میکس ۷۰۰ از پردازنده‌های نسل ششم سری Core-m موسوم به SkyLake استفاده کرده است (m5 ،m3 و m7). استفاده از این نوع پردازنده در تبلت میکس ۷۰۰ مزایای فراوانی را برای این دستگاه به همراه داشته است. نخست آن‌که پردازنده‌های Core-m ارزان‌ترین پردازنده‌های تولید شده با معماری SkyLake است.

پردازشگر

لنوو با استفاده از این نوع پردازنده‌ها در میکس ۷۰۰ توانسته قیمت این تبلت‌ را به‌طور قابل‌توجهی پایین بیاورد. همچنین این پردازنده‌ها از نظر توان مصرفی، بسیار کم‌مصرف و بهینه هستند. برای اثبات این ادعا کافی است تا TDP پردازنده‌های Core-m و Core-i را با هم مقایسه کنیم. حداکثر میزان حرارتی (TDP) این تبلت ۷ وات است که از حداقل میزان TDP پردازنده‌های سری Core-i نسل شش هم کمتر است. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که نبود فن در بدنه‌ی این دستگاه، هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آورد. لیتوگرافی هر سه پردازنده‌ی m5 ، m3 و m7 چهارده نانومتری است و با چهار مگابایت حافظه‌ی کش (Cashe) همراه شده‌. حال بیایید تا به بحث در مورد عملکرد و تجربه‌ی کاربری میکس ۷۰۰ بپردازیم. در طول کار با ضعیف‌ترین نسخه‌ی این تبلت یعنی Core-m3 به مشکل خاصی برخورد نکردیم و برنامه‌ها به‌سرعت اجرا می‌شدند. همچنین این تبلت در اکثر بنچ‌مارک‌ها، امتیاز قابل‌قبولی کسب کرد. حداقل فرکانس این پردازنده ۰٫۹ گیگاهرتز است که می‌تواند سرعت خود را حداکثر به ۲٬۲ گیگاهرتز برساند. این در حالی است که سرعت نسخه‌ی Core-m5 آن ۱٫۱ تا ۲٫۷ و سرعت نسخه‌ی Core-m7 آن ۱٫۲ تا ۳٫۱ گیگاهرتز است.

ناگفته نماند که قدرت سخت‌افزاری مدل‌های مختلف میکس ۷۰۰ در کاربری‌های روزمره هرگز مشخص نمی‌شود و تنها در اجرای برنامه‌های سنگین عیار واقعی آن‌ها مشخص خواهد شد. میکس ۷۰۰ همچون سرفیس‌ها در کانفیگ‌های مختلفی به بازار عرضه شده‌ است. این تبلت با حافظه‌ی رم چهار و هشت گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. گفتنی است که حافظه‌ی داخلی میکس ۷۰۰ از نوع SSD است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد.

از لحاظ کیفیت صدا، میکس ۷۰۰ می‌تواند تا حد زیادی انتظار یک کاربر عادی را برآورده کند. دو اسپیکر استریوی این دستگاه می‌توانند صدای شفاف و بلندی تولید کنند. همچنین اعوجاج زیادی در صداهای بلند وجود ندارد. اگر به کیفیت صدای تبلت‌ اهمیت زیادی می‌دهید، بلندگوهای میکس ۷۰۰ نمی‌توانند چندان رضایت شما را جلب کند. همان‌طور که انتظار داشتیم، بلندگوهای این تبلت فاقد باس (Bass) هستند. ازاین‌رو ممکن است برای لذت بردن از صدای موزیک خود به یک اسپیکر اکسترنال باکیفیت نیاز داشته باشید.

تبلت لنوو

استاندارد میزان شارژدهی تبلت‌های هیبریدی ۱۲ اینچی، حدود ۹ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم است. شارژدهی میکس ۷۰۰ هم بسیار نزدیک به شرایط استاندارد است. از‌این‌رو این دستگاه نمی‌تواند در استفاده‌ی عادی تا بیش از دو روز شارژ نگه دارد و شما را شگفت‌زده کند. باتری ۴۰ وات- ساعتی این تبلت قادر است در کاربرهای ترکیبی حدود ۹ ساعت شارژ نگه دارد، درست همانند سرفیس پرو ۴. همچنین میکس ۷۰۰ توانست در تست وای-فای عملکرد خوبی از خود برجای گذارد. این تبلت در مرورگری وب با روشنایی متوسط توانست حدود هفت ساعت و نیم شارژ نگه دارد. گفتنی است که شارژ این تبلت برخلاف سرفیس‌ها از طریق درگاه مخصوصی انجام نمی‌شود و این کار به‌وسیله‌ی درگاه USB صورت می‌گیرد. درمجموع باید گفت که شارژدهی این تبلت مانند پرو ۴ رضایت‌بخش است.

سیستم‌عامل و دوربین

میکس ۷۰۰ به‌طور پیش‌فرض با ویندوز ۱۰ پرو عرضه شده است. این نسخه از ویندوز اجرای روان و کم‌نقصی در این تبلت دارد. در ویندوز ۱۰، منوی تنظیمات به بهترین شکل ممکن، طراحی شده است. کاربران می‌توانند با صرف کمترین انرژی ممکن و در سریع‌ترین زمان، به تنظیمات موردنظر خود برسند. این کار به لطف وجود «جستجوی سریع» در منوی تنظیمات صورت می‌گیرد.

اج (Edge) تنها مرورگر نصب شده در این تبلت است. به‌طور خلاصه، باید این مرورگر را سریع و سبک ارزیابی کرد. اج ویژگی‌های زیاد و جذابی دارد که به‌اختصار می‌توان به قابلیت یادداشت‌برداری در صفحات وب و ادغام آن با دستیار صوتی کورتانا اشاره کرد. به‌وسیله‌ی ویژگی Web Note می‌توانید از صفحه‌ی وب موردنظر اسکرین‌شات گرفته و هر آنچه می‌خواهید با قلم روی آن بنویسید. این ویژگی برای دانشجویانی که به دنبال کارهای تحقیقاتی آنلاین هستند، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

دوربین تبلت

درمجموع باید بگوییم که اگر پیش‌ازاین کاربر اینترنت اکسپلورر بوده‌اید، مطمئنا از کار با مرورگر اج به وجد خواهید آمد؛ اما اگر از طرفداران پروپاقرص مرورگرهای کروم یا موزیلا هستید، بسیار دور از ذهن می‌رسد که مرورگر اج بتواند به ‌مرورگر اول شما تبدیل شود. البته مایکروسافت برای تبدیل‌شدن اج به ‌مرورگر اول کاربران ویندوز ۱۰، ترفند جالبی به کار برده است. زمانی که می‌خواهید مرورگر اول خود را به یکی از دو مرورگر کروم و موزیلا تغییر دهید، دستگاه با بیان چند مزیت مرورگر اج، سعی دارد تا همچنان شما با مرورگر اج کار کنید.
ویندوز ۱۰ نخستین نسخه‌ی ویندوز است که به دستیار صوتی مجهز شده است. این دستیار صوتی که کورتانا (Cortana) نام دارد، می‌تواند به‌مرور زمان به علایق و سلایق شما پی ببرد و در نتیجه، اطلاعاتی مفید و مرتبط در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این کورتانا می‌تواند برایتان یادداشت‌برداری کند و یادآوری بگذارد.

هر دو دوربین تبلت لنوو میکس ۷۰۰ دارای رزولوشن ۵ مگاپیکسل است. همچنین دوربین اصلی این تبلت دارای قابلیت فوکوس خودکار (Autofocus) است و با یک فلش LED همراه شده است. درمجموع باید گفت که کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این تبلت قابل‌قبول است، اما نباید انتظار شاهکار هنری را داشته باشید.

‌‌‌‌جمع‌بندی

لنوو برای پیروزی در دوئل سخت و نفس‌گیر تبلت‌های هیبریدی با مایکروسافت، محصول بسیار خوب و کاملی تولید کرده است. این شرکت چینی هر آنچه تاکنون سبب محبوبیت سرفیس‌های مایکروسافت شده را در تبلت هیبریدی خود به کار برده است. آیدیاپد میکس ۷۰۰ همچون سرفیس‌ها مجهز به پایه‌ی نگه‌دارنده است و از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین ویندوز نسخه‌ی ۱۰ پرو به بهترین شکل ممکن در این تبلت اجرا می‌شود و امکان نصب تمام برنامه‌های ویندوز در آن وجود دارد.

اما لنوو برای برتری این تبلت خود نسبت به سرفیس‌ها، از چند ویژگی خاص در میکس ۷۰۰ استفاده کرده است. نخست آن‌که میکس ۷۰۰ برخلاف پرو ۴ مجهز به دو درگاه USB است و از لحاظ تعدد درگاه‌ها، تبلت کامل‌تری نسبت به پرو ۴ به‌حساب می‌آید. علاوه بر این، لنوو در اقدامی بسیار هوشمندانه، در بسته‌بندی تمام مدل‌های میکس ۷۰۰، داک کیبورد را لحاظ کرده، اقدامی که ما آن را تاکنون در هیچ‌یک از تبلت‌های سرفیس مایکروسافت ندیده بودیم. جدای از این موضوع، میکس ۷۰۰ در مدلی با قابلیت پشتیبانی از سیم‌کارت هم عرضه شده که هیچ‌یک از سرفیس پروها از این ویژگی بهره نمی‌برند. اما برترین نقطه‌ی قوت میکس ۷۰۰ در مقایسه با سرفیس‌ها، مربوط به قیمت رقابتی آن است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از کاربرانی که تاکنون به دنبال یک تبلت هیبریدی قدرتمند و همه‌فن‌حریفی بوده‌اند اما توان تقبل هزینه‌ی زیاد سرفیس‌های مایکروسافت را نداشته‌اند، به سمت خرید تبلت هیبریدی لنوو روی بیاورند.

اما با تمام این اوصاف هرگز نمی‌توان ادعا کرد که میکس ۷۰۰ محصول بهتر و تکامل‌یافته‌تری نسبت به سرفیس پرو‌های مایکروسافت است. سرفیس پرو ۴ باوجود آن‌که قیمت بیشتری نسبت به میکس ۷۰۰ دارد، عملکرد سخت‌افزاری بهتر و قدرتمندتری دارد. ازاین‌رو هرگز نمی‌توان میکس ۷۰۰ را قاتل بالفعل سرفیس‌ها دانست، بلکه باید آن را تنها یک مدعی قابل‌احترام قلمداد کرد.

خرید محصول از دیجیکالا

     ‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar مهران

    بدنه فلز ی نیست…. تمام برندهای چین از هواوی تا لنوو دارند از این تقلب که پلاستیک را رنگ فلز میکنند، استفاده میکنند تاذسر ملت شیره بمالند.

    1. Avatar فرید

      بدنه ی این تبلت که کاملا فلزیه و هیچ شکی توش نیست. می تونی به سایت لنوو هم مراجعه کنی.
      گوشی های هواوی مثل میت ۷ و ۸ هم فلزی هستند. اگر منبع این اطلاعاتتون رو در اختیار ما هم بذارید،واقعا ممنون میشم.

  2. Avatar زيباكلام

    نقد منصفانه ای بود. ممنونم.
    ولی با همه ی این تفاسیر، من سرفیس پرو ۴ را به این تبلت لنوو ترجیح میدم.
    من از همه ی کاربرها خواهش میکنم که در انتخاب و خرید تبلتشون کمی بیشتر دقت کنند. درسته میکس ٧٠٠ قیمت کم تری نسبت به سرفس ها داره، ولی ارزش خریدشون نسبت به محصولات مایکروسافت خیلی کم تره. کلا تبلت های لنوو کیفیت خوبی ندارند و این حقیقتی است که تنها به مرور زمان متوجه آن خواهید شد.

    1. Avatar محمد

      سلام تبلت های لنوو بسیار هم کیفیت خوبی دارند و نسبت به سرفیس های مایکروسافت بسیار مقرون به صرفه هستند و همان کاری را انجام میدهند که تبلت های گران قیمت مایکروسافت انجام میدهد. تبلت های مایکروسافت به خاطر برندی که دارند گران قیمت هستند وگرنه این تبلت لنوو حتی از اون ها هم بالا تر است چرا باید برای برند هزینه کنیم نه برای قابلیت.البته بستگی به کار شما با این جور تبلت ها هم داره ولی بدون شک ایرانی ها هر آن چه که گران باشد بیشتر قبول دارند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه