نقد و بررسی هدفون روگوشی Moshi Avanti

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
اصلی - موشی آوانتی

صداها، دنیای اطراف ما را به تسخیر خود در آورده‌اند؛ تا حدی که موسیقی، بازی، فیلم و اکثر سرگرمی‌ها بدون صدا، آن‌چنان لذتی ندارند. این روز‌ها، در کنار بیشتر لحظات زندگی‌ یا فعالیت‌های روزمره، گوش دادن به موسیقی، جریان دارد. موسیقی آن‌قدر جای خود را در دنیای‌ ما باز کرده که در سفر‌های درون‌شهری، گاهی در طول مسافرت، هنگام کار، زمان مطالعه‌، موقع خواب یا حتی وقتی ورزش می‌کنیم، نمی‌توانیم آن را از خود جدا کنیم. کمتر کسی پیدا می‌شود که ادعا کند از گوش دادن به موسیقی لذت نمی‌برد و حداقل چند دقیقه از شبانه‌روزش به گوش دادن موسیقی اختصاص ندارد. همین محبوبیت بالا و طیف گسترده‌ی افراد مختلف، شرکت‌های کوچک‌و‌بزرگ را به تولید هدفون‌هایی با طیف تنوع بالا، برای راضی نگه‌داشتن همه‌ی افراد، امیدوار کرده است. تنوع هدفون‌ها، فقط به شکل ظاهری آن‌ها خلاصه نمی‌شود؛ بلکه طبقه‌بندی از لحاظ مکان استفاده، کیفیت صدای خروجی و حتی نوع کاربری هدفون‌ها، مواردی هستند که گستردگی این تنوع را رقم می‌زنند. عامل مهم‌تری که بدون شک در انتخاب هدفون‌ تاثیر زیادی دارد، رده‌ی قیمتی آن است. معمولا هدفون‌های رو گوشی بازه‌ی قیمتی گران‌تری در مقایسه با سایر سبک‌ها دارند. شاید ساخت هدفون توسط شرکت موشی که سازنده‌ی لوازم جانبی گوشی است، برای شما هم مثل ما جذاب باشد. اما هدفون «موشی آوانتی» (Moshi Avanti) از سری هدفون‌های روگوشی و پشت بسته است. این هدفون مثل سایر محصولات موشی در رده کالاهای لوکس و گران‌قیمت دیجی‌کالا قرار دارد.

طراحی و استفاده

لوکس تنها کلمه‌ای است که هنگام دیدن این هدفون به ذهن‌تان می‌رسد. استفاده از چرم و استیل، شخصیتی قابل‌احترام به آوانتی داده است. استیل مرغوب برس خورده همراه با چرمی که به بهترین شکل ممکن دباغی‌شده، برای ساخت این هدفون استفاده‌شده‌اند. این هدفون هم مثل سایر محصولات موشی از طراحی زیبا و مواد اولیه‌ی باکیفیت ساخته‌شده است.

۰۱ - موشی آوانتی

امکان ندارد، در نگاه اول کیفیت ساخت آوانتی شما را مجذوب نکند. هدبند از استیلی ساخته‌شده که با دقت برس خورده است. همین موضوع مانع می‌شود که خط‌و‌خش‌های احتمالی روی آن تاثیر مخرب داشته باشند و به‌مرورزمان از زیبایی آن کم شود. برند moshi روی هر دو سمت قسمت بیرونی هدبند استیل حک‌شده‌اند. سازوکار جالبی برای حرکت و جابه‌جایی کاپ‌ها روی هدبند در نظر گرفته شده؛ به‌طوری‌که کاپ‌ها روی ریلی از جنس استیل برس خورده قرارگرفته‌اند و به کمک یک گیره که حرکت چندمرحله‌ای چرخشی دارد به هدبند متصل شده‌اند. این گیره کمک می‌کند تا کاپ‌ها همراه با ریل‌شان چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای و شش مرحله‌‌ای حول محور گیره داشته باشند. همین موضوع باعث می‌شود تا هدفون به شکل مناسب روی سرتان قرار گیرد و استفاده‌ی بلندمدت از آن آزاردهنده نباشد. برای تنظیم دقیق کاپ‌ها با اندازه‌ی سرتان، کاپ‌ها روی ریل به بالا یا پایین حرکت دارند، تا هدفون را به‌درستی روی سرتان محکم کنند.

۰۴ - موشی آوانتی

کاپ‌های‌ چپ و راست با حک شدن حروف R و L با فونتی بزرگ در قسمت داخلی گیره‌ها نشان‌گذاری شده‌اند. این حروف آن‌قدر زیبا روی گیره‌ها درج‌شده‌اند که زیبایی‌شان توجه‌تان را جلب می‌کند. کاپ‌ها از پلاستیک ساخته‌شده‌‌اند. قسمت بیرونی کاپ‌ها به‌وسیله‌ی پوششی که شباهت زیادی به چرم دارد، پوشانده شده؛ اما قسمتی که با پوشش چرمی پوشیده نشده، به رنگ استیل هدبند رنگ‌آمیزی شده تا جلوه‌ای شبیه به هدبند و فلز به خود بگیرد. قسمت داخلی کاپ‌ها با روکش چرمی پوشانده شده است. می‌توانید اطمینان داشته باشد زیر تابش مستقیم خورشید یا حتی استفاده طولانی‌مدت، گوش‌هایتان زیر این کاپ‌ها عرق نمی‌کند. حس ناخوشایندی که هنگام استفاده از بیشتر هدفون‌های روگوشی به سراغ‌تان می‌آید.

۰۲ - موشی آوانتی

اندازه‌ی کاپ‌ها آن‌قدر بزرگ نیست که گوش‌های کوچک را هم به‌صورت کامل پوشش دهد. اندازه‌ی نه‌چندان بزرگ و عایق نبودن مناسب، باعث شده‌اند تا کاپ‌ها نتوانند مانعی برای ورود صدا‌های مزاحم محیط به گوش‌تان باشند. روی سطح داخلی هدبند، لایه‌ی ظریف از چرم وجود دارد. زیر این لایه‌ی چرمی، احتمالا ابر نرم یا الیاف خاص دیگری وجود دارد که مانع سر خوردن بخش استیل از روی سرتان می‌شود. همچنین باعث می‌شود که در استفاده‌ی طولانی‌مدت، هدفون سرتان را آزار ندهد.

به هر صورت و با هر کیفیتی، آوانتی می‌تواند به‌عنوان هدست هم ایفای نقش کند.

کابلی که برای اتصال هدفون به جک ۳.۵ میلی‌متری صدای دستگاه‌تان استفاده می‌شود؛ جنس مرغوبی دارد. طول ۱۳۵ سانتی‌متری این کابل هم مناسب به نظر می‌رسد. کابل قابلیت جدا شدن کامل از هدفون را دارد. کابل آوانتی در بخشی که به کاپ‌ها متصل می‌شود به پین‌های خود قفل شونده مجهز شده است. این پین‌ها هنگام اتصال محکم هستند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که در استفاده‌ی طولانی‌مدت، کیفیت خود را از دست نخواهند دارد. در امتداد مسیر کابل آوانتی و دقیقا قبل از دو قسمتی شدنش، قسمتی پلاستیکی وجود دارد که به تک کلیدی مجهز شده است. این کلید، سازگاری مناسبی با اکثر گوشی‌های هوشمند بازار دارد. اگر آوانتی را با آیفون استفاده می‌کنید؛ با این کلید می‌توانید آهنگ را قطع کنید، به قطعه‌ی بعدی یا قبلی بروید یا حتی به تماس‌ها پاسخ دهید. برای راحتی کار، موشی روی این پلاستیک میکروفونی هم قرار داده که از طریق آن بتوانید به تماس‌هایتان پاسخ دهید. البته این بخش در مقایسه با هدست‌های ساده‌ی دیگر فاصله‌ی زیادی با دهان‌تان دارد که باعث می‌شود به‌سختی بتوانید با آوانتی، مکالمه‌ای بدون دردسر داشته باشید.

کیفیت صدا چگونه است؟

حتما شما هم مثل ما اعتقاد دارید که حجم و کیفیت صدا دو مورد کاملا متفاوت هستند.

پر بیراه نیست، اگر بگوییم آوانتی در بخش حجم صدا، کم‌نظیر است. حجم صدای آوانتی تقریبا در مقایسه با AKG K518 Delta DJ  دو برابر بیشتر است. همچنین آوانتی، لودنس بالایی دارد و اگر از دسته افرادی هستید که صدای زیاد برای‌تان اهمیت دارد، اطمینان داشته باشید با خرید این هدفون به هدف‌تان خواهید رسید.

بگذارید پاسخ به سوال عنوان این بخش را به انتهای آن موکول کنیم. آوانتی برای بازی یکی از بهترین‌ انتخاب‌های ممکن است. هنگام بازی و وقتی آوانتی روی گوش‌تان است، صداها تفکیک بالایی دارند، صحیح و سالم و بدون هیچ مکث قابل‌توجهی پخش می‌شوند. آن‌قدر کیفیت صدا‌های بازی‌ها بالاست که می‌توانید قبل از رسیدن قطار در بازی Crossy Road، متوجه جهت حرکتش شوید یا حتی صدای برش میوه‌های مختلف در بازی Fruit Ninja را تشخیص دهید. در مجموع شنیدن صدا‌های بازی در آوانتی، لذت بازی کردن را چندین برابر می‌کند.

۰۳ - موشی آوانتی

آوانتی تفکیک فرکانسی قابل‌قبولی دارد. آوانتی به‌خوبی از پس پخش صدا‌های فرکانس بالا برمی‌آید. در این هدفون صداهای فرکانس بالا، کیفیتی باور نکردی دارند و به طرز عجیبی عالی پخش می‌شوند. اما در مورد فرکانس‌های وسط یا پایین می‌توان گفت، کیفیت خوبی دارند. فرکانس‌های وسط در آوانتی به طرز وحشتناکی توسط فرکانس‌های پایین خورده می‌شوند. به عبارت ساده‌تر صداهای زیر در حد مطلوب پخش می‌شوند، اما صداهای بم نه خودشان خوب پخش می‌شوند و نه اجازه می‌دهند تا فرکانس‌های میانی یک فایل صوتی قرار به خوبی به گوش برسند.

اگر به موسیقی‌های راک، متال یا حتی موسیقی‌های آکوستیک مثل اجرای زنده‌ی سازها علاقه دارید، آوانتی نمی‌تواند با دقت بالایی، این سبک موسیقی‌ها را پخش کند. به‌خصوص زمان‌هایی که موزیک تند می‌شود، تفکیک صدا‌های زیروبم از بین می‌رود و همه‌چیز به‌هم‌ریخته شنیده می‌شود. در یک کلمه دیستورد تا بخواهید آزارتان می‌دهد. اگر آهنگ «۴۸ ساعت» کاوه یغمایی یا حتی «این روزها» از رضا یزدانی را با آوانتی گوش کنید، کمتر چیزی از آن‌ها متوجه می‌شوید، چه برسد به آنکه بخواهید از گوش دادن به آن لذت ببرید.

داستان در مورد موسیقی‌های الکترونیک به‌کلی فرق می‌کند. اگر از طرف‌داران سیروان خسروی هستید، حتما از گوشی دادن به آهنگ «نه نرو» با آوانتی لذتی دوچندان خواهید برد. گوش دادن به آهنگ‌های گروه چارتار هم با آوانتی خالی از لطف نیستند. در مجموع این هدفون عملکردی متفاوت هنگام گوش دادن به انواع مختلف آهنگ دارد.

ارزش خرید

۰۵ - موشی آوانتی

مهم‌ترین سوال در مورد هر محصول به ارزش خرید محصول در مقابل قیمت‌اش مربوط می‌شود. پاسخ بله و خیر به این سوال آن‌چنان سخت است که ترجیح می‌دهیم به جمع‌بندی کوتاهی در مورد این محصول بپردازیم تا به این سوال پاسخ دهیم. اگر از کسانی هستید که بهای متفاوت بودن را می‌پردازید و برای‌تان اهمیت دارد، هدفون‌تان در کنار  طراحی خاص، از موارد اولیه‌ی مرغوب هم ساخته‌شده باشد، آوانتی همان چیزیست که دنبالش بوده‌اید. کیف حمل اختصاصی، استیل برس خورده، چرم دباغی‌شده که همه با نهایت کیفیت ساخته‌شده‌اند و در ساخت‌شان دقت هم چاشنی کارشده، مهر تاییدی بر این ادعا هستند. حتما در نگاه اول، کیفیت چرم و استیل آوانتی، دل‌تان را می‌برد؛ اما اگر کیفیت صدایی که می‌شنوید برای‌تان مهم‌تر از قیافه است؛ باید در خرید آوانتی کمی دقت به خرج دهید. تفکیک فرکانسی بالا آوانتی را به هدفونی مطلوب برای دیدن فیلم و بازی کردن تبدیل ‌کرده است، در مقابل رنگ‌آمیزی فرکانسی زیاد باعث می‌شود تا آوانتی برای گوش دادن به تمام سبک‌های موسیقی بازده عالی نداشته باشد.

Pros

  • بدنه سبک و ارگونومیک
  • کاپ‌های چرمی نرم با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • قابلیت جداکردن کابل‌ها از کاپ‌ها
  • رنگ‌بندی زیبا و خاص

Cons

  • ضعف در پخش صداهای بم و وسط

Digi_Buy_Label5

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar asra

    سلام مگه موسیقی بدون صدا هم داریم؟؟؟!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه