نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس؛ نگاهی به خودروی هیبریدی کیا Niro

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس امسال، برعکس تصورات ما از محل برگزاری آن در آمریکا، بیشتر میزبان خودروهای آلمان، ژاپنی یا حتی انگلیسی شده است. تویوتا، لکسوس، بی‌ام‌و از جمله میهمان‌های ویژه‌ی این ضیافت هیجان‌انگیز هستند.

در این میان، دیدن محصول ویژه‌ای از کیا بسیار جالب و قابل توجه است. کیا Niro نام خودروی نارنجی‌ رنگی است که شما در تصاویر می‌بینید. این کراس‌اور کره‌ای، یک خودروی پلاگین هیبرید است. برای همین است که در عنوان این خودرو، Niro PHEV دیده می‌شود. PHEV  مخفف plug-in hybrid electric vehicle است.

این نسخه از محصول کیا در حال حاضر یک ماشین هیبریدی (ترکیب قوای الکتریکی و بنزینی) است اما KIA برای عرضه‌ی مدل تمام الکتریکی آن برنامه‌هایی در سر دارد. خودروی حاضر در نمایشگاه به یک پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز شده است. ترکیب این پیشرانه‌ی بنزینی با موتور الکتریکی می‌تواند حداکثر توان ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتون‌متر را تولید کند. کیا برای محصول خود، پک باتری ۸.۹ کیلو وات ساعتی در نظر گرفته که از ظرفیت مدل هیبریدی قبلی که ۷.۳۴ کیلو وات ساعتی بود، بیشتر است. شارژ این باتری با ولت ۲۴۰ ولت، ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد. البته برای شارژ این باتری با برق خانگی به ۹ ساعت زمان لازم است.

کیا قرار است فروش مدل نیرو PHEV را از سال ۲۰۱۸ استارت بزند. این خودرو در ۳ مدل تریم LX، EX و EX Premium عرضه خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که از قیمت فعلی نسخه‌ی LX که ۲۴.۱۸۰ دلار است، بیشتر باشد.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه