نمونه‌ی دی‌ان‌ای تمامی شهروندان کویت گرفته خواهد شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بمب‌گذاری چند هفته‌ی پیش در کویت، مسوولان این کشور را مجبور به جمع‌آوری اطلاعات تمام شهروندان‌شان کرده است.

کشور کویت برای جلوگیری از حمله‌های بیشتر تروریستی، می‌خواهد اطلاعات دی‌ان‌ای تمام شهروندان را ثبت کند.

دولت کویت اعلام کرده است که تمام شهروندان این کشور، باید هر چه سریع‌تر برای ارایه‌ی نمونه‌ی DNA خود اقدام کنند. قوانین جدیدی که در کویت تصویب شده است، تمام سازمان‌های امنیتی این کشور را گرد هم می‌آورد تا داده‌های ۱.۳ میلیون کویتی و ۲.۹ میلیون خارجی که در این کشور زندگی می‌کنند را جمع آوری کنند. این اطلاعات، قرار است در شناسایی و دستگیری سریع مجرمان استفاده شوند.

DNA1

بر اساس قوانین تصویب شده، کسانی که نمونه‌ی DNA خود را ارایه ندهند تا یک سال زندانی خواهند شد. جریمه‌ای ۳۰ هزار یورویی هم این مدت زمان حبس را همراهی می‌کند. این قوانین هم‌چنین برای کسانی که نمونه‌ای تقلبی ارایه دهند، ۷ سال حبس را در نظر گرفته است. بر اساس اخبار منتشر شده، مجلس کویت برای اجرای هر چه سریع‌تر این قوانین، ۴۰۰ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته است. کشور کویت، تدابیر امنیتی زیادی برای جلوگیری از بمب‌گذاری‌های بیشتر اندیشیده است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که تعداد زیادی از مظنونین بمب‌گذاری دو هفته‌ی پیش، در حال حاضر دستگیر شده‌اند.

DNA2

قانون جدید کویت به سرعت واکنش سازمان‌های حفظ حقوق بشر را برانگیخته است. طبق قوانینی که در سال ۲۰۰۸ تصویب شدند، جمع‌آوری اطلاعات DNA شهروندان عادی، حقوق افراد را نقض می‌کند. در حال حاضر، کشور ایالات متحده امریکا، بیشترین داده‌ی DNA را از افراد در دسترس دارد.

منبع: DNAForce

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه