نقش سرویس‌های ابری مایکروسافت در ایکس‌باکس گسترده‌تر می‌شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت مانور زیادی روی سرویس ابری خود یعنی Azure می‌دهد و می‌خواهد جلوتر از رقبای خود مثل آمازون و گوگل در ارایه‌ی بهترین سرویس ابری قرار بگیرد. اینکه مایکروسافت سرمایه‌ی بزرگی برای سرویس‌های ابری خود کنار گذاشته، می‌تواند روی دیگر بخش‌های این شرکت هم تاثیر بگذارد؛ مثل بخش ایکس‌باکس مایکروسافت که قرار است از این پس به صورت گسترده‌تر از سرویس‌های ابری این شرکت استفاده کند.

اینکه مایکروسافت بخواهد سرویسی مثل PlayStation Now راه بیاندازد دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری The Verge منتشر کرده، مایکروسافت بخش جدیدی مختص سرویس‌های ابری بازی راه اندازی کرده است. این بخش جدید در مایکروسافت قرار است به دنبال روش‌های تازه‌ای برای بازی کردن باشد. مایکروسافت می‌خواهد شرکت‌های بازی‌سازی را ترغیب کند تا از سرویس Azure این شرکت استفاده کنند. البته همین حالا هم برخی شرکت‌ها از سرورهای مایکروسافت برای بازی‌های خود استفاده می‌کنند، مثل Rainbow Six: Siege که روی هر سه پلتفرم، از سرویس‌های ابری مایکروسافت بهره می‌برد.

اینکه مایکروسافت بخواهد در بلند مدت سرویس‌های استریم بازی هم راه بیاندازد، مثل سرویس PlayStation Now، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. ممکن است مایکروسافت چنین سرویس راه اندازی و آن را به اشتراک Xbox Game Pass اضافه کند.

البته طبق گفته‌ی The Verge مایکروسافت چند ماه است که این بخش جدید را تشکیل داده است، در نتیجه به این زودی‌ها نباید منتظر دیدن نتایج آن باشیم.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی اینانلو

    بلاخره ماکروسافته دیگه !! داداشای گل پلی استیشن نتورک خوبین ؟ ببینین برادر ماکرو چه میکنه با سروراش ؛ یاد بگیرین یوها ها ها …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه