نقد و بررسی اپلیکیشن Dropbox؛ همیشه و همه‌جا فایل‌هایتان را به‌همراه داشته باشید

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
dropbox

با گسترش اینترنت، گردش اطلاعات به‌سرعت اتفاق می‌افتد و ما به‌طور روزانه اطلاعات مختلفی از جمله عکس، فیلم، فایل‌های متنی و غیره را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کرده یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم. در کامپیوتر شخصی یا گوشی هر یک از ما اطلاعات زیادی وجود دارد که اغلب، نگهداری از آن‌ها برایمان سخت می‌شود. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که عکس‌های مهمی از گوشی‌تان پاک شده باشد و نتوانسته‌ باشید آن‌ها را بازیابی کنید. یکی از راه‌های محافظت از اطلاعات، گرفتن پشتیبان از آن‌ها در هارد کامپیوتر یا هاردهای اکسترنال است. اما اگر به دنبال یک راه‌حل مطمئن و امن برای حفظ این اطلاعات هستید، می‌توانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده کنید. «دراپ‌باکس» (Dropbox) یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و بررسی این اپلیکیشن همراه باشید.

     ‌‌‌   ‌‌‌  ‌

با وجود سرویس‌های ابری، اطلاعات شما در سرورهای بزرگ و امن حفظ می‌شود و هر زمان که بخواهید می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. البته لازمه‌ی آن داشتن اینترنت است. شاید یکی از دلایلی که در کشور ما کمتر از این سرویس‌ها استفاده می‌شود محدودیت سرعت و حجم اینترنت باشد.  یکی از این سرویس‌ها «دراپ‌باکس» (Dropbox) است. این سرویس روی سیستم‌های‌ عامل مختلف مانند ویندوز، مک، اندروید، iOS و ویندوز اجرا می‌شود. دراپ‌باکس فضای ۲ گیگابایتی رایگانی را به کاربران ارایه می‌دهد (اگر دوستان خود را به دراپباکس معرفی کنید تا ۵۰۰ مگابایت فضای هدیه دریافت خواهید کرد). همچنین کاربران با پرداخت هزینه می‌توانند فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهندد.

دراپ باکس

دراپ باکس فضایی امن برای تمامی عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های شماست. فضایی که می‌توانید از گوشی، کامپیوتر و وب‌سایت دراپ‌باکس به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بعد از نصب و اجرای برنامه در گوشی خود باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. اگر قبلا در کامپیوتر در خود از این سرویس استفاده می‌کردید، تنها لازم است که اطلاعات آن حساب کاربری را وارد کنید.

دراپ باکس ۲

بعد از ورود به برنامه، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که پیشنهاد می‌دهد بعد از گرفتن عکس و ویدیو (camera upload)، به‌صورت خودکار اپلیکیشن دراپ‌باکس از آن‌ها نسخه‌ی پشتیبان بگیرد.

دراپ باکس ۳

یک منوی کشویی در سمت چپ این اپلیکیشن وجود دارد که دسترسی به اطلاعات کاربری، فایل‌ها، عکس‌ها، فایل‌های آفلاین و اعلان‌ها را ممکن می‌کند.

دراپ باکس ۴

به‌راحتی می‌توانید اطلاعات خود را در دراپ‌باکس آپلود کرده و برای مدیریت بهتر آن‌ها، پوشه‌های مختلف ایجاد کنید. امکان تغییر نام پوشه‌ها، جابه‌جایی آن‌ها و امکان حذف پوشه‌های غیرضروری نیز میسر است.

دراپ باکس ۵

در بخش تنظیمات می‌توانید برای حساب کاربری خود عکس تعیین کنید، میزان فضای باقی‌مانده‌ی خود را ببینید و اگر مایل هستید فضای بیشتری داشته باشید آن را ارتقا دهید. همچنین می‌توانید برای دراپ‌باکس خود رمز عبور بگذارید.

دراپباکس

می‌توانید به‌راحتی پوشه‌ای از عکس‌ها یا یک فایل را با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا اگر خواستید می‌توانید در اپلیکیشن دراپ‌باکس یادداشت‌برداری کنید.

دراپ باکس ۷

جهت استفاده از این سرویس در کامپیوتر می‌توانید، از سرویس تحت وب آن استفاده کرده یا برنامه‌ی آن را در کامپیوتر خود نصب کنید (با این کار ۵۰۰ مگابایت فضای بیشتر به شما تعلق خواهد گرفت).

دراپ باکس ۸

اگر می‌خواهید به برخی از فایل‌های خود در صورت عدم اتصال به اینترنت نیز دسترسی داشته باشید، گزینه‌ی Offline Files  را فعال کنید.

۱۰

اگر بیشتر فایل‌هایتان را تصاویر تشکیل می‌دهد، می‌توانید از سرویس «گوگل فوتوز» (Google Photos) نیز استفاده کنید. زیرا مزیت سرویس ذخیره‌سازی ابری گوگل نسبت به دراپ‌باکس این است که اگر سایز عکس‌های شما کمتر از ۱۶ مگاپیکسل باشد فضایی نامحدود برای آپلود عکس در اختیار دارید.

اگر به دنبال سرویس‌ ذخیره‌سازی ابری هستید که بتوانید در همه جا به آن دسترسی داشته باشید و فایل‌های مختلفی را در آن آپلود کنید حتما این اپلیکیشن که بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر دارد را دانلود و نصب کنید.

Pros

  • ارایه‌ی ۲ گیگابایت فضای رایگان ابری
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف
  • همگام‌سازی اطلاعات و دسترسی به اطلاعات از پلتفرم‌های مختلف
  • امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها
  • پشتیبان‌گیری خودکار از تصاویر و ویدیوهای گوشی

Cons

  • محدودیت فضای رایگان

‌‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

دانلود برای ویندوز

Label_Downlaod2-1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Pejman

    سلام
    ایا میشه تصاویر دوربین مداربسته وایرلس رو به صورت خودکار اونجا ذخیره کرد ,مثلا ای پی دوربین رو بدیم بهش و شروع کنه به ظبط کردنشون؟؟؟

  2. Avatar پوریا رضایی

    به مزایا این رو هم باید اضافه کرد که در مقایسه با سرویس های گوگل و مایکروسافت سرعت بالاتری در آپلود و دانلود داره و همچنین چنان چه فایلی به اشتباه پاک شه تا ۳۰ روز مهلت ریکاوری اونو داریم.

  3. Avatar hesam

    سلام.سیستم عامل بلکبری۱۰ را از قلم انداختین!.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه