نقد و بررسی تبلت هیبریدی Lenovo Miix 310

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

اگر به دنبال خرید نخستین کامپیوتر برای فرزند خود هستید یا دنبال یک کامپیوتر دوم و ارزان برای خودتان می‌گردید، تبلت هیبریدی لنوو آیدیاپد Miix 310 انتخاب بسیار خوبی است. این تبلت ویندوزی را می‌توانید هرجایی که می‌خواهید، با خود ببرید و با آن کار کنید. میکس ۳۱۰ نه‌تنها می‌تواند با نمایشگر ۱۰.۱ اینچی و کیبورد قابل جدا شدنش، تمام روز برایتان شارژ نگه دارد، بلکه می‌تواند با سخت‌افزار کارآمدش، از پس کارهایتان ‌که پیش‌ازاین با لپ‌تاپ انجام می‌دادید، برآید. البته نمایشگر میکس ۳۱۰ کیفیت خیره‌کننده‌ای ندارد و کیبورد آن نمی‌تواند تایپیست‌های حرفه‌ای را راضی کند. اما با در نظر گرفتن همه‌ی این حرف‌ها، میکس ۳۱۰ تبلتی است که ارزش بالایی نسبت به قیمتش دارد. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی تبلت هیبریدی لنوو آیدیاپد میکس ۳۱۰ همراه هستید.

طراحی و ساخت

میکس ۳۱۰ از طراحی ابتدایی اما زیبایی برخوردار است و حس کار با یک محصول مرغوب را منتقل نمی‌کند. این تبلت هیبریدی لنوو از استحکام بالایی برخوردار است و کیفیت قابل قبولی دارد. بدنه‌ی این تبلت از پلاستیک باکیفیت تشکیل شده و خبری از جذب اثر انگشت‌هایی اعصاب خردکن، در این تبلت نیست. لبه‌های میکس ۳۱۰ به صورت خمیده طراحی شده. اما ممکن است تیزی کمی که این لبه‌ها دارد، شما را اذیت کند.

۰۱ - Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

برخلاف آنچه از میکس ۳۱۰ انتظار داشتیم، نگه داشتن دستگاه آن هم در مدت‌های زمانی طولانی کار راحت و لذت بخشی نیست. دلیل بخش زیادی از این ویژگی منفی، به وزن نسبتا زیاد آن بازمی‌گردد. میکس ۳۱۰، ۵۸۰ گرم وزن و ۹.۲ میلی‌متر ضخامت دارد.

درگاه‌های ارتباطی

۰۲ - Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

با بررسی لبه‌های دستگاه به این نتیجه می‌رسید که لنوو مهم‌ترین و پرکاربردترین پورت تبلت‌های هیبریدی یعنی USB را در این تبلت به کار نبرده است. بر لبه‌ی سمت راست این تبلت microUSB، microHDMI و درگاه شارژ قرار دارد. همچنین در مدل سیم‌کارتی این تبلت، شیار میکروسیم در کنار درگاه کارت حافظه قرار دارد. در طرف مقابل، تنها جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به چشم می‌خورد. اما دو درگاه USB 2.0 بر لبه‌های سمت راست و چپ داک کیبورد قرار گرفته که بسیار ضروری و مفید به نظر می‌رسند.

کیبورد

برخلاف سرفیس‌های مایکروسافت که دارای کیبوردی باریک و سبک هستند، میکس ۳۱۰ از کیبوردی به مثابه لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برد. شباهت این کیبورد به کیبورد لپ‌تاپ‌ها به خاطر طراحی آن است. شاید در وهله‌ی اول از وزن نسبتا زیاد آن متعجب شوید. اما لنوو برای برقراری تعادل بین تبلت و داک کیبورد، کمی کیبورد میکس ۳۱۰ را سنگین طراحی کرده است. داک کیبورد به تنهایی ۵۲۰ گرم وزن دارد و با وزن خود تبلت، وزن کل مجموعه به ۱.۱ کیلوگرم می‌رسد.

کیبورد میکس ۳۱۰ برای  تایپیست‌های حرفه‌ای،  اصلا ایده‌آل نیست.

کلیدهای کیبورد میکس ۳۱۰ به‌صورت جزیره‌ای طراحی شده‌اند و عملکرد خوبی دارند. اما برای یک تایپیست حرفه‌ای، کیبورد میکس ۳۱۰ اصلا ایده‌آل نیست. این کیبورد فاقد نور پس‌زمینه است. اما این موضوع هرگز به معنی ناتوانی شما در تایپ کردن در تاریکی نیست! بازتاب نور نمایشگر روی کیبورد کمک می‌کند تا به‌خوبی کلیدها را ببینید و خطای کمتری در زمان تایپ داشته باشید. کلید Back Space بسیار کوچک طراحی شده است. ازآنجاکه این کلید استفاده‌ی زیادی در هنگام تایپ کردن دارد، ممکن است برای عادت کردن با آن زمان زیادی صرف کنید.

۰۳ - Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

تاچ‌پد کیبورد میکس ۳۱۰ مانند اکثر تبلت‌های هیبریدی کوچک است. اما مشکل بزرگ‌تری که ما در استفاده از این تاچ‌پد با آن روبرو شدیم، صدای زیاد آن در زمان فشردن کلیدها بود. شرایطی را تصور کنید که در یک محیط آرام و ساکت مانند کتابخانه رفته‌اید و می‌خواهید تایپ کنید. مسلما صدای تاچ‌پد کیبورد میکس ۳۱۰ نه ‌تنها دیگران، بلکه خودتان را هم اذیت می‌کند.

۰۴ - Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

نمایشگر

نمایشگر ۱۰.۱ اینچی میکس ۳۱۰ دارای رزولوشن WXGA معادل با ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل است. به دلیل بهره‌مندی نمایشگر میکس ۳۱۰ از فناوری IPS، تماشای فیلم از زاویه‌های دید مختلف، کار بسیار لذت بخشی است. همچنین عملکرد تاچ نمایشگر این تبلت بسیار سریع و راضی‌کننده است. اما اگر حساسیت زیادی روی کیفیت نمایشگر تبلت دارید، باید بگوییم که وضوح تصویر آن اندکی کم به نظر می‌رسد و موضوع کمبود تراکم پیکسلی در میکس ۳۱۰ کاملا احساس می‌شود.

جدای این مباحث، نمایشگر میکس ۳۱۰ از دو مشکل بزرگ رنج می‌برد. نخست روشنایی کم و دیگری انعکاس بالای نمایشگر است. این دو مشکل سبب شده‌اند تا کار کردن با میکس ۳۱۰ در زیر تابش مستقیم آفتاب کار سختی باشد. روی‌هم‌رفته باید گفت که نمایشگر این تبلت هیبریدی ارزان‌قیمت، برای سناریوی‌های مختلف مانند تماشای فیلم و مرورگری وب مناسب است.

سخت‌افزار و باتری

اصلا جای تعجب ندارد که تبلت هیبریدی ارزان‌قیمتی چون میکس ۳۱۰ از قدرت سخت‌افزاری بالایی بهره نبرد. این تبلت تایوانی به تراشه‌ی اینتل اتم مدل x5-Z8350 همراه با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز است. میکس ۳۱۰ در انجام کارهای روزمره مانند اجرای برنامه‌های آفیس و وب گردی واقعا کم عیب و نقص است. اما اگر اهل انجام بازی‌های سنگین یا ادیت فیلم هستید، میکس ۳۱۰ نمی‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.
این مدل تبلت میکس ۳۱۰، دارای ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که از این مقدار حافظه حدود ۴۳ گیگابایت آن در دسترس کاربر قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم به دلیل حافظه‌ی کم این تبلت، به وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD  اقدام به افزایش حافظه‌ی آن کنید.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های میکس ۳۱۰ شارژدهی آن است. این تبلت هیبریدی چینی می‌تواند به پخش ۱۰ ساعت ویدئوی ممتد بپردازد. مطمئنا چشمان شما زودتر از آن‌که شارژ این تبلت تمام شود، خسته خواهد شد! علاوه بر این، در تست گرفته شده از این محصول مشخص شد که میکس ۳۱۰ می‌تواند تا ۱۲ ساعت و نیم در حال مرورگری وب شارژ نگه دارد. روی‌هم‌رفته باید گفت که شارژدهی میکس ۳۱۰ فوق‌العاده است.

سیستم‌عامل و دوربین

۰۵ - Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

میکس ۳۱۰ به‌طور پیش‌فرض با ویندوز ۱۰ هوم (Home) عرضه شده است. این نسخه از ویندوز اجرای روان و کم‌نقصی در این تبلت دارد. در ویندوز ۱۰، منوی تنظیمات به بهترین شکل ممکن، طراحی شده است. کاربران می‌توانند با صرف کمترین انرژی ممکن و در سریع‌ترین زمان، به تنظیمات موردنظر خود برسند. این کار به لطف وجود «جستجوی سریع» در منوی تنظیمات صورت می‌گیرد. اج (Edge) تنها مرورگر نصب شده در این تبلت است. به‌طور خلاصه، باید این مرورگر را سریع و سبک ارزیابی کرد. اج ویژگی‌های زیاد و جذابی دارد که به اختصار می‌توان به قابلیت یادداشت‌برداری در صفحات وب و ادغام آن با دستیار صوتی کورتانا اشاره کرد. به‌وسیله‌ی ویژگی Web Note می‌توانید از صفحه‌ی وب موردنظر اسکرین‌شات گرفته و هر آنچه می‌خواهید با قلم روی آن بنویسید. این ویژگی برای دانشجویانی که به دنبال کارهای تحقیقاتی آنلاین هستند، ایده‌آل به نظر می‌رسد. ویندوز ۱۰ نخستین نسخه‌ی ویندوز است که به دستیار صوتی مجهز شده. این دستیار صوتی که کورتانا (Cortana)  نام دارد، می‌تواند به‌مرور زمان به علایق و سلایق شما پی ببرد و در نتیجه، اطلاعاتی مفید و مرتبط در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این کورتانا می‌تواند برایتان یادداشت‌برداری کند و یادآوری بگذارد.

حسگر دوربین اصلی لنوو میکس ۳۱۰ پنج مگاپیکسلی و حسگر دوربین دوم آن ۲ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی این تبلت دارای قابلیت فوکوس خودکار (Autofocus) است. درمجموع باید گفت که کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین این تبلت قابل‌قبول است، اما نباید انتظار شاهکار هنری را داشته باشید.

جمع‌بندی

۰۶ - Lenovo Miix 310 - لنوو میکس 310

میکس ۳۱۰ یک تبلت ویندوزی است که با کیبورد قابل جدا شدن همراه شده. این محصول قدرت کافی برای انجام اکثر کارهایی که با یک لپ‌تاپ‌ها انجام می‌دادید را دارد. مرورگری وب، تماشای فیلم و تایپ کردن جزو کارهایی است که میکس ۳۱۰ در اجرای آن‌ها هیچ مشکلی ندارد. استفاده از تراشه‌ی اینتل اتم در این تبلت مزایای زیادی برای آن به همراه داشته است. جدای آنکه این تراشه کمک کرده تا قیمت این محصول سر به فلک نکشد، سبب شده تا میکس ۳۱۰ هیچ صدا و نویزی تولید نکند و گرمای آن اذیت کننده نباشد. اما متأسفانه نمایشگر این تبلت قدری روشنایی کم و انعکاس بالایی دارد. روی‌هم‌رفته نمایشگری که جزو اصلی‌ترین ارکان در تبلت‌ها به شمار می‌رود را نمی‌توان از نقاط قوت این تبلت لنوو برشمرد. در مجموع خرید لنوو آیدیاپد میکس ۳۱۰ می‌تواند کسانی را که به دنبال یک تبلت هیبریدی ارزان‌قیمت هستند خوشحال کند.

Pros

  • ۱۰ ساعت پخش ویدئوی ممتد
  • عملکرد سخت‌افزاری قابل‌قبول با توجه به قیمت محصول
  • وجود کیبورد در بسته‌بندی محصول
  • قیمت رقابتی

Cons

  • روشنایی کم و انعکاس بالای نمایشگر

Digi_Buy_Label5

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ALI

    این تبلت تایوانی به تراشه‌ی اینتل اتم مدل x5-Z8350 همراه با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز است.
    این تبلت چینی است و پردازنده آن دو گیگ رم ساپورت میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه